Ik heb een heel raar probleem in San Andreas. Ik heb de V8 Ghost uit GTA LCS geconverteerd (Ja dat kan ) en ik heb hem tunable gemaakt, nu is er een kleeeeiiiinnn probleempje, namelijk: Het spel ziet de normale "xvehicleenv128.tga" texture op de tuning bumpers en roofscoop als auto sphere environment, dus als glimmende reflectie... Het lijkt ook nog eens of hij overbelicht is, waarschijnlijk omdat hij die texture als auto sphere environment zet en op multiply add , in plaats van UV Channel #2 en multiply add.
Dit terwijl de bumpers(en alle tuning onderdelen) hetzelfde material hebben als de auto en gewone bumpers enzo.
Even twee plaatjes om te laten zien wat ik bedoel:
(Zonder paintjob ziet de bumper er nog steeds zo uit, ook heeft het veranderen van de kleur van de auto een HEEL klein beetje effect op de kleur van de bumper, maar echt HEEL weinig)
In Zmodeler zien ze er gewoon normaal uit, ook als ik de onderdelen eerst export en daarna import, dan is er gewoon niks mis mee. Ik heb ook al geprobeert ze maar 1 UV channel te geven, zodat hij automatisch de goede kleur zou hebben, dan reflecteerd hij niet zoals de auto, maargoed, hij zou dan wel dezelfde kleur zijn. Althans, dat was de theorie: Zelfs dan krijgt dat ding het nog voor elkaar er gewoon de "xvehicleenv128.tga" texture bij te zetten als auto sphere environment
In princiepe heb ik gewoon de Elegy bumpers geimporteerd en die aangepast zodat ze er (ongeveer) op passen, alleen bij de achterbumper heb ik een stuk aangepast(om ruimte te maken voor de uitlaat die in het midden zit). Ik snap er geen hout van, het is hetzelfde material, en toch ziet hij hem bij de normale bumpers als normale "reflectie" zoals die normaal op de SA auto's zit(dus gewoon op UV Channel #2 en multiply add), en op de tuning bumpers als "glim reflectie" (om het maar even zo te noemen)(net alsof het vehicleenvmap128.tga is)
Ik heb overal gezocht, maar ik kan nergens iets vinden over anderen die er problemen mee hadden...
Ook vraag ik me af of het zou uitmaken als ik gewoon de normale bumper zou pakken, en die zelf aan zou passen. Ik denk het haast niet, maar ik kan het proberen... Maar goed, ik denk dat ik het beter hier eerst even kan vragen waardoor het komt, want zelfs als het dan gewoon zou werken, moet er nog steeds een oplossing voor zijn.
Oja, nog iets raars: Op de sideskirts heeft hij wel gewoon de goede kleur enzo...
En ik word er gek van dat ik de hele tijd de gta3.img moet rebuilden wat weer 10 minuten duurd en dan weer naar Wheel Arch Angels moet rijden om te kijken of het werkt wat ik heb veranderd -.- Maarja, that's life .
Dag menschen
Ik heb een heel raar probleem in San Andreas. Ik heb de V8 Ghost uit GTA LCS geconverteerd (Ja dat kan
) en ik heb hem tunable gemaakt, nu is er een kleeeeiiiinnn probleempje, namelijk: Het spel ziet de normale "xvehicleenv128.tga" texture op de tuning bumpers en roofscoop als auto sphere environment, dus als glimmende reflectie... Het lijkt ook nog eens of hij overbelicht is, waarschijnlijk omdat hij die texture als auto sphere environment zet en op multiply add , in plaats van UV Channel #2 en multiply add.
Dit terwijl de bumpers(en alle tuning onderdelen) hetzelfde material hebben als de auto en gewone bumpers enzo.
Even twee plaatjes om te laten zien wat ik bedoel:
(Zonder paintjob ziet de bumper er nog steeds zo uit, ook heeft het veranderen van de kleur van de auto een HEEL klein beetje effect op de kleur van de bumper, maar echt HEEL weinig)
In Zmodeler zien ze er gewoon normaal uit, ook als ik de onderdelen eerst export en daarna import, dan is er gewoon niks mis mee. Ik heb ook al geprobeert ze maar 1 UV channel te geven, zodat hij automatisch de goede kleur zou hebben, dan reflecteerd hij niet zoals de auto, maargoed, hij zou dan wel dezelfde kleur zijn. Althans, dat was de theorie: Zelfs dan krijgt dat ding het nog voor elkaar er gewoon de "xvehicleenv128.tga" texture bij te zetten als auto sphere environment
In princiepe heb ik gewoon de Elegy bumpers geimporteerd en die aangepast zodat ze er (ongeveer) op passen, alleen bij de achterbumper heb ik een stuk aangepast(om ruimte te maken voor de uitlaat die in het midden zit). Ik snap er geen hout van, het is hetzelfde material, en toch ziet hij hem bij de normale bumpers als normale "reflectie" zoals die normaal op de SA auto's zit(dus gewoon op UV Channel #2 en multiply add), en op de tuning bumpers als "glim reflectie" (om het maar even zo te noemen)(net alsof het vehicleenvmap128.tga is)
Ik heb overal gezocht, maar ik kan nergens iets vinden over anderen die er problemen mee hadden...
Ook vraag ik me af of het zou uitmaken als ik gewoon de normale bumper zou pakken, en die zelf aan zou passen. Ik denk het haast niet, maar ik kan het proberen... Maar goed, ik denk dat ik het beter hier eerst even kan vragen waardoor het komt, want zelfs als het dan gewoon zou werken, moet er nog steeds een oplossing voor zijn.
Oja, nog iets raars: Op de sideskirts heeft hij wel gewoon de goede kleur enzo...
En ik word er gek van dat ik de hele tijd de gta3.img moet rebuilden wat weer 10 minuten duurd en dan weer naar Wheel Arch Angels moet rijden om te kijken of het werkt wat ik heb veranderd -.- Maarja, that's life
.
EDIT: Jezus, ik moet opnieuw leren typen -.-...
Bewerkt: door Mythbuster