Jump to content

Versie's ?


kevichill

Recommended Posts

Hallo allemaal , ik heb net GTA:SA geinstallt maar wil een savegame erop zette .. maar ik zie hjier savegames voor V2.00 en ik heb v1.1 is er een patch om naar v2 te gaan ?
Een patch om van V1 naar V2 te gaan kon ik niet zo gauw vinden. Maar zoals ik uit je bericht begrijp wil je een savegame. Dit is ook mogelijk voor V1.1. Je kunt de savegames in dit topic vinden.
Link to comment
Delen op andere websites

Die patch heeft er sowieso al niets mee uit te staan. Het is vrij ingewikkeld, maar er zijn 2 versies. Die voor het modden, en die voor de savegames.

Modden

Je kunt V1, V1.01 of V2 hebben. Met V1 kun je modden, met V2 en V1.01 niet. V1 was tot twee jaar/anderhalf jaar geleden op de markt, maar door een mod, de Hot Coffee Mod (die gemaakt is door @PatrickW, admin op dit forum), ging V1 van de markt. Omdat Rockstar niet wilde dat ze verdere problemen zouden krijgen, hebben ze een tweede versie, V2 op de markt gebracht. Met V2 kun je niet modden. Voor de V1 gebruikers, die het spel dus al in het bezit hadden, werd de NoMoreHotCoffee-patch gemaakt (die je hier kunt downloaden). Door deze patch werd het spel ook niet meer moddable (kun je niet modden, je kunt echter nog wel Cleo gebruiken). Dit is versie V1.01. Omdat een aantal mensen wel weer wilde modden, werd er een andere patch gemaakt; deze heeft geen versie. Hij wordt gewoon gezien als een patch waardoor je kan modden, en verandert niets aan je versie. Hij valt hier te downloaden. Beide patches werken ongeveer hetzelfde. Mogelijk moet je hem nog uitpakken met WinRAR (klik op de link om WinRAR te downloaden). Klik rechts op het .rar-bestand en kies 'Uitpakken in ...'. Vervolgens start je de patch op druk je een paar keer op 'Next', voer je GTA San Andreas-map in bij de vraag om de locatie daarvan. Weer een paar keer op 'Next' klikken en je bent klaar.

Savegames

Voor de savegames werd er met de release ook wat veranderd, er werden wat dingen uit twee bestanden gehaald: 'main.scm' en 'script.img'. Deze bestanden kennen dus ook twee versies (niet 3 zoals die bij het modden). V1 en V2 zijn deze versies. Deze versies veranderen niets aan het modden, maar wel welke savegames je kunt afspelen. Om te kunnen zien welke versie je hebt moet je naar de grootte van het bestand 'script.img' kijken:

[table=simple]Grootte|Versie

568 KB|V1

562 KB|V2

Dit bestand vind je in de data| » script map in je GTA San Andreas-map.[/table]

Om van versie te veranderen is hier géén patch voor gemaakt, in tegen stelling tot de versies voor het modden. Hiervoor zijn er gewoon backups van de 'main.scm' en 'script.img' gemaakt. Download één van de versies (zie bijlagen), pak die uit met WinRAR en plak de uitgepakte bestanden in de volgende map in je GTA San Andreas-map: data » script. Als het goed is zullen deze bestanden er al staan. Even 'Ja op alles' op de 'Vervangen?'-vraag antwoorden en je bent klaar. Als het niet werkt, kan je de andere (weer) downloaden, één van beide werkt altijd (behalve als je modificaties gebruikt).

Bijlagen

[table=border][table=simple]V1_Files.rar|V2_Files.rar[/table][/table]

Ik hoop dat je het snapt :puh:

Laatste update:

Bewerkt: door VWO-er
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...