Jump to content
Geplaatst:
comment_940500

Downgraden

Inhoud:

• Wat is downgraden?
  • Wanneer heb ik versie 1 of versie 2?
  • Waar kan ik de downgrader downloaden?
  • Hoe installeer ik de downgrader?
  • Heb ik nu versie 1?

Wat is downgraden?

Downgraden (ook wel Patchen genoemd) zorgt ervoor San Andreas modbaar wordt, wanneer je versie 2 hebt. De reden waarom Rockstar twee versies heeft gemaakt, kan je >>hier<< lezen. Kort gezegd heeft Rockstar veel problemen met de Media gekregen door een modification, waardoor ze ervoor gezorgd hebben dat het spel niet meer modbaar is d.m.v. een versie 2.

Heb ik versie 1 of versie 2?

Daar is een simpele manier voor. Wanneer je in de map "Program Files > Rockstar Games > GTA San Andreas > Data > Script" kijkt, zie je daar een bestandje genaamd "Script.img". Is die 568 kb, dan heb je versie 1, is die 562 kb, dan heb je versie 2.

Wanneer je al gemod hebt (en dat het dan pas blijkt dat je versie 2 hebt, omdat je SA vast slaat), en script.img is geen 562 of 568 kb, dan kan je kijken in het menu van GTA San Andreas. Staat er niets, dan heb je versie 1. Anders staat het getal van de versie rechtsonder.

Waar kan ik de Downgrader downloaden?

Je kan de Downgrader (Patcher) >>hier<< downloaden.

Hoe installeer ik de Downgrader(Patcher)?

• Download de Downgrader, daar heb je WinRAR Voor nodig, die kan je >>hier<< vinden.
  • Pak het bestandje uit en start de Patcher op.
  • Je ziet nu dit:
    patch1ex7.jpg
  • Klik een paar keer op next totdat je dit ziet:
    patch4ok7.jpg
  • Hier moet je de plek aangeven waar je je San Andreas Hebt geinstalleerd. Hier gaat het vaak mis, als er staat:
    patch3le2.jpg
    Dan is de plek die je hebt opgegeven niet goed, dus je moet echt de goede plek aangeven!
  • Druk dan op next en wacht even.

Als er staat: Nothing to do! The files are already updated! Dan heb je hem al gepatcht!

Heb ik nu versie 1?

Nee. Je hebt alleen jouw versie 2 modbaar gemaakt. Je moet als je savegames download, nog steeds versie 2 savegames gebruiken. Overigens is het wel mogelijk om versie 1 savegames te gebruiken, maar dan moet je de main.scm en script.img van versie 1 hebben, en die in de map plaatsen i.p.v. die bestandjes in versie 2.

Aangepast door Dutchy3010,

Fouten gemeld door VWO-er

Bewerkt: door Unmountable Tijmen

• Reacties 75
  • Bezichtigingen 85.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1434933

Hallo allemaal :)

Ben nieuw op deze forum en ik was op zoek naar oplossing voor een error die ik krijg bij GTA SA downgrade en kwam bij deze topic terecht :)

Ik lees al dat jullie niet helpen als het illegale versie is hehe tjah jammer maar ik heb legale versie :D

Ik heb een maandje of anderhalf terug dit wel gedaan en het werkte prima. Ik kon modden en Trainer gebruiken die voor V1 was.

Alleen nu heb ik nieuwe moederbordje en cpu en hdd en videokaarjte dus alles opnieuw geinstalleerd.

Alleen ik krijg Unknown Version in gta_sa te zien!

Hij wilt dus niet downgraden. Terwijl die kleine anderhalf maand terug wel deed!

//Edited//

Voor mensen die dit probleem hebben. Als je nieuwe instalatie doet dan moet je even gta starten en naar CJ's huis gaan en saven. als je een save hebt dan kun je downgraden :) kom ik ok net achter :D

Bewerkt: door Goldy21

• 2 maanden later...
  • 10 maanden later...
  • 6 maanden later...
Geplaatst:
comment_1821721

Ik heb mijn SA nu gepatcht, het lukt nu om te modden maar mijn kwaliteit is ergt slecht geworden daardoor. De Groene kleuren worden paars of roze en de donker groene kleuren worden zwarte vlekken. ook de lichten krijgen kringen om zich heen. het is niet meer echt leuk om zo'n lelijk spel te spelen. weet iemand misschien waar dat aan ligt? Ik zou niet de downgrade willen verwijderen omdat modden het juist leuk maakt!

Ik hoop dat iemand iets weet zodat ik mijn kwaliteit kan verbeteren.

>Skitzo548

• 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_1857415

Ik snap er niks meer van, ik heb gewoon de plek waardat gta staat ingevoerd C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas, maar krijg gewoon steeds opnieuw die foutmelding van invalid directory.

Kan iemand mij helpen?

• 2 years later...
Geplaatst:
comment_2092545

Ik snap er niks meer van, ik heb gewoon de plek waardat gta staat ingevoerd C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas, maar krijg gewoon steeds opnieuw die foutmelding van invalid directory.

Kan iemand mij helpen?

Ik krijg ook steeds hetzelfde berichtje
Geplaatst:
comment_2092547

Ik heb maar even snel wat opgezocht, zelf heb ik hier geen ervaring mee maar zo een moeilijk onderwerp is het niet. ^^

Heb je de DVD-versie van SA, en niet de Steam versie? Dat kan al eens problemen geven.

Heb je een 64-bit besturingssysteem? Zoja, dan moet je i.p.v. Program Files, Program Files (x86) opgeven, maar als je op dat knopje met de drie puntjes klikt en dan via het klikken op mapjes naar je San Andreas directory gaat kan dat het probleem niet zijn.

Heb je, zoals iemand enkele reacties terug zegt, al geprobeerd om eens te saven in San Andreas en dan te downgraden?

• 11 maanden later...
Geplaatst:
comment_2235839

hallo allemaal.

Ik heb San Andreas versie 2 en ik wil modden dus heb ik de patch gedownload om te downgraden maar waar moet ik die patch dan opslaan?

Als ik hem in ''GTA san andreas user files'' zet zegt ie dat het niet kan.

dus waar moet ik hem dan wel neerzetten?

Bewerkt: door 14569

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2238400

hallo allemaal.

Ik heb San Andreas versie 2 en ik wil modden dus heb ik de patch gedownload om te downgraden maar waar moet ik die patch dan opslaan?

Als ik hem in ''GTA san andreas user files'' zet zegt ie dat het niet kan.

dus waar moet ik hem dan wel neerzetten?

Welke patch download je? Deze? http://www.gtaforum....ram-downgrader/

Die kan je overal naartoe downloaden, wel moet je het bestand nog even uitpakken (met winrar of winzip)

Downloaden naar bureaublad is het handigste.

Daarna moet je de patch openen en in dat programma krijg je dan de optie om je san andreas folder te selecteren(de folder met je gta sa.exe)

Dus niet de folder met je userfiles

Dan verder gewoon het programma volgen en het zou moeten werken :)

Bewerkt: door Dexist

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.