Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_941379

Hallo allemaal,

sinds kort ben ik redelijk besmet met modell virus en ik vindt het reuze verslavend.

Ik had dit nog nooit gedaan en moet nog heel veel leren maar ik heb geen haast. Het modellen zelf (met Zmodeller2) gaat nu aardig (ook al denk ik dat het allemaal veel makkelijker kan dan ik doe) maar ik kom er niet uit om een model er fatsoenlijk uit te laten zien.

Als voorbeeld voeg ik een paar plaatjes bij.

De Actros heb ik niet zelf gemaakt, ik ben hem alleen aan het aanpassen. Als je het bekijkt kun je precies zien wat ik gemaakt heb en wat al bestond.

De achterspatborden, de luchtinlaat rechts bovenaan de cabine, de onderspoiler en nog wat dingen heb ik zelf gemaakt.

Je ziet hier geen enkele diepte of hoek in, het is 1 egaal vlak.

Bij de regina en de perennial heb ik om uit te proberen wat veranderd, de per heeft een bagagepak op het dak gekregen, de regina heeft een verlaagde voorbumper gekregen. Deze heb ik met imgtool2 uit het spel gehaald, geimporteerd in Zmodeller, aangepast, als .dff weer geexporteerd en via imgtool2 weer in het spel gebracht en dan zien ze er zo uit. Hoe kan dat?

Wat ik ook niet voor elkaar krijg, ik zal wel iets verkeerd doen, is binnen 1 object een paar polygonen een ander kleur te geven.

Als ik er een paar selecteer en ik wil er via de material editor een andere kleur aangeven verkleurd het gehele object en niet alleen de geselecteerde polygonen. Hoe kan dit.

Ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen, ik heb al een hoop zelf uitgezocht maar hier kom ik niet echt verder mee.

gr Frank

post-87347-1208093220_thumb.jpg

post-87347-1208093263_thumb.jpg

Featured Replies

Geplaatst:
comment_942355

@ LOKE DOPE:Ja, klik hier

@ Tank Frank: ik denk dat je eerst edit group of edit component moet doen, met rechtermuisknop, denk ik.

Die wagens zonder texture, moet je in de .TXD file doen, de textures die je in zmodeller gebruikt voor een wagen, moet je ook in de .txd doen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_945384

Ok,

daar ga ik eens naar kijken.

ik heb nog wat moeite met die textures maar had verwacht als je een model importeert en na een kleine verandering weer exporteert dat de textures blijven bestaan.

Ik zal eens op zoek gaan naar een duidelijke tut voor zmodeler2

gr Frank

Geplaatst:
comment_947951

Je zal de textures ook eerst terug moeten adden in de textures browser in Zmodeler, en dan bij het betreffende material moeten toevoegen. Dus als je op 'E' drukt, dan krijg je een lijst met materials waar je de textures in moet adden door op "edit..." te klikken.

Als je een mapje maakt met het originele model én alle textures (en ook de txd, dat is wel slim, dan heb je alles bij elkaar) erin: De SA generic textures, die zitten in vehicle.txd in de map C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models\generic, maar óók de textures die in de txd van het betreffende voertuig zitten (dus bij perennial.dff moet je de textures uit perennial.txd halen).

Nu kan je het model importeren in Zmodeler, en dan blijven de textures gewoon in de material editor zitten. Als je je scene als .z3d opslaat, sla deze dan ook in dat mapje op, anders heb je kans dat ze weg zijn als je hem weer opent ;).

Op deze manier kan je ze dus ook kijken welke textures bij welke textures horen bij welke materials bij jou aangepaste models(anders moet je weer helemaal opnieuw beginnen, da's niet handig xD)

P.S.: Als je nou geordent wil werken, maak je bijvoorbeeld een mapje in mijn documenten genaamd "mods" of iets dergelijks, en daarin maak je per voertuig dat je hebt ge-extract uit gta3.img een mapje, en voor elke mod die je zelf maakt ook een. Als je je dff export vanuit Zmod, kan je die saven in een mapje "edited" of "mod bestandjes" of iets dergelijks ín het mapje waar je originele dff en txd in staan.

Die generic textures uit de vehicle.txd heb ik trouwens weer in een mapje gezet in die map in mijn documenten, dan kan ik elke keer als ik een nieuwe auto extract gewoon de textures kopieren plakken in het betreffende mapje ;).

Hoop dat je hier iets mee kan.

Veel succes verder!

Greetz Mythbuster

(Als je nog vragen hebt over Zmod kun je me PB'en, ik werk er al heel lang mee en ik maak zelf scratch models...)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.