Geplaatst: 21 april 200817 jaren comment_951021 Hey, ik heb iets in mijn gamemode gemaakt zodat mensen die niet RCON ingelogt zijn niet in de adminvoertuigen kunnen stappen, omdat die dan ontploffen, maar het werkt niet. Er komen geen error maar hij werkt gewoon niet. bovenaan: #define COLOR_RED 0xAA3333AA new Adminvehicle; OnGameModeInit: Adminvehicle=AddStaticVehicle(520, 2092.979, 1247.505, 25.171, 179.05, -1, -1); // hydra admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(520, 2085.350, 1242.848, 25.183, 179.55, -1, -1); // hydra2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(425, 2102.652, 1211.687, 25.026, 179.89, -1, -1); // hunter admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(425, 2086.294, 1218.782, 25.026, 90.16, -1, -1); // hunter2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(494, 2127.117, 1238.392, 10.717, 178.48, 0, 0); // hotring admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(494, 2123.548, 1238.383, 10.715, 177.10, 0, 0); // hotring2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(494, 2120.119, 1238.542, 10.715, 179.07, 0, 0); // hotring3 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(437, 2101.928, 1264.619, 10.952, 56.74, 0, 0); // coach admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(432, 2113.454, 1226.622, 10.835, 270.56, -1, -1); // tank admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(432, 2123.288, 1227.563, 10.835, 286.74, -1, -1); // tank2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(470, 2116.635, 1239.243, 10.811, 180.18, -1, -1); // patriot admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(470, 2112.771, 1239.147, 10.811, 181.09, -1, -1); // patriot2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(411, 2106.251, 1256.425, 10.547, 0.88, 0, 0); // infernus admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(411, 2106.490, 1250.576, 10.547, 1.58, 0, 0); // infernus2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(411, 2106.579, 1244.698, 10.547, 1.62, 0, 0); // infernus3 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(522, 2106.403, 1240.988, 10.382, 91.37, 0, 0); // nrg admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(522, 2106.361, 1239.451, 10.392, 86.38, 0, 0); // nrg2 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(522, 2106.335, 1237.945, 10.388, 89.86, 0, 0); // nrg3 admin Adminvehicle=AddStaticVehicle(601, 2109.559, 1238.533, 10.580, 181.73, -1, -1); // swat admin onderaan ergens: public OnPlayerEnterVehicle(playerid) { if (GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid)) == Adminvehicle) { if(!IsPlayerAdmin(playerid)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Tis vehicle is admin-only!"); SetVehicleHealth(GetPlayerVehicleID(playerid),1); } } return 1; } zou iemand hier AUB een fout uit kunnen halen of iets maken dat wel werkt? ik weet er geen raad meer mee. MVG Rob
Geplaatst: 22 april 200817 jaren comment_951860 Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ??
Geplaatst: 22 april 200817 jaren comment_951948 Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ?? Je hebt er echt geen verstand van XD. Wat gebeurt er als je bij mensen de health op 0 zet? Dan gaan ze dood. Bij auto's ontploffen ze dan @rob-v-c: Geeft hij errors?
Geplaatst: 22 april 200817 jaren comment_952395 Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ?? Je hebt er echt geen verstand van XD. Wat gebeurt er als je bij mensen de health op 0 zet? Dan gaan ze dood. Bij auto's ontploffen ze dan @rob-v-c: Geeft hij errors? Heb je het wel goed gelezen ? Het is juist de bedoeling dat de auto's ontploffen als degene die niet admins zijn instappen.....
Geplaatst: 22 april 200817 jaren comment_952451 Ik heb er niet veel verstand van...maar moet de health van de auto niet naar 0 ?? Je mag er misschien niet veel verstand van hebben maar die 1 moet inderdaad 0 zijn anders ontploft hij niet, hij is wel heel erg kapot maar hij ontploft niet.
Geplaatst: 22 april 200817 jaren Auteur comment_952474 je moet beter lezen, ik heb er al ingezet: er zijn geen errors maar het werkt gewoon niet, en dat van health naar 0 klopt niet, als je setcarhealth gebruikt, is 1000 maximaal, en bij alles onder de 300 vliegt ie in de fik en dat wil ik gat gebeurt, dat ze evengoed nog tijd hebben om te vluchten xD
Geplaatst: 22 april 200817 jaren comment_952484 Ok, dan kan het nog ergens anders aan liggen maar ik weet niet of ik het goed heb maar normaal gesproken heb je altijd aan beide kanten spaties aan de = Dus niet zo: Adminvehicle=AddStaticVehicle(520, 2092.979, 1247.505, 25.171, 179.05, -1, -1); // hydra admin Maar zo: Adminvehicle = AddStaticVehicle(520, 2092.979, 1247.505, 25.171, 179.05, -1, -1); // hydra admin
Geplaatst: 22 april 200817 jaren comment_952524 je moet beter lezen, ik heb er al ingezet: er zijn geen errors maar het werkt gewoon niet,en dat van health naar 0 klopt niet, als je setcarhealth gebruikt, is 1000 maximaal, en bij alles onder de 300 vliegt ie in de fik en dat wil ik gat gebeurt, dat ze evengoed nog tijd hebben om te vluchten xD Maar als je hem dan op 1 zet...dan ontploft hij toch ook heeeel snel ? Als hij bij 300 in de fik vliegt...heeft ie 300 miliseconden (gokje) om te vluchten .... Bij jou maar 1 ! Dus dan ben je alsnog de lul
Geplaatst: 22 april 200817 jaren comment_952573 je moet beter lezen, ik heb er al ingezet: er zijn geen errors maar het werkt gewoon niet,en dat van health naar 0 klopt niet, als je setcarhealth gebruikt, is 1000 maximaal, en bij alles onder de 300 vliegt ie in de fik en dat wil ik gat gebeurt, dat ze evengoed nog tijd hebben om te vluchten xD Maar als je hem dan op 1 zet...dan ontploft hij toch ook heeeel snel ? Als hij bij 300 in de fik vliegt...heeft ie 300 miliseconden (gokje) om te vluchten .... Bij jou maar 1 ! Dus dan ben je alsnog de lul Zo werkt dat dan weer net niet.
Geplaatst: 25 april 200817 jaren comment_956083 Moet het niet zijn:public OnGameModeInit() Tuurlijk Juwayri. dom dat niemand dat gezien heeftNamens iedereen: :$
Geplaatst: 25 april 200817 jaren Auteur comment_956386 Moet het niet zijn:public OnGameModeInit() LEES: Er komen geen error maar hij werkt gewoon niet. Als dat het zou zijn zou er een error komen, ik heb niet alles dat ik in het script bij public OnGameModeInit() heb staan daarneer gezet, darom heb ik dat ff snel getypt...
Geplaatst: 25 april 200817 jaren comment_956557 Er is nogal veel fout in dit script... Laat me even in het kort uitleggen wat een 'variabele' nou is. Een variabele is iets dat een getal kan opslaan. Een simpel voorbeeld: new a; a = 5; de variabele is dus 'a' en heeft de waarde 5 Als je 'a' een nieuwe waarde gaat geven, zal de vorige waarde gewist worden. Voorbeeld: new a; a = 5; a = 8 Jij maakt precies dezelfde fout: Jij geeft de 'Adminvehicle'-variabele elke keer een andere waarde want 'AddStaticVehicle' returnt een vehicleID. hij begint met tellen vanaf ID 1 (en dan tot en met 700). Jij hebt, als ik het goed heb getelt, 19 keer Adminvehicle = AddStaticVehicle(......); gebruikt. Dus aan het eind van OnGameModeInit heeft 'Adminvehicle' de waarde '19' Ten 2e geeft 'Adminvehicle' het VehicleID aan, niet het model-ID!! Gebruik dus GetPlayerVehicleID in plaats van GetVehicleModel. Om dat eerste op te lossen moet je een 2 dimensionale variablele maken. new Adminvehicle[19]; Nu doe je dit bij OnGameModeInit: Adminvehicle[0] = AddStaticVehicle(.....); Adminvehicle[1] = AddStaticVehicle(.....); ..... Adminvehicle[18] = AddStaticVehicle(.....); Tel in dit geval van 0 tot en met 18 Om te checken of de speler in 1 van de 19 adminvehicles zit, moet je een loop maken: for(new a; a<19; a++) { if(IsPlayerInVehicle(playerid, Adminvehicle[a]) { //hier de rest. (de speler zit nu in 1 van de 19 adminauto's } }
Geplaatst: 26 april 200817 jaren Auteur comment_958040 hmmm... okee... ik snap er niet veel van maar het werkt! thnx sandra!
Hey, ik heb iets in mijn gamemode gemaakt zodat mensen die niet RCON ingelogt zijn niet in de adminvoertuigen kunnen stappen, omdat die dan ontploffen, maar het werkt niet.
Er komen geen error maar hij werkt gewoon niet.
zou iemand hier AUB een fout uit kunnen halen of iets maken dat wel werkt? ik weet er geen raad meer mee.
MVG Rob