Jump to content
Geplaatst:
comment_953497

Zoals jullie misschien wel is opgevallen is onze website op sommige momenten van de dag niet vooruit te branden. Vanwege de hoge populariteit van GTA4 en natuurlijk omdat we de gezelligste en grootste GTA website van Nederland zijn is het hier gewoon aan de drukke kant.

Het goede nieuws is dat er nog VOOR de release van GTA4 een tweede server in het datacenter wordt bijgeplaatst.

Met een Intel Xeon 2.4Ghz Quad Core processor, maar liefst 4 GB werkgeheugen en 2 keer 160 GB hardeschijven in raid opstelling moet de server er voor zorgen dat GTAGames.nl en de Nederlandse WikiGTA weer zeer snel gaan draaien. Bij deze wil ik Ahead-IT alvast heel erg bedanken voor het snel helpen aan een tweede server.

Als het goed is komt er geen downtime wanneer de 2e server in gebruik wordt genomen. Zodra de server online is volgt er een nieuwsbericht op GTAGames.nl

Gelieve zolang deze server nog in zijn eentje draait niet onnodig op F5 drukken zodat iedereen de kans krijgt om een pagina rustig te laden.

• Reacties 35
  • Bezichtigingen 6.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_959486

Om maar even namens Joriz te antwoorden: een datacenter is een extern bedrijf wat voor diverse organisaties de netwerken beheert. Dat ding staat dus niet bij Joriz in de garage nee ^_^. Stel je gewoon een groot kantoor in bijvoorbeeld Amsterdam voor met een grote gekoelde ruimte met daarin allemaal van dit soort servers. Die van Joriz, maar ook die van GeenStijl.nl bijvoorbeeld of van ons kantoor. Ik noem maar wat. Voordelen van een datacenter zijn een 24-uurs bezetting die altijd de servers in de gaten houden, goede koeling, aanwezigheid van noodstroom, beveiliging, inbraakpreventie en natuurlijk een hogere snelheid dan dat je thuis zou kunnen bereiken (naar schatting 10 keer sneller omdat men vaak een vaste glasvezelverbinding gebruikt)....

Geplaatst:
comment_959499
Intressante info

Ik vond het al zo vreemd dat die ruimte zo groot was in zijn huis. :puh: Ik heb trouwens ook gehoord dat de meeste internet bedrijven in Amsterdam zitten, omdat daar een kabel begint die naar Amerika gaat. Bedankt voor de info. _O_

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.