- Reacties 41
- Bezichtigingen 12.5k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
..::Dracula::.. 9 posts
-
Basssss 5 posts
-
moechy 4 posts
-
ASPHALT 3 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Normaal gesproken heb ik een hekel aan browsergames omdat het alleen maar wat afbeeldingen en tekst zijn om naar te kijken... maar deze sprak zelfs mij aan. Ik speelde het sinds ik op een ad klikte hier op Gtaforum.
Ikariam is dus een browserbased game dat iets wegheeft van Tribal Wars, Travian en Age of Mythology.
Zodra jij je aanmeld krijg je een stuk grond op 1 van de eilanden in wereld Alpha of Beta.
Het is uit het Duits vertaald (het is van origin een Duits spel) en er zitten nog wat vertaalfouten in.
In jouw stad staat nog niets behalve een Stadhuis. Ieder eiland heeft een Wonder, wat het eiland een eigen bonus geeft, een houtzagerij waar men zijn/haar burgers aan het werk kan zetten en bouwmaterialen kan laten halen.
Ook heeft ieder eiland 1 van de volgende luxieuze resources: wijn (om je volk tevreden te houden), marmer (voor de upgrades van je gebouwen), kristal glas (voor de upgrades van je eenheden en je Academie) en zwavel voor de training van je troepen.
Omdat je dus maar 1 van de luxieuze goederen op je eiland hebt, zul je een handelspost moeten bouwen en gaan handelen om aan de andere goederen te komen.
Om verder te kunnen in het spel moet je altijd je Academie up to date houden (regelmatig upgraden) omdat anders de onderzoeken heel lang duren en het dus wel 2 dagen kan duren als je het niet regelmatig upgrade. Toch gaat het maken van gebouwen, eenheden enzovoort veel sneller dan als in Travian. Want daar duurde het bij mij direct een uur voordat er een graanveld was geupgrade?! Direct account verwijderd...
Natuurlijk is het opbouwen van je imperium echt niet het enige wat er mogelijk... plunders moet er ook wezen.(?)
Het is mogelijk om een eiland genoot of een ander aan te vallen en zijn opslagplaats en eventueel goudkist te plunderen. Daarom is er een opslagplaats die een beperkt aantal goederen veilig houdt zodat die niet geplunderd kunnen worden. Met elke upgrade van je opslagplaats kunnen er meer goederen gespaard worden.
Om te weten of het plunderen wel waard is kun je een Schuilplaats bouwen en een spion op je slachtoffer sturen om ongezien eens even lekker te kijken wat er in zijn opslagplaatsje zit... natuurlijk is er een kans dat je gedetecteerd wordt...
Tevens is er ook een mogelijkheid om verdragen te sluiten met andere mensen over allerlei dingen zoals handel en plunderen.
Er is ook een forum met allerlei belangrijke handleidingen voor de "problemen" die je het meest tegen zult komen.
Er is nog veel meer wat ik niet heb opgenoemt dus om het verder te onderzoeken ga naar Ikariam en ontdek het zelf.
Groeten van The-N-Man.