Geplaatst: 26 april 200817 jaren comment_956685 Hoi, Ik ben mijn serverscript, wekelijks aan het uitbreiden. Maar het script wordt, op deze manier wel steeds meer onoverzichtelijk. Ik heb bvb.,... een menu, stuntpark, account, commando`s, 150 objecten, checkpoints. Zijn daar nu de filterscrips voor bedoeld, om alles te splitsen, en zo overzichtelijk te houden? Als dat zo is, wat moet dan in de serverscript, en wat moet een filterscript worden. gr. Steve Bewerkt: 26 april 200817 jaren door steve6972
Geplaatst: 26 april 200817 jaren comment_957145 Hoi,Ik ben mijn serverscript, wekelijks aan het uitbreiden. Maar het script wordt, op deze manier wel steeds meer onoverzichtelijk. Ik heb bvb.,... een menu, stuntpark, account, commando`s, 150 objecten, checkpoints. Zijn daar nu de filterscrips voor bedoeld, om alles te splitsen, en zo overzichtelijk te houden? Als dat zo is, wat moet dan in de serverscript, en wat moet een filterscript worden. gr. Steve Een paar tips om je GM overzichtelijk te houden: Goed uitlijnen Gebruik vaak tussen wat soorten commands://---------------------COMMAND SOORT------------------------ Gebruik geen FS. Het lijkt overzichtelijk maar als je 1 FS kwijt bent heb je een heel groot probleem.
Geplaatst: 27 april 200817 jaren comment_958423 Klopt maar met 1 ding ben ik het niet eens met maar 1 FS gebruiken. Dat is juist extra onduidelijk ik zou juist meer FS gebruiken omdat je een FS dan een naam kunt geven en dan ook meteen zien welke het is. Dan is de GM al een stuk kleiner. Dus je zou dan een FS voor de commands kunnen maken een FS voor de maps en miss nog andere dingen en bepaalde andere dingen in de GM kunnen zetten. Dat maakt de GM een stuk duidelijker. En je kunt alles zelf indelen. Bewerkt: 27 april 200817 jaren door Juwayri
Geplaatst: 27 april 200817 jaren comment_958436 Je kan ook bepaalde zelfgemaakte functies in een include zetten.
Geplaatst: 27 april 200817 jaren Auteur comment_958597 oke, maar stel dat ik geen filterscrips gebruik, zit ik dan aan een aantal regels gebonden, wat betreft het serverscript, of het aantal tekens. Of kun je maar onbeperkt uitbreiden.
Geplaatst: 27 april 200817 jaren comment_958642 Je script kan zo veel regels hebben als je wilt. Let wel op: Hoe groter het script, hoe trager de server kan worden.
Geplaatst: 27 april 200817 jaren comment_959051 Wat ik zou doen is dit: FS/include(weenie of da kan) voor kleuren(hoe moet dit :$ ) Zoiets
Geplaatst: 27 april 200817 jaren Auteur comment_959225 Je script kan zo veel regels hebben als je wilt.Let wel op: Hoe groter het script, hoe trager de server kan worden. zegt je dit wat,... Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase Header size: 1568 bytes Code size: 49072 bytes Data size: 12644 bytes Stack/heap size: 16384 bytes; estimated max. usage=4125 cells (16500 bytes) Total requirements: 79668 bytes Sinds vandaag heb ik dit.
Geplaatst: 27 april 200817 jaren comment_959256 Ja, volgens mij heb je dan onnodig veel geheugen gebruikt. Bijvoorbeeld de maximale lengte van een bericht die je in de chat kan verzenden. (SendClientMessage), is 128 karakters. Veel mensen gebruiken, als ze een string gaan formatten. new string[256]; Dus dan heeft die string sowieso al (256-128) = 128 nutteloze cellen in gebruik. Of gebruik als je een playername wilt aanmaken. new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; (of new PlayerName[24] en niet new PlayerName[128]; want je naam kan sowieso niet langer zijn dan 24 tekens. Bewerkt: 27 april 200817 jaren door =>Sandra<=
Geplaatst: 28 april 200817 jaren Auteur comment_960736 Ja, volgens mij heb je dan onnodig veel geheugen gebruikt.Bijvoorbeeld de maximale lengte van een bericht die je in de chat kan verzenden. (SendClientMessage), is 128 karakters. Veel mensen gebruiken, als ze een string gaan formatten. new string[256]; Dus dan heeft die string sowieso al (256-128) = 128 nutteloze cellen in gebruik. Of gebruik als je een playername wilt aanmaken. new PlayerName[MAX_PLAYER_NAME]; (of new PlayerName[24] en niet new PlayerName[128]; want je naam kan sowieso niet langer zijn dan 24 tekens. oke, ik had inderdaad, string 256, in mijn script staan,... new cmd[256],tmp[256], tmp2[256]; new idx; new string[256]; Maar dat gaf geen probleem. Het probleem begon, toen ik,.. new cmd1[256],tmp1[256],idx1;//carcommand cmd1 = strtok(cmdtext,idx1);//carcommand enz,enz, in mijn scrip toegevoegd had. Het klopt inderdaad, dat als ik, new string[128], er van maak, het probleem opgelost is. Is dit de manier, of is dit een nood oplossing.
Geplaatst: 1 mei 200817 jaren comment_965610 Het is geen noodoplossing het is gewoon zo als het hoort.
Hoi,
Ik ben mijn serverscript, wekelijks aan het uitbreiden.
Maar het script wordt, op deze manier wel steeds meer onoverzichtelijk.
Ik heb bvb.,... een menu, stuntpark, account, commando`s, 150 objecten, checkpoints.
Zijn daar nu de filterscrips voor bedoeld, om alles te splitsen, en zo overzichtelijk te houden?
Als dat zo is, wat moet dan in de serverscript, en wat moet een filterscript worden.
gr. Steve
Bewerkt: door steve6972