Geplaatst: 26 april 200817 jaren comment_956718 Hey, ik heb al in verschillende servers gezien dat als iemand een bepaald object pakt dat er dan score bij gaat, maar hoe moet ik dit doen, en vooral waar moet ik dit zetten? dat wassum
Geplaatst: 26 april 200817 jaren Auteur comment_956859 SetPlayerScore(playerid,+1)Ik gok maar wat zover was ik ook al, maar dan moet het zo zijn: new score; score = GetPlayerScore(playerid); SetPlayerScore(playerid,score+1); Maar dan moet dat pas gebeure als iemand gta3 sign oppakt
Geplaatst: 26 april 200817 jaren comment_957191 Dat weet ik niet... ik zal het vragen op sa-mp.com forum.. als je engels kan.anders vraag ik het wel voor je
Geplaatst: 26 april 200817 jaren Auteur comment_957205 Dat weet ik niet... ik zal het vragen op sa-mp.com forum.. als je engels kan.anders vraag ik het wel voor je Vraag plz voor me ik ben super slecht in engels
Geplaatst: 26 april 200817 jaren comment_957211 Via de callback 'OnPlayerPickup' kan je een Pickup maken, waar een actie aan verbonden is. De code hiervoor is vrij simpel. Eerst zorg je ervoor dat de naam voor de pickup wordt gedefinieerd: new ObjectNaam; Dan zorg je ervoor dat je de pickup aanmaakt: ObjectNaam = CreatePickup (pickupid, pickuptype, xcoord, ycoord, zcoord); Informatie over de pickupid's vind je hier en informatie over de pickuptypes vind je hier. Nu je de naam en de pickup hebt gemaakt moet er nog wat worden uitgevoerd. Jij wil dus bijvoorbeeld dat de score wordt verhoogd. De code om de actie uit te voeren is.. public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == ObjectNaam) { } return 1; } Tussen de middelste twee accolades (dat zijn de { en }) zet je de actie. Voor jou is dat: new score; score = GetPlayerScore(playerid); SetPlayerScore(playerid,score+1); Al met al is de hele code dan: new ObjectNaam; ObjectNaam = CreatePickup (pickupid, pickuptype, xcoord, ycoord, zcoord); public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == ObjectNaam) { new score; score = GetPlayerScore(playerid); SetPlayerScore(playerid,score+1); } return 1; } Zet alles op de goede plaats (naam definiëren bovenaan, pickup aanmaken bij OnGameModeInit en de public onderaan je script). Als het goed is moet het wel werken
Geplaatst: 26 april 200817 jaren Auteur comment_957301 Via de callback 'OnPlayerPickup' kan je een Pickup maken, waar een actie aan verbonden is. De code hiervoor is vrij simpel.Eerst zorg je ervoor dat de naam voor de pickup wordt gedefinieerd: new ObjectNaam; Dan zorg je ervoor dat je de pickup aanmaakt: ObjectNaam = CreatePickup (pickupid, pickuptype, xcoord, ycoord, zcoord); Informatie over de pickupid's vind je hier en informatie over de pickuptypes vind je hier. Nu je de naam en de pickup hebt gemaakt moet er nog wat worden uitgevoerd. Jij wil dus bijvoorbeeld dat de score wordt verhoogd. De code om de actie uit te voeren is.. public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == ObjectNaam) { } return 1; } Tussen de middelste twee accolades (dat zijn de { en }) zet je de actie. Voor jou is dat: new score; score = GetPlayerScore(playerid); SetPlayerScore(playerid,score+1); Al met al is de hele code dan: new ObjectNaam; ObjectNaam = CreatePickup (pickupid, pickuptype, xcoord, ycoord, zcoord); public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == ObjectNaam) { new score; score = GetPlayerScore(playerid); SetPlayerScore(playerid,score+1); } return 1; } Zet alles op de goede plaats (naam definiëren bovenaan, pickup aanmaken bij OnGameModeInit en de public onderaan je script). Als het goed is moet het wel werken THX, maar gta3 sign is een object en geen pickup.. hoe moet ik dit oplossen?
Geplaatst: 26 april 200817 jaren comment_957375 THX, maar gta3 sign is een object en geen pickup.. hoe moet ik dit oplossen? Je kan alle 18000 obecten ook als pickup gebruiken
Hey,
ik heb al in verschillende servers gezien dat als iemand een bepaald object pakt dat er dan score bij gaat, maar hoe moet ik dit doen, en vooral waar moet ik dit zetten?
dat wassum