Jump to content

Als iemand het gta3 sign oppakt hoe krijgt hij dan +1 score?

Geplaatst:
comment_956718

Hey,

ik heb al in verschillende servers gezien dat als iemand een bepaald object pakt dat er dan score bij gaat, maar hoe moet ik dit doen, en vooral waar moet ik dit zetten?

dat wassum

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_956859
SetPlayerScore(playerid,+1)

Ik gok maar wat :puh:

zover was ik ook al, maar dan moet het zo zijn:

new score;

score = GetPlayerScore(playerid);

SetPlayerScore(playerid,score+1);

Maar dan moet dat pas gebeure als iemand gta3 sign oppakt

Geplaatst:
comment_957211

Via de callback 'OnPlayerPickup' kan je een Pickup maken, waar een actie aan verbonden is. De code hiervoor is vrij simpel.

Eerst zorg je ervoor dat de naam voor de pickup wordt gedefinieerd:

new ObjectNaam;

Dan zorg je ervoor dat je de pickup aanmaakt:

ObjectNaam = CreatePickup (pickupid, pickuptype, xcoord, ycoord, zcoord);

Informatie over de pickupid's vind je hier en informatie over de pickuptypes vind je hier.

Nu je de naam en de pickup hebt gemaakt moet er nog wat worden uitgevoerd. Jij wil dus bijvoorbeeld dat de score wordt verhoogd. De code om de actie uit te voeren is..

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == ObjectNaam)
{		
}
return 1;
}

Tussen de middelste twee accolades (dat zijn de { en }) zet je de actie. Voor jou is dat:

new score;
score = GetPlayerScore(playerid);
SetPlayerScore(playerid,score+1);

Al met al is de hele code dan:

new ObjectNaam;
ObjectNaam = CreatePickup (pickupid, pickuptype, xcoord, ycoord, zcoord);
public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == ObjectNaam)
{
	new score;
	score = GetPlayerScore(playerid);
	SetPlayerScore(playerid,score+1);
}
return 1;
}

Zet alles op de goede plaats (naam definiëren bovenaan, pickup aanmaken bij OnGameModeInit en de public onderaan je script). Als het goed is moet het wel werken :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_957301
Via de callback 'OnPlayerPickup' kan je een Pickup maken, waar een actie aan verbonden is. De code hiervoor is vrij simpel.

Eerst zorg je ervoor dat de naam voor de pickup wordt gedefinieerd:

new ObjectNaam;

Dan zorg je ervoor dat je de pickup aanmaakt:

ObjectNaam = CreatePickup (pickupid, pickuptype, xcoord, ycoord, zcoord);

Informatie over de pickupid's vind je hier en informatie over de pickuptypes vind je hier.

Nu je de naam en de pickup hebt gemaakt moet er nog wat worden uitgevoerd. Jij wil dus bijvoorbeeld dat de score wordt verhoogd. De code om de actie uit te voeren is..

public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == ObjectNaam)
{		
}
return 1;
}

Tussen de middelste twee accolades (dat zijn de { en }) zet je de actie. Voor jou is dat:

new score;
score = GetPlayerScore(playerid);
SetPlayerScore(playerid,score+1);

Al met al is de hele code dan:

new ObjectNaam;
ObjectNaam = CreatePickup (pickupid, pickuptype, xcoord, ycoord, zcoord);
public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid)
{
if(pickupid == ObjectNaam)
{
	new score;
	score = GetPlayerScore(playerid);
	SetPlayerScore(playerid,score+1);
}
return 1;
}

Zet alles op de goede plaats (naam definiëren bovenaan, pickup aanmaken bij OnGameModeInit en de public onderaan je script). Als het goed is moet het wel werken :)

THX, maar gta3 sign is een object en geen pickup.. hoe moet ik dit oplossen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.