Jump to content
Geplaatst:
comment_957249

Veel mensen tellen de dagen af dat Grand Theft Auto IV eindelijk in de winkels ligt en het lijkt er op dat de console-oorlog tussen PlayStation 3 en Xbox 360 nu pas echt is begonnen.

Sam Houser, één van de hoofden van Rockstar, wist in een interview te melden dat de Xbox 360 in de problemen kan komen als Microsoft de opslaglimiet van de console niet aanpakt. Hiermee doelt hij op de kleine hoeveelheid data die opgeslagen kan worden op de DVD’s en de verkoop van de console zonder harde schijf.

Houser stelt dat dit soort problemen effect hebben op games als Grand Theft Auto. Tenslotte is de DVD waarop games gebrand worden voor de Xbox 360 slechts een klein beetje groter dan de DVD’s op de vorige generatie consoles.

Standaard harde schijf nodig

Sam Houser is trouwens niet de eerste die spreekt over de harde schijf van de Xbox 360. Eerder wist Rory McGuire, de lead game designer van The Bourne Conspiracy, al te melden dat de harde schijf standaard geleverd zou moeten worden bij een Xbox 360. Volgens Houser wordt het probleem met de tijd alleen maar groter.

Sam Houser hoopt dan ook dat Microsoft naar een oplossing gaat zoeken voor dit probleem en dat die oplossing binnen dit en volgend jaar wordt uitgevoerd. Hij heeft daar overigens wel vertrouwen in: “Ik ben zeker dat ze met een intelligente oplossing komen.”

Ontwikkelaars halen voordeel uit harde schijf

De PlayStation 3 heeft het volgens Houser beter aangepakt als het aankomt op harde schijven. Volgens hem laden games een stuk sneller als je standaard een harde schijf in je systeem hebt zitten. Het enige dat gamers zullen moeten aankijken, is de korte installatieperiode voordat je de game kunt spelen, maar uiteindelijk is het voordelig voor zowel de ontwikkelaar als de speler, zo geeft Houser aan.

Aaron Greenberg, de Xbox 360 group product manager, wist onlangs nog te melden dat ze een goede keuze hebben gemaakt. Voor de gamers die op Xbox Live zitten en van downloadbare content houden is de Premium- en Elite-versie van de Xbox 360 echt iets voor hen. Maar ook de Arcade-versie, zonder harde schijf, verkoopt erg goed omdat deze is gemaakt voor een andere soort consument die de schijf niet nodig heeft.

Bron © Gamez.nl

• Reacties 67
  • Bezichtigingen 3.2k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_957296

wat een stelletjes seutjes die "PS3" fanboys zeg

noem Xbox een Xbox en geen X-doos!

ik heb gelukkig mijn beste keus gedaan door een Xbox360 Elite te kiezen met 120GB HDD ^_^

Geplaatst:
comment_957305
wat een stelletjes seutjes die "PS3" fanboys zeg

noem Xbox een Xbox en geen X-doos!

Een 'box' is een doos in het Nederlands, en hoeveel PS3 fanboys de Xbox ook de Xdoos noemen, ik zou het persoonlijk niet als schelden opvatten want dat is het gewoon niet. Als jij de PS3 'SpeelStation3' noemt dan heb ik daar als PS3 bezitter ook geen problemen mee hoor.

Geplaatst:
comment_957310
Dus als ik het nu goed begrijp zal je op de Arcade wel op kunnen slaan, maar dat zal wat trager gaan en ook het laden gaat trager? En zijn dat dan de enige problemen bij de Arcade of niet?

boeit niet die lui moeten maar een ps3 kopen. :tu:

Geplaatst:
comment_957333

Die harde schijf voor de Xbox is los te koop dus je kan van een arcade Xbox een premium maken.

Harde schijf xbox 360:

20GB: http://www.dixons.nl/De_online_winkel/Prod...40/default.aspx

120GB: http://www.dixons.nl/De_online_winkel/Prod...01/default.aspx

(wil geen reclame maken voor dixons is gewoon overal te koop)

Geplaatst:
comment_957338
Dus als ik het nu goed begrijp zal je op de Arcade wel op kunnen slaan, maar dat zal wat trager gaan en ook het laden gaat trager? En zijn dat dan de enige problemen bij de Arcade of niet?

Fanboy reactie, waarom zijn hier zo veel fanboys, en bijna allemaal hebben een playstation 3, over de 360 zie je weinig fan boys omdat die misschien wel neutraal kijken.

Nee, dat 360 weinig fanboys heeft zal wel niet aan de problemen liggen die kunenn krijgen.

Verder, begrijp ik dat de arcade versie Gta niet zo goed kan spelen, doordat ze minder hardeschijf geheugen hebben?

En het allemaal langer duurt?

Tevens, ben ik blij dat ik de premium versie heb :D

Enne, wat zijn 'pop-ups' ? ik bedoel in een spel.

Greetz

Geplaatst:
comment_957345
Wat ik weet van een iemand die 'm gedownload heeft heb je veel frame drops en rij je soms gewoonweg in het niets. Je ziet dan de huizen van lage kwaliteit zoals je ze in de verte ook ziet. Mensen met een PSP en VCS zullen het wel kennen, daar komt dit ook veel voor. Als je dus nog een Doosje wilt kopen is de Arcade dus af te raden.. Of je moet er een HDD bij kopen, dat is ook een optie. Maar dan kun je beter kijken na de Core en de Premium.

Bewerkt: door ASPHALT

Geplaatst:
comment_957356
Dus de Arcade zal met die 256MB wel genoeg hebben om op te slaan? Maar hoeveel neemt zo'n gemiddelde savegame in beslag?

Maar een paar honder KB meestal, dus over opslaan hoef je je geen problemen te maken.

Geplaatst:
comment_957359

Dus ik kan gewoon moeiteloos GTA IV spelen, op mijn Xbox 360 Pro systeem ?

Fanboy reactie, waarom zijn hier zo veel fanboys, en bijna allemaal hebben een playstation 3, over de 360 zie je weinig fan boys omdat die misschien wel neutraal kijken.

Nee, dat 360 weinig fanboys heeft zal wel niet aan de problemen liggen die kunenn krijgen.

Verder, begrijp ik dat de arcade versie Gta niet zo goed kan spelen, doordat ze minder hardeschijf geheugen hebben?

En het allemaal langer duurt?

Tevens, ben ik blij dat ik de premium versie heb :D

Enne, wat zijn 'pop-ups' ? ik bedoel in een spel.

Greetz

Xbox 360 bezitters patsen niet graag over hun console.... PS3 Geeks wel ;)

Bewerkt: door .Whoopdidoo.

Geplaatst:
comment_957360
Wat ik weet van een iemand die 'm gedownload heeft heb je veel frame drops en rij je soms gewoonweg in het niets. Je ziet dan de huizen van lage kwaliteit zoals je ze in de verte ook ziet. Mensen met een PSP en VCS zullen het wel kennen, daar komt dit ook veel voor. Als je dus nog een doosje wilt kopen is de Arcade dus af te raden.. Of je moet er een HDD bij kopen, dat is ook een optie. Maar dan kun je beter kijken na de Core en de Premium.

Wat is HDD? :?

Geplaatst:
comment_957365
Wat ik weet van een iemand die 'm gedownload heeft heb je veel frame drops en rij je soms gewoonweg in het niets. Je ziet dan de huizen van lage kwaliteit zoals je ze in de verte ook ziet. Mensen met een PSP en VCS zullen het wel kennen, daar komt dit ook veel voor. Als je dus nog een doosje wilt kopen is de Arcade dus af te raden.. Of je moet er een HDD bij kopen, dat is ook een optie. Maar dan kun je beter kijken na de Core en de Premium.

Wat is HDD? :?

Hard Disk Drive, dus een Hardeschijf.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.