Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[WIP]Mijn eerste MOD

Hey,

ik ben bezig met mijn eerste mod en volgens mij ziet het er aardig uit, voor de eerste keer altans...

Een overzicht van het hele gebouw,

61084055gd5.png

Ge Update :)

Ik weet het de deur lijkt hoog voor het gebouw maar het is twee meter hoog :')

De deur:

32556043sc8.png

Ge Update :)

En die vage zwarte dingen op het dak die schoorsteentjes moeten voorstellen:

71471528xy4.png

En dan het ABN Amro logo ( niet super gelukt, hij is 3d maar zo erg zie je het nie :) )

65329529hn0.png

En dan komt er later meer, want het is nog een WIP ( Work In Progress ).

Cie U

Ohja, hebben jullie tips/kritiek alles is welkom als er maar een rede is..

Morgen post ik de vrouwen WC's ik moet nog een paar dingen beter maken zoals de sloten en de klinken ( rond maken dus )

Edited by nick5556

Featured Replies

hm een leuk begin. :) toch zijn er niet erg veel mensen die gebouwen maken. waarschijnlijk vanwege het veel werk hebben aan interieur.

suc6 ermee. :)

1 tip: wat aan het begin ook vaak tegen mij gezegd is, is dat de beige vlakken ingame zichtbaar zijn, maar de paarse vlakken zijn eigenlijk gewoon onzichtbare muren. een hele simpele oplossing (meestal dan:D), is gewoon dubbele ''muren'' maken. teminste, daar komt t op neer.

Edited by Siriouz

  • Author
hm een leuk begin. :) toch zijn er niet erg veel mensen die gebouwen maken. waarschijnlijk vanwege het veel werk hebben aan interieur.

suc6 ermee. :)

1 tip: wat aan het begin ook vaak tegen mij gezegd is, is dat de beige vlakken ingame zichtbaar zijn, maar de paarse vlakken zijn eigenlijk gewoon onzichtbare muren. een hele simpele oplossing (meestal dan:D), is gewoon dubbele ''muren'' maken. teminste, daar komt t op neer.

Of gewoon de andere kant een texture geve :)

hm een leuk begin. :) toch zijn er niet erg veel mensen die gebouwen maken. waarschijnlijk vanwege het veel werk hebben aan interieur.

suc6 ermee. :)

1 tip: wat aan het begin ook vaak tegen mij gezegd is, is dat de beige vlakken ingame zichtbaar zijn, maar de paarse vlakken zijn eigenlijk gewoon onzichtbare muren. een hele simpele oplossing (meestal dan:D), is gewoon dubbele ''muren'' maken. teminste, daar komt t op neer.

Of gewoon de andere kant een texture geve :)

nee, dat schijnt niet te helpen. ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, aangezien ik voor de lol modellen maak. tja... :7

  • Author

Hmmm, ik heb nog een vraagje, kan je dingen die je hide weer terug halen? en hoe? ( ik gebruik SketchUp 6 )

PRO lijkt me beter en die moet ik 'jeweetwellen'

Hmmm, ik heb nog een vraagje, kan je dingen die je hide weer terug halen? en hoe? ( ik gebruik SketchUp 6 )

ik snap de vraag niet helemaal...?

  • Author

Je hebt bijvoorbeeld een kubus ( 3D vierkant ) en daar wil je in werken maak dat is moeilijk als je weinig ruimte is, nu hebben ze er iets op bedacht, als je op een van de vlakken met rechterklik klikt dan staat er 'hide' dat doe ik dan maar hoe unhide ik het weer zonder dat ik ctrl+z moet doen?

EDIT: Al gevonden bij 'edit'

Edited by nick5556

  • Author

Nog een vraagje, hoe maak je dingen gemakkelijk rond? want een vierkante deurklink is niet het allermooiste :)

je kan op bepaalde plekken, bijvoorbeeld een vierkant, vanaf een bepaald punt een lijn trekken naar de overstaande/aanliggende lijn. die lijn is volgens mij altijd paars. dan kun je vanaf het middelpunt van die lijn makkelijk een cirkel trekken die de hoek afrondt. :)

En nog een tip, haal die 3D letters weg, en plak er een texture op, of maak zelf een lowpoly text.

Want die van sketchup zijn vreselijk highpoly, en vooral als het om veel letters gaat.

En aangezien die text van jou niet echt opvalt, zou ik voor een lowpoly oplossing gaan(Zelf lowpoly maken/texture)

Greetz

En nog een tip, haal die 3D letters weg, en plak er een texture op, of maak zelf een lowpoly text.

Want die van sketchup zijn vreselijk highpoly, en vooral als het om veel letters gaat.

En aangezien die text van jou niet echt opvalt, zou ik voor een lowpoly oplossing gaan(Zelf lowpoly maken/texture)

Greetz

Om nog een ding toe te voegen. Je moet de letters apart in de map editor zetten.

En je kan dingen rondmaken door middel van de poly's (de lijnen van de buitekand.) te selecteren en dan rechtermuisknop en klik dan op smooth.

Edited by gta-pilot

Een mod is een afkorting voor een modificatie, wat betekend dat het iets veranderd in het spel. Als je hier je modificatie wilt tonen, betekend dat dus niet een plaatje van een model uit een 3d programma, daavoor hebben we:

http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=47181

>>> Door DaBeast: Lol, deze sjap denkt dat ie nog steeds moderator is :7 <<<

Moderator wordt je niet, moderator zit in je. :sigaar:

Edited by Wazuup

Mooi! :tu:

nick5556: Ik zou graag wat process zien in het daadwerkelijk 'ingame' zetten. Als hij niet ingame komt, heeft het geen zin dat dit topic openblijft.. Als je niet weet hoe je iets ingame moet zetten, raad ik je de Master Tutorial List aan. Ik heb dus graag binnen de week ingame screens zien (of op zijn minst process).. Zo niet, komt hier een slotje op. Als je dan weer screens hebt, stuur je gewoon een PBtje en hij word weer geopend (bij uitstel ook graag een pb sturen).

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

  • 2 weeks later...
  • Author

Ik ben hier dus weer terug en ik ga er mee verder, het probleem met mij is alleen dat ik veel afwisseling nodig heb, als ik bijvoorbeeld iets doe dan kan ik dat maximaal een/twee weken vol houden, dus ik kan niet een maand achter elkaar aan een ding doorwerken.

Ik ben nu weer een beetje script beu dus ik ga hier weer aan verder :) , ik ga hem morgen ingame zetten ( waarschijnlijk s'avonds omdat ik s'middags aan school moet :( ), dat moest ik dus effe kwijt. :)

Cie Ya

Best goed voor een begin mod.

>>> Door DaBeast: Week al lang gepaseerd, genoeg kansen gehad..<<<

Guest
This topic is now closed to further replies.

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.