Jump to content
Geplaatst:
comment_972844

header_main.png

index1.png

BC7MOD is een uitgebreide San Andreas CLEO modificatie die verschillende opties bevat om snel en makkelijk verschillende game elementen, de speler, voertuigen etc. aan te passen.

Dit is de laatste versie van de BC7MOD die voor GTA San Andreas uit wordt gebracht.

Deze versie bevat veel bugfixes, nieuwe elementen en is makkelijker aan te passen (zie deel "Changelog" voor een lijst van alle veranderingen).

De huidige versie is in beta hierdoor kan je mogelijk nog fouten vinden die in de final versie verholpen zijn.

index2.png

Een lijst van de functionaliteit is te vinden in de "spoiler":

■ Verander je skin (Main menu > Player > Change Skin)

Met deze optie kan je veranderen in elk ander persoon in de wereld. Het menu is opgedeeld in categorieën:

- Citizens (standaard mensen)

- Gang members (Gang leden)

- Cops (Politie)

- Special Skins (Speciale personen uit de storyline)

- Default skin (De standaard "CJ" skin)

■ Verander je uiterlijk (Main menu > Player > Change apearance)

Met deze optie kan je het uiterlijk veranderen van de speler. Het menu is opgedeeld in:

- Hair (haar)

- Clothes (kleding)

- Accessories

- Tattoo (tatoeages)

■ Belangrijkste statistieken veranderen (Main menu > Player > Edit statistics)

Met deze optie kan je de belangrijkste statistieken veranderen:

- Respect (Verhoog of verlaag je respect)

- Stamina (Verhoog of verlaag je uithoudingsvermogen)

- Muscle (Verhoog of verlaag je spierkracht)

- Fat (Verhoog of verlaag het vetgehalte)

- Sex Appeal (Verhoog of verlaag je sex appeal)

■ Godmode (Main menu > Player > Godmode)

Deze optie kan je aan of uit zetten, met deze optie ingeschakeld kan je niet meer dood.

■ Geef geld (Main menu > Player > Gimme money!)

Door deze optie te kiezen krijg je een mooi bedrag erbij.

■ Spel opslaan (Main menu > Game > Save Game)

Hiermee kan je het spel opslaan wanneer je wilt, behalve tijdens missies.

■ Verander de tijd (Main menu > Game > Change time)

Met deze optie kan je de tijd veranderen in het spel.

■ Verander het weer (Main menu > Game > Change weather)

Met deze optie kan je de tijd veranderen in het spel.

■ Verander de snelheid van het spel (Main menu > Game > Change gamespeed)

Met deze optie kan je de snelheid van het spel aanpassen.

■ Bevolkingsdichtheid (Main menu > Game > Population)

Met deze optie kan je de dichtheid van de bevolking aanpassen.

■ Zwaartekracht aanpassen (Main menu > Game > Gravity)

Met deze optie kan je de zwaartekracht in de wereld aanpassen.

■ Missie timer stil zetten (Main menu > Missions > Freeze mission timer)

Hiermee kan je de timer in missie's stil zetten.

■ Storyline missies spelen (Main menu > Missions > Play a mission)

Hiermee kan je de storyline missies spelen zolang je de orginele Main.scm hebt.

■ Minigames spelen (Main menu > Missions > Play a minigame)

Speel de verschillende minigames die er zijn.

■ Teleporteer naar de marker (Main menu > Miscellaneous > Teleportation > Teleport to marker)

Teleporteer naar de marker op de map

■ Teleporteer naar de hidden interiors (Main menu > Miscellaneous > Teleportation > Teleport to interior)

Teleporteer naar de verschillende niet normaal te bereiken locatie's.

■ Locatie's opslaan en er naartoe teleporteren (Main menu > Miscellaneous > Teleportation > Saved teleports)

Sla je huidige locatie op om later er weer naar toe te teleporteren, ook kan je hier je reeds opgeslagen locatie's selecteren.

■ Opgeslagen locatie's verwijderen (Main menu > Miscellaneous > Teleportation > Delete saved teleport)

Reeds opgeslagen locatie's verwijderen.

■ Wanted level veranderen (Main menu > Miscellaneous > Wanted level)

Verander je wanted level, of kies ervoor om nooit meer een wanted level te hebben.v

■ Persoon die dichts bij je is vermoorden (Main menu > People > Kill nearest)

De persoon die het dichts bij je is zal dood gaan.

■ Persoon die dichts bij je is volle health geven (Main menu > People > Heal nearest)

De persoon die het dichts bij je is zal volle health krijgen.

■ Wapens afpakken van persoon die het dichts bij je is (Main menu > People > Remove weapons from nearest)

Pak de wapens af van het persoon die het dichts bij je is.

■ Persoon die het dichts bij je is de lucht in schieten (Main menu > People > Launch nearest)

Het persoon die het dichts bij is zal gelanceerd worden.

■ Je gang beheren (Main menu > People > Gang management)

Voeg leden toe aan je gang, verwijder leden uit je gang en beheer elke afzonderlijk.

■ Onverwoestbare auto (Main menu > Vehicle > Invinsible)

Je auto is onverwoestbaar.

■ Val nooit meer van je motor/fiets (Main menu > Vehicle > Stickey Bike)

Je kan nooit meer van een motor of een fiets afvallen.

■ Rijd met je auto over het water (Main menu > Vehicle > Drive on water)

Je kan met deze optie over het water heen rijden, uitgezonderd hiervan zijn: Vliegtuigen, helikopters, motoren, fietsen, speciale voertuigen (dozer, dumper, monstertruck etc.)

■ Blijf niet meer ondersteboven liggen (Main menu > Vehicle > Auto-flip)

Wanneer je auto ondersteboven ligt, zal het vanzelf weer op vier wielen neergezet worden.

■ Verkrijg elk voertuig die er maar is (Main menu > Vehicle > Spawn vehicle)

Met deze optie kan je uit een gecategoriseerd keuze menu elk voertuig laten spawnen.

■ Verander de (primaire) kleur van je voertuig (Main menu > Vehicle > Vehicle properties > Vehicle customisation > Primary color)

Verander de primaire kleur van het voertuig.

■ Verander de (secundaire) kleur van je voertuig (Main menu > Vehicle > Vehicle properties > Vehicle customisation > Secondary color)

Verander de secundaire kleur van het voertuig.

■ Verander de wielen van het voertuig (Main menu > Vehicle > Vehicle properties > Vehicle customisation > Wheels)

Verander de wielen van het voertuig, hiervan zijn de volgende uitgezonderd: Vliegtuigen, helikopters, boten, vortex, voertuigen zonder wielen.

■ Verander de handling van een voertuig (Main menu > Vehicle > Vehicle properties > Vehicle Handling)

In dit uitgebreide menu staan verschillende optie's waarmee je de handling (gedrag van het voertuig) van een voertuig aan kan passen.

■ Verander de status van de motor (Main menu > Vehicle > Vehicle options > Vehicle Engine)

Zet de motor van het voertuig aan of uit.

■ Geef een voertuig Hydraulics (Main menu > Vehicle > Vehicle options > Hydraulics)

Geef het voertuig hydraulics, of verwijder ze.

■ Geef nitro (Main menu > Vehicle > Vehicle options > Nitro)

Geef het voertuig nitro.

■ Repareer het voertuig (Main menu > Vehicle > Vehicle options > Repair vehicle)

Repareer het huidige voertuig waar je in zit.

■ Voertuig verlichting (Main menu > Vehicle > Vehicle options > Lights)

Veranderd het gedrag van de verlicht van het voertuig.

■ Voertuig slot (Main menu > Vehicle > Vehicle options > Lock)

Vergrendel het voertuig.

■ Verkrijg alle wapens (Main menu > Weapons)

Kies uit een gecategoriseerd menu wapens en geef aan of je oneindige ammo wilt.

■ Sneltoets voor het menu (Main menu > Settings > Hotkey)

Verander de toets(en) waarmee je het hoofdmenu opent.

■ Game muis fixes (Main menu > Settings > Fixes > Mouse fix)

Onder Windows Vista en hoger is het mogelijk dat de muis niet altijd correct werkt. Door deze optie in te schakelen, kan het probleem mogelijk opgelost worden.

■ Sneller opstarten (Main menu > Settings > Fixes > Skip intro)

Wanneer deze optie ingesteld staat, zal San Andreas sneller opstarten, door de intro filmpjes en logo's over te slaan.

index3.png

GTA SA Versie

Deze mod werkt alleen met GTA SA Versie 1.0 (alle varianten) en GTA SA Compact.

Een gedowngrade versie zal niet functioneren. In dit geval download de GTA SA Compact executable.

De GTA SA Compact executable kan hier gedownload worden: directe link (wachtwoord is: CVehicle)

CLEO 4 Library

Voordat je de mod installeert, zorg ervoor dat je de CLEO 4 Library hebt geïnstalleerd.

De Cleo 4 Library kan je downloaden van de volgende site: http://cleo.sannybuilder.com/

Directe download link: http://cleo.sannybuilder.com/cleo4/CLEO4_setup.exe

De oude CLEO 3 library wordt niet ondersteund.

OUDE BC7MOD VERSIE

Heb je een oude versie van BC7MOD geïnstalleerd?

Verwijder deze versie voordat je deze nieuwe versie installeerd.

MOD Installatie

Zorg ervoor dat CLEO 4 geïnstalleerd is.

Download de mod via de download knop onderaan deze post.

Pak het zip bestand uit.

Kopieer de map "CLEO" naar je GTA San Andreas installatie map.

Wanneer er wordt gevraagd om bestaande mappen samen te voegen, dan moet je dit toestaan.

index4.png

• Volledig herschreven vanaf scratch
  • Menu structuur consequent en makkelijk in gebruik
  • Nieuw: Change hair
  • Nieuw: Change clothes
  • Nieuw: Change Accessories
  • Nieuw: Change Tattoo
  • Nieuw: Edit statistics
  • Nieuw: Godmode voor speler en voertuig zijn nu appart
  • Gewijzigd: Tijd menu
  • Gewijzigd: Zwaarte kracht aanpassen nu via een menu
  • Nieuw: Saved (delete saved) Teleports
  • Gewijzigd: People menu, nu geïntegreerd in het hoofdmenu
  • Nieuw: Launch nearest
  • Nieuw: Drive on Water
  • Nieuw: Auto-flip
  • Gewijzigd: Vehicle customisation menu, optie's zijn opgesplits en in het hoofdmenu opgenomen.
  • Nieuw: Vehicle Handling
  • Nieuw: Unlimited ammo optie
  • Nieuw: Hotkey wijzigen
  • Nieuw: Mouse fix
  • Nieuw: Skip Intro
  • Enkele oude optie's zijn verwijderd.
  • + Enkele dingen die ik waarschijnlijk vergeten ben.

index5.png

Heb je tijdens deze beta nog aanmerkingen of kom je bugs tegen? Meldt deze dan in dit topic AUB.

Voor vragen over deze mod, post ze in dit topic en vraag deze niet via een PB.

beta_download.png

Bewerkt: door Crypteq
Topictitel op request verandert.

• Reacties 252
  • Bezichtigingen 102.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1117152
ik denk dat ik het bij versie 3.1 hou :7

want ik heb een cleo3 mod waarbij je overal kan tunen aleen die werkt niet met bc7 mod versie 4.0 :cry:

maar geweldige mod :tu::tu:

PS:maar welk opneem programma gebruik je? ik heb er ook 1 aleen daar kan ik maar 1 minuut mee opnemen :7

Hij gebruikt Fraps. Hij vroeg me namenlijk of ik ook dat programma gebruikte om filmpjes op te nemen.

Geplaatst:
comment_1128357

heb jij er voor betaald? :$

ik heb gamecam 1.4 gevonden (eindelijk) en nu kan ik al gelijk ongelimeerd :sigaar:

ontoppic:

kan je het F5 menu in de auto weghalen?? want ik gebruik het altijd om muziek te luisteren :)

Geplaatst:
comment_1128544

ik heb gamecam 1.4 gevonden (eindelijk) en nu kan ik al gelijk ongelimeerd :sigaar:

ontoppic:

kan je het F5 menu in de auto weghalen?? want ik gebruik het altijd om muziek te luisteren :)

Ja dat vind ik ook Irritant. Of kan je het zo maken dat het alleen niet werkt tijden de UTS?

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur
comment_1146405

ontoppic:

ontoppic:

Ja dat vind ik ook Irritant. Of kan je het zo maken dat het alleen niet werkt tijden de UTS?

Beetje late reactie, maar ik wil het wel veranderen. voor jullie. zeg maar met welke toetsencombinatie het geopend moet worden. (kan in hotkeys en dat je een woord in moet type)

BC7 :cya:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1148035
Ben je van plan nog een nieuwe BC7 mod te maken of ben je nu met een heel ander (gta modding) project bezig?

Ik zit bij GLD (green light district) en help daar missie's te maken. Maar dat kan eigenlijk als ze met een bepaald deel klaar zijn. Nu hoef ik er nog niet zoveel voor te doen.

Verder help ik Remi-X met zijn (TC)mod Ultimate san andreas. In die TC mod komen voorlopig geen missie's in, alleen aan het eind wat shop en andere dingen, die ik dan ga scripten. meer informatie erover: Link

En of ik nog een niewe BC7Mod versie wil maken?

Eigenlijk: Ja, ik vind het leuk om te doen. Maar voorlopig de komende 2 maanden niet, i.v.m. verhuizen en school-tentamens. En ik heb eigenlijk niet veel ideeen meer. Maar mensen die mogen altijd ideeen posten, graag zelfs. Dus ik er zal als er nog genoeg (goede) ideeen worden gepost, een nieuwe versie maken.

Bewerkt: door BC7

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1152414

*bump*

Belangrijk!!!

Vergeten te vermelden... :bonk: :

Als je de BC7Mod 4.0 installeert, en je had een eerdere versie's, dan heb je een grote kans op dat je gta sa vastloopt tijdens het laden. Dit probleem is makkelijk op te lossen door naar je Cleo map te gaan in je Gta Sa installatie-map. Dan verwijder je de map: cleo_saves. Daarna kan je gebruik maken van de BC7Mod 4.0.

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1185012

Coole mod ga zo is testen kan je misschien ook alle delen los maken aangezien sommige mensen die alles willen tevens ik weet niet of het erin zit maar wat vind je van dit idee tik in bc7mod en hij gaat aan nog is intikken en hij is uit

Geplaatst:
comment_1185180

Deed raar bij mij viel er 2 keer uit even wat tips

Makelijker auto menu= Dat als je op car spawn drukt je een lijst krijgt met: bikes, 2 person cars, 4 person cars en dan de name van de auto's. Waarom ik dit wil elke keer draai cj zijn hoofd en zie ik maar een halve car, moter helemaal niet.

Teksten met hoofdletters= Nou nu staat de ene zo: Mission en de ander zo: game dat is erg lelijk

lijkt me een kleine aanpassing.

Car verder modden ik keek op internet en kwam tegen mods (cleo) dat je gewoon overal neon erop kon zetten en verder van die dingen misschien kan je met toestemming van hun dit erbij doen.

Car reparen= Dat Cj onder de car gaat reparen met moter kap open ook een bekende misschien kan je die ook aan vragen

band repareer mod= Dat cj de band uit de kofferbak haalt en dan verwisselt.

bekende cleo mods= een aantal bekende mods erin: taxi mod, passager mod, time bomb, patrol enzv.

speedometer+ gasoline misschien kan je een speedometer en gasoline meter maken en dat je kan tanken voor geld bij tank station in san andreas

crouse control= Dat je een snelheid blijft rijden en bij remmen eraf vliegt. en met + en - harder en zachter gaat

autodriver= Dat je een plek aanwijst en auto matische erheen rijd

knipperlichten= heb op internet flasching mod gezien kan je bijde lichten laten knipperen

Als ik meer heb meld ik het

Geplaatst:
comment_1185331
Beetje late reactie, maar ik wil het wel veranderen. voor jullie. zeg maar met welke toetsencombinatie het geopend moet worden. (kan in hotkeys en dat je een woord in moet type)

Uhm... Kun j er F8 van maken ofzo?

Bewerkt: door zamg0d1

Geplaatst:
comment_1185795

Deed raar bij mij viel er 2 keer uit even wat tips Dan heb je iets fout gedaan

Makelijker auto menu= Dat als je op car spawn drukt je een lijst krijgt met: bikes, 2 person cars, 4 person cars en dan de name van de auto's. Waarom ik dit wil elke keer draai cj zijn hoofd en zie ik maar een halve car, moter helemaal niet.

Het is juist een overzichtelijk menu, met een goede indeling. CJ die zijn hoofd draait en dan staat er een halve auto of motor...?

Teksten met hoofdletters= Nou nu staat de ene zo: Mission en de ander zo: game dat is erg lelijk

lijkt me een kleine aanpassing.

Is wel zo mooi, maar of het erg stoort ^_^ ? Je kan (Als BC7 het goed vind :$) Het FXT (Ofzo) in het mapje ín "cleo" openen met kladblok en dan de kleine in grote letters veranderen.

Car verder modden ik keek op internet en kwam tegen mods (cleo) dat je gewoon overal neon erop kon zetten en verder van die dingen misschien kan je met toestemming van hun dit erbij doen.

Dit is wel stoer 8) Maar, de BC7 mod is vooral voor dingen die handig zijn, en niet zozeer leuk (BC7 Mod is wel leuk hoor :puh: ).

Car reparen= Dat Cj onder de car gaat reparen met moter kap open ook een bekende misschien kan je die ook aan vragen

Heb je ook niks aan, alleen maar voor de fun. Misschien mot BC7 een Funmod uitbrengen?

band repareer mod= Dat cj de band uit de kofferbak haalt en dan verwisselt.

Same as above.

bekende cleo mods= een aantal bekende mods erin: taxi mod, passager mod, time bomb, patrol enzv.

samme som ovenfor, en heb je ook toestemming nodig van alle makers.

speedometer+ gasoline misschien kan je een speedometer en gasoline meter maken en dat je kan tanken voor geld bij tank station in san andreas

sama seperti di atas, en bestaat al dus kan je gewoon downloaden.

crouse control= Dat je een snelheid blijft rijden en bij remmen eraf vliegt. en met + en - harder en zachter gaat

même que ci-dessus, bestaat al en kan je apart downloaden.

autodriver= Dat je een plek aanwijst en auto matische erheen rijd

Daar heb je al een soort gelijke tool (In BC7 Mod) van, maar dan sneller; "F5 > Tools > Teleport to Marker".

knipperlichten= heb op internet flasching mod gezien kan je bijde lichten laten knipperen

Dan download je die toch :7 ? Je kan trouwens bij "H+O" lichten aan en uit doen, maar knipperen niet.

Als ik meer heb meld ik het

------------------------------------------------------------

Conclusie = dat BC7 mod gewoon veel te goed is, toch BC7?

Bewerkt: door Beagle

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1190962

@ajaxhunter: wat Beagle zei, misschien kan ik wel een soort funmod maken. wat Beagle al had gezegd.[/font] zie bericht: Beagle

@zamg0d1: ja hoor dat is heel makkelijk te maken, F5 -> F8, maar F6 -> ???

wat moet F6 (ped option menu) dan worden?

@Beagle: klopt allemaal wel ^_^ .

Conclusie = dat BC7 mod gewoon veel te goed is, toch BC7?

het kan altijd nog beter... :D

Maar toch bedankt voor de ideeën. Als er meer (nuttige) [/font] ideeën komen dan komt er wel weer een update. ;)

Bewerkt: door BC7

Geplaatst:
comment_1190991
@zamg0d1: ja hoor dat is heel makkelijk te maken, F5 -> F8, maar F6 -> ???

wat moet F6 (ped option menu) dan worden?

Hoe doe ik dat? Anders kan i het ff zelf doen in het script. Dan kan ik het op mezelf afstellen :)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.