Wat vinden jullie van K-1 6 leden hebben gestemd
-
1. K-1
-
Helaas te ongewardeerd in Nederland.5
-
Ik vind het niks aan die sport.1
-
Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
K-1 is een vechtsport die technieken van onder andere het thaiboksen, Taekwondo, karate, kung-fu, kickboksen en het traditionele boksen combineert.
De 'K' staat voor karate, kung-fu en kickboksen. De term K-1 is afgeleid van F-1 of Formule 1.
Net als F-1 bij autosport staat K-1 voor de hoogste klasse in de vechtsport. De sport werd geïntroduceerd door Kazuyoshi Ishii in 1993 in Japan. In 1993 werd voor het eerst een K-1-wedstrijd op televisie uitgezonden.
Elk jaar worden er in de hele wereld K-1 toernooien gehouden om te bepalen welke acht vechters aan de K-1 World Grand Prix in Japan mogen meedoen. De finale werd t/m 2006 elk jaar in het Tokyo Dome in de Japanse hoofdstad Tokio gehouden en in 2007 in de Yokohama Arena. De winnaar van de finale wint $400.000,-.
Sinds de start van de K1-wedstrijden hebben de Nederlanders het K-1 toernooi gedomineerd. De Nederlanders hebben tot nu toe 12 van de 15 edities gewonnen.
* Een wedstrijd duurt normaal 3 rondes (bij gelijkspel maximaal 5 rondes) van 3 minuten.
* Er kan worden gewonnen op punten, door knockout of technisch knockout en door opgave.
Er zijn drie toernooien:
* K-1 MAX (<70 kg)
* K-1 Heavyweight (<100 kg)
* K-1 World Grand Prix (> 100kg)
.
Ik vind het een heel ongewardeerde sport in Nederland helaas terwijl de Nederlanders toch de beste van de wereld zijn als meer dan 10 jaar.
Ik wil er zelf onder maar ik kan nergens een sport school vinden die K-1 lessen geeft.
Bewerkt: door Dwayne Forge