Ik ben (opnieuw na poosje eruit te zijn geweest) weer bezig met mn script, en zit met het volgende:
Ik wil een Level-up systeem maken zodat spelers iedere keer een level hoger kunnen kopen.
(En daaraan gekoppeld dat een hoger level meer commands heeft e.d.)
Dus bijvoorbeeld level 1 -> 2 is 5000$, level 2 -> 3 is 6000$ enz. Nu is het natuurlijk wel mogelijk om een heel stuk script te bouwen met "If playerlevel = 1 en hij heeft genoeg geld dan playerlevel op 2 zetten en geld erafhalen" en zo doorgaan tot een hele hoop levels, maar dat lijkt me niet erg praktisch.
Doel is dus ik level 1 op een bedrag (5000$ ofzo) in kan stellen, en dat iedere level-up dan 1000$ meer kost.
En dat er vervolgens met 1 command /buylevel alles gewoon goed gaat.
Heeft er iemand hier ideeen voor? een voorbeeld misschien of iets dergelijks?
Zo niet, dan schrijf ik gewoon het hele script uit, werkt ook, maarja...
Hallo,
Ik ben (opnieuw na poosje eruit te zijn geweest) weer bezig met mn script, en zit met het volgende:
Ik wil een Level-up systeem maken zodat spelers iedere keer een level hoger kunnen kopen.
(En daaraan gekoppeld dat een hoger level meer commands heeft e.d.)
Dus bijvoorbeeld level 1 -> 2 is 5000$, level 2 -> 3 is 6000$ enz. Nu is het natuurlijk wel mogelijk om een heel stuk script te bouwen met "If playerlevel = 1 en hij heeft genoeg geld dan playerlevel op 2 zetten en geld erafhalen" en zo doorgaan tot een hele hoop levels, maar dat lijkt me niet erg praktisch.
Doel is dus ik level 1 op een bedrag (5000$ ofzo) in kan stellen, en dat iedere level-up dan 1000$ meer kost.
En dat er vervolgens met 1 command /buylevel alles gewoon goed gaat.
Heeft er iemand hier ideeen voor? een voorbeeld misschien of iets dergelijks?
Zo niet, dan schrijf ik gewoon het hele script uit, werkt ook, maarja...
Bij voorbaat dank,
Ymosky