May 20, 200818 yr Hoi allemaal een vriend van mij uit de klas heeft een mini bike maar hij beweert dat je die niet kan verzekeren. klopt dit of is dit gewoon gelal. grtz GFS
May 20, 200818 yr Je bedoelt die hele kleine motoren zoals deze? Minibikes kunnen inderdaad niet verzekerd worden, omdat ze geen typegoedkeuringsnummer hebben. Dus dat houdt in dat ze niet op de weg mogen. (Op je eigen terrein mag je er wel mee rijden.) Ga je er toch mee op de weg, dan loop je het risico dat je minibike in beslag wordt genomen. Daarbij hoort dan ook een flinke boete
May 20, 200818 yr Author Je bedoelt die hele kleine motoren zoals deze? Minibikes kunnen inderdaad niet verzekerd worden, omdat ze geen typegoedkeuringsnummer hebben. Dus dat houdt in dat ze niet op de weg mogen. (Op je eigen terrein mag je er wel mee rijden.) Ga je er toch mee op de weg, dan loop je het risico dat je minibike in beslag wordt genomen. Daarbij hoort dan ook een flinke boete oke bedankt voor t reageren
May 21, 200818 yr Een vriend van me had laast net een Miniquad gekocht, en die kunnen ook niet verzekerd worden. Vond de popo het nodig om hem in beslag je nemen. :|
May 21, 200818 yr Een vriend van me had laast net een Miniquad gekocht, en die kunnen ook niet verzekerd worden.Vond de popo het nodig om hem in beslag je nemen. :| Ja dat is toch logisch? Stel, hij gaat ermee rijden (met een voertuig dat niet is toegelaten op de openbare weg en dus onverzekerd) en rijdt iemand aan of rijdt een kind dood. Dan moet hij alles uit zijn eigen portemonnee betalen. Wil jij soms dat hij dat soort problemen krijgt dan? Zo is de wet en de politie moet daar zelfs boetes voor uitdelen en dat soort dingen in beslag nemen. Het is in het belang voor de verkeersveiligheid, maar ook voor de bestuurder.
June 7, 200818 yr Een vriend van me had laast net een Miniquad gekocht, en die kunnen ook niet verzekerd worden.Vond de popo het nodig om hem in beslag je nemen. :| Ja dat is toch logisch? Stel, hij gaat ermee rijden (met een voertuig dat niet is toegelaten op de openbare weg en dus onverzekerd) en rijdt iemand aan of rijdt een kind dood. Dan moet hij alles uit zijn eigen portemonnee betalen. Wil jij soms dat hij dat soort problemen krijgt dan? Zo is de wet en de politie moet daar zelfs boetes voor uitdelen en dat soort dingen in beslag nemen. Het is in het belang voor de verkeersveiligheid, maar ook voor de bestuurder. haha gast denk nou ff logish na, het gaat hier echt niet om iemand dood rijden met een minibike hoor het gaat er natuurlijk om dat je zelf veels te kwetsbaar in het verkeer bent.
June 20, 200817 yr hij reed op een parkeerplaats waar niks of niemand stond, dus... Maarjah ik ga niet zitten mierenneuken ofzo, het mag niet punt uit. @Robin2130: Dat was sarcastisch
June 22, 200817 yr Ter informatie, Minibikes zijn niet goedgekeurd voor op de openbare weg, Waarom niet? Je bent er veel te kwetsbaar op en je valt niet tot amper op als je op de weg rijd. Vaak rijden hier jongeren op die nog niet eens een scooter mogen besturen(de leeftijd). Vaak hebben ze ook geen helm op. Ze hebben geen framenummer, geen framenummer betekend dat ze niet gekeurd zijn en dus niet te verzekeren vallen. Soms hebben ze meer dan 70cc, maar dit is meestal bij zelfgebouwde minibikes. En je mag alleen met minibikes rijden op een afgesloten terrein, waar dus geen auto's of andere verkeer mag en kan komen. En als je een plekje ervoor hebt zonder wagens mag je geen geluidshinder veroorzaken of mag je er niet rijden zonder toestemming van de eigenaar van de plak grond. Op de kartbaan is het een beetje anders, je mag hier ook geen ernstige geluidshinder veroorzaken, maar dit is per kartbaan anders, en je mag geen blauwe koelwater in je koelpotje hebben als je minibike watergekoeld is. En nog iets, er bestaan wel minibikes die toegelaten zijn voor de openbare weg, maar deze zijn vaak groter dan die hier boven aan staat. Deze zijn namelijk vaak maxibikes, een stuk groter dan een mini- en midibike. Ik weet dit omdat ik zelf een minibike heb, en heel lang op een minibike forum heb gezeten, volgens mij 2 of 3 jaar. Later
June 22, 200817 yr nog meer, minibikes zijn nu ook niet meer toegelaten in kartings (althans niet in belgie) er is een accident gebeurd blijkbaar waardoor mini/mono bikes niet meer gebruikt mogen worden. too bad
June 23, 200817 yr Author nog meer, minibikes zijn nu ook niet meer toegelaten in kartings (althans niet in belgie)er is een accident gebeurd blijkbaar waardoor mini/mono bikes niet meer gebruikt mogen worden. too bad hopelijk is diegene die is gevallen niet erg gewond want zon dingen kunnen fout aflopen.
June 23, 200817 yr nog meer, minibikes zijn nu ook niet meer toegelaten in kartings (althans niet in belgie)er is een accident gebeurd blijkbaar waardoor mini/mono bikes niet meer gebruikt mogen worden. too bad hopelijk is diegene die is gevallen niet erg gewond want zon dingen kunnen fout aflopen. lijkt me dat er wel iets ergs is gebeurd anders verbieden ze het niet gelijk he. @FerryN weet jij trouwens waarom dat blauwe koolvloeistof niet mag?
Hoi allemaal een vriend van mij uit de klas heeft een mini bike maar hij beweert dat je die niet kan verzekeren.
klopt dit of is dit gewoon gelal.
grtz GFS