Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_1000631

Hoi,

Hoe maak ik het mogelijk, dat op het moment dat iemand inlogd, bij mij op de server,

andere spelers er een melding van krijgen.

bvb, in tekstkleur groen, " Steve heeft ingelogd ".

thanks,

Steve

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1000680

Zet dit boven aan je script

#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus)

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);  //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel :cya:

Bewerkt: door Juwayri

Geplaatst:
comment_1000795

Bijna goed:

Verander nog:

new name;
new string[24]
GetPlayerName(i, name, sizeof(name));

naar:

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));

Bewerkt: door =>Sandra<=

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1000916
Zet dit boven aan je script

#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus)

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);  //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel :cya:

Bij welke "public", kan ik dat het beste doen ??

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1038925
Zet dit boven aan je script

#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus)

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);  //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel :cya:

ik vraag me af hoe jullie dat doen met die pawno scripts

Geplaatst:
comment_1039749
Zet dit boven aan je script

#define COLOR_GREEN 0x00FF00AA

En dit op de plek wanneer het bericht moet worden verzonden (bij inloggen dus)

new name[MAX_PLAYER_NAME];
new string[64];
GetPlayerName(playerid, name, sizeof(name));
format(string, sizeof(string), "%s had logged in!", name);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, string);  //In plaats van deze COLOR_GREEN kun je ook 0x00FF00AA neer zetten en dan kun je #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA weglaten. Maar met is handiger.

Als er meer vragen zijn hoor ik het wel :cya:

ik vraag me af hoe jullie dat doen met die pawno scripts

Veel oefenen en veel tuts lezen

P.S. Hoe kaa jij een V-Admin script zonder dit te weten :N ?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1039893
Op de wiki staat ook een mooie tutorital voor het maken van join/leave messages.

Het stuk wat je nodig hebt kun je zo regelrecht in je script plakken, (wel raadzaam om het geheel even te lezen zodat je ook snapt wat erin staat :puh: )

Deze link klopt niet meer, is er misschien een andere?

Geplaatst:
comment_1039920
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
new string[256];
new playername[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

switch(reason)
{
	case 0: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Crashed) **", playername, playerid);
	case 1: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Left) **", playername, playerid);
  	 case 2: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Kicked/Banned) **", playername, playerid);
}
SendClientMessageToAll(COLOR_GREY, string);
return 1;
}

Bewerkt: door WackoX

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1039928
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
new string[256];
new playername[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, playername, sizeof(playername));

switch(reason)
{
	case 0: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Crashed) **", playername, playerid);
	case 1: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Left) **", playername, playerid);
  	 case 2: format(string, sizeof(string), "** %s [%d] has left the server (Kicked/Banned) **", playername, playerid);
}
SendClientMessageToAll(COLOR_GREY, string);
return 1;
}

Okè, maar ik bedoel eigenlijks, een link naar wiki.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.