Jump to content
Geplaatst:
comment_1002106

Ik heb een probleempje in mijn eigen server: als ik erin ga en wat ga rondrijden dan laden de objecten (dat is normaal) en dan verdwijnen ze weer, ze komen weer en gaan weer, en zo gaat het maar door.

Het is een heel lastig probleem omdat ik op een gegeven moment niet meer kan zien waar ik rijd.

Ook laden de objecten heel langzaam.

Het ligt in ieder geval niet aan mijn internetverbinding want die is snel genoeg ;)

Heb ook nog ff een filmpje erbij gedaan.

>>Video<<

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1002597
Ik denk dat de objectstreamer die die server gebruikt (nogal) lagt.

Maar hoe kan ik dan voorkomen dat ie minder/helemaal niet meer lagt?

@caion je zit wel in een SA:MP forum als je dit leest ;)

Bewerkt: door ysohnul

Geplaatst:
comment_1002711

Misschien is het een optie om de distance van de streamer wat te verhogen. Dus dat je op grotere afstand van de objecten bent als ze laden. Dan zie je niet dat ze laden.

Risico daarbij is wel dat als je te groot gaat en je hebt veel objecten bij elkaar dat je weer teveel objecten tegelijk te laden krijgt.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1003013
Misschien is het een optie om de distance van de streamer wat te verhogen. Dus dat je op grotere afstand van de objecten bent als ze laden. Dan zie je niet dat ze laden.

Risico daarbij is wel dat als je te groot gaat en je hebt veel objecten bij elkaar dat je weer teveel objecten tegelijk te laden krijgt.

Maar hoe verhooog ik dat dan?

En ik snap niet helemaal wat je met de risico's nou precies bedoeld :?

Geplaatst:
comment_1003560

Ik weet niet welke streamer je gebruikt.

Bij bijvoorbeeld xObjects staat de distance bij de code waar je de objecten plaatst in deze volgorde:

modelid,x,y,z,rotx,roty,rotz,viewdistance

Dan staat er bijvoorbeeld dit:

11507, 960.208008, -106.939079, 217.257339, 0.0, 0.0, 180.0,1000.0

Die laatste 1000 is hierbij de viewdistance die je kunt verhogen. Zo laad het object eerder als je er naar toegaat en niet pas als je er zo ongeveer met je neus bovenop staat.

Het risico van veel object op een kleine plaats lijkt me vrij simpel: in samp kunnen een bepaald aantal objecten staan, als je er teveel hebt die allemaal tegelijk geladen moeten worden krijg je dat ze slecht laden, of niet laden, of je spel crasht gewoon.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1007816
Ik weet niet welke streamer je gebruikt.

Bij bijvoorbeeld xObjects staat de distance bij de code waar je de objecten plaatst in deze volgorde:

modelid,x,y,z,rotx,roty,rotz,viewdistance

Dan staat er bijvoorbeeld dit:

11507, 960.208008, -106.939079, 217.257339, 0.0, 0.0, 180.0,1000.0

Die laatste 1000 is hierbij de viewdistance die je kunt verhogen. Zo laad het object eerder als je er naar toegaat en niet pas als je er zo ongeveer met je neus bovenop staat.

Het risico van veel object op een kleine plaats lijkt me vrij simpel: in samp kunnen een bepaald aantal objecten staan, als je er teveel hebt die allemaal tegelijk geladen moeten worden krijg je dat ze slecht laden, of niet laden, of je spel crasht gewoon.

Ik gebruik xObjects inderdaad.

Maar de objecten laden wel maar dan verdwijnen ze weer, en dan komen ze weer, enz.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1009546
Of zit je over het limiet van Objects heen?

Aanrader: Gebruik Y_Objects.

Ik gebruik het ook en heb er nooit last van.

En bovendien is Y_Objects met 10000 of 100000 objecten getest, meer dan xObjects dus ;)

Misschien ben ik inderdaad over de standaard limiet heen :7

Maar ik had al eens gekeken naar Y_Objects maar ik snap er geen ene bal van hoe je het moet installeren en gebruiken ;)

Geplaatst:
comment_1009658

Nou dat is vrij simpel eigenlijk.

Stop de Includes in je Include map.

Dan ga je mappen wat je wilt e doe je zit zo:

#include <a_samp>
#include <Y_Objects>

public OnFilterScriptInit()
{
print(" Stunt by [Jou naam]");

Object_Object();
	Je objecten
               Hier
               allemaal onder
               elkaar
}



public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
   Object_OnPlayerDisconnect(playerid, reason);

   return 1;
}

Je convert de map dus naar YSI/Y_Objects.

Het zou nu moeten werken, succes ;)

Bewerkt: door JeGe

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.