Ik dacht, ik maak een topic over auto's. Je kunt een auto via PB voorstellen, (wel naar mij hé! ) en dan zoek ik informatie over de auto en post het hier. Er bestaat er ookal één over vliegtuigen, dus ik denk ik maak er ook maar één over auto's.
De Ferrari Enzo is een exclusieve sportwagen van Ferrari uit 2002, genoemd naar de oprichter van het Italiaanse automerk, Ferrari. Opmerkelijk was dat men niet zelf kon kiezen of men deze wagen kocht, maar dat Ferrari de mensen koos die er één mochten kopen. De Ferrari Enzo volgde de Ferrari F50 op en werd als basis gebruikt voor de volgende modellen zoals de F430 en de FXX. Ook de MC12 GT racewagen van het zusterbedrijf Maserati en de Ferrari P4/5 by Pininfarina werden gebaseerd op de Ferrari Enzo.
Productie:
Het idee achter de Ferrari Enzo was hetzelfde als die van de F50: het bouwen van een Formule 1-wagen voor de weg. Het belangrijkste doel was om de schakeltijd tot 150 milliseconden terug te brengen.
Oorspronkelijk werden slechts 349 exemplaren geproduceerd. Later besloot Ferrari om er nog eens 50 te produceren. In 2005 werd speciaal voor Paus Johannes Paulus II een laatste Ferrari Enzo gemaakt, wat het totaal op 400 brengt. Deze werd uiteindelijk geveild ten voordele van de slachtoffers van de tsunami ramp in 2004.
Cijfers:
Vermogen: 662 pk @ 7800 rpm
Koppel: 657 Nm @ 5500 rpm
Motor: 5998 cc 65° V12
Lengte: 4702 MM
Breedte: 2035 MM
Hoogte: 1147 MM
Leeg gewicht: 1365 kg
Verbruik: Ongeveer 23 liter per 100 km.
Prestaties:
Topsnelheid: 349 km/h
0-100 km/h: 3,65 seconden
0-400 m: 11,0 seconden
0-1000 m: 19,6 seconden
Mij mening:
Ik vind het één van de mooiste auto's ooit gemaakt! Hij is snel, mooi cool! En, hij heeft vleugel deuren, dus dat je deur eraf gaat omdat er een vrachtwagen en- of auto tegen aan botst hoef je niet bang voor te zijn!
Hee,
Ik dacht, ik maak een topic over auto's. Je kunt een auto via PB voorstellen, (wel naar mij hé!
) en dan zoek ik informatie over de auto en post het hier. Er bestaat er ookal één over vliegtuigen, dus ik denk ik maak er ook maar één over auto's.
Klik hier informatie over de vliegtuigen.
We beginnen met de Ferrari Enzo!
De Ferrari Enzo:
De Ferrari Enzo is een exclusieve sportwagen van Ferrari uit 2002, genoemd naar de oprichter van het Italiaanse automerk, Ferrari. Opmerkelijk was dat men niet zelf kon kiezen of men deze wagen kocht, maar dat Ferrari de mensen koos die er één mochten kopen. De Ferrari Enzo volgde de Ferrari F50 op en werd als basis gebruikt voor de volgende modellen zoals de F430 en de FXX. Ook de MC12 GT racewagen van het zusterbedrijf Maserati en de Ferrari P4/5 by Pininfarina werden gebaseerd op de Ferrari Enzo.
Productie:
Het idee achter de Ferrari Enzo was hetzelfde als die van de F50: het bouwen van een Formule 1-wagen voor de weg. Het belangrijkste doel was om de schakeltijd tot 150 milliseconden terug te brengen.
Oorspronkelijk werden slechts 349 exemplaren geproduceerd. Later besloot Ferrari om er nog eens 50 te produceren. In 2005 werd speciaal voor Paus Johannes Paulus II een laatste Ferrari Enzo gemaakt, wat het totaal op 400 brengt. Deze werd uiteindelijk geveild ten voordele van de slachtoffers van de tsunami ramp in 2004.
Cijfers:
Vermogen: 662 pk @ 7800 rpm
Koppel: 657 Nm @ 5500 rpm
Motor: 5998 cc 65° V12
Lengte: 4702 MM
Breedte: 2035 MM
Hoogte: 1147 MM
Leeg gewicht: 1365 kg
Verbruik: Ongeveer 23 liter per 100 km.
Prestaties:
Topsnelheid: 349 km/h
0-100 km/h: 3,65 seconden
0-400 m: 11,0 seconden
0-1000 m: 19,6 seconden
Mij mening:
Ik vind het één van de mooiste auto's ooit gemaakt! Hij is snel, mooi cool! En, hij heeft vleugel deuren, dus dat je deur eraf gaat omdat er een vrachtwagen en- of auto tegen aan botst hoef je niet bang voor te zijn!
Meer afbeeldingen:
Klik!
Filmpje:
Meer filmpjes:
Klik!
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferrari_Enzo
Gelieve niet hier in dit topic posten, alleen op mij toestemming!
Belangrijke dingen:
Leden:
Helaas kunnen jullie je niet meer aanmelden, als het druk wordt kan er mischien 1 à 2 leden bij.
Topic pinned dankzei GTA-Sheep! GTA-Sheep, bedankt!!!
Bewerkt: door Sonny-The-Pilot