Jump to content
Geplaatst:
comment_102828

Nou.. aanstaande zondag is het weer zover he.. nieuw seizoen Formule 1. Ik als echte Formule 1 freak kan niet wachten natuurlijk. Moet er wel 's nachts voor uit m'n bed om het live te kunnen zien, maar dat heb ik er zeker voor over.

Wat verwachten jullie van dit seizoen?

Ikzelf denk dat het wel spannender gaat worden dan vorig jaar, met de nieuwe regelementen die dit jaar in gaan zullen alle wagens qua prestaties *denk ik* dichter bij elkaar komen te liggen. Ben natuurlijk ook benieuwd wat we van het nieuwe team kunnen verwachten. Hoop natuurlijk dat Albers er ook wat van bakt, jammer van Doornbos :(.

Als ik een voorspelling zou moeten maken voor dit jaar denk ik dat Ferrari doorgaat waarmee zij vorig jaar al bezig waren, winnen, winnen, en nog eens winnen. MAARRR ze gaan het dit jaar wel moeilijker krijgen dan vorig jaar ! McLaren beschikt dit jaar over 2 erg goede coureurs ( Montoya en Raikkonen ) en ik denk zeker dat we veel kunnen verwachten van McLaren dit jaar! Ook denk ik dat Renault zich dit jaar bij de topteams gaat mengen, vorig jaar deden die het al goed natuurlijk en ik verwacht ( ook gezien tests ) dat ze het dit jaar nog beter gaan doen. Het Bmw-Williams team zal het denk ik dit jaar niet best gaan doen, mede dankzij de nieuwe rijders die naar mijn gevoel lang niet zo goed zijn als Montoya en Ralf. Bar Honda zal iets afzwakken denk ik na het succesvolle vorige jaar.

Tot zover mijn prognose :)

Edit: Lees net het laatste nieuws dat Albers, of eigenlijk het hele Minardi team waarschijnlijk niet aan de start zal verschijnen tijdens de eerste Grand Prix.. Ze willen met een 2004 model aan de start komen, maar daarvoor moeten alle teambazen het unaniem eens zijn.. En 8 van de 9 vinden het oke, maar 1 niet.. en dat is nog het team dat het minst van Minardi hoeft te vrezen ook.. FERRARI!! <_< Stelletje egoïsten.

Bewerkt: door BMW

  • Reacties 584
  • Bezichtigingen 44.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1426114

Sinds de straf voor Mark Webber is de FIA de weg kwijt met dingen die gewoon bij autoracen horen. Gelukkig kwam Raikkonen er zonder straf af, anders had de FIA zich (opnieuw) belachelijk gemaakt.

Overigens ben ik het eens met de schorsing van Renault. Een week geleden is nog iemand omgekomen door een los wiel. Die wielen moeten volgens de regels ook vast zitten, zodat ze niet alle kanten op kunnen vliegen (waardoor vroeger toeschouwers en marshalls nog wel eens om het leven kwamen). De teamleiding van Renault had aan Alonso moeten vertellen dat hij geen lekke band had, maar een losse wheel fairing doordat de crewleden rechtsvoor nog niet klaar waren. Renault heeft de coureurs in gevaar gebracht, dus een schorsing is in mijn ogen terecht.

Geplaatst:
comment_1426120
Sinds de straf voor Mark Webber is de FIA de weg kwijt met dingen die gewoon bij autoracen horen. Gelukkig kwam Raikkonen er zonder straf af, anders had de FIA zich (opnieuw) belachelijk gemaakt.

Overigens ben ik het eens met de schorsing van Renault. Een week geleden is nog iemand omgekomen door een los wiel. Die wielen moeten volgens de regels ook vast zitten, zodat ze niet alle kanten op kunnen vliegen (waardoor vroeger toeschouwers en marshalls nog wel eens om het leven kwamen). De teamleiding van Renault had aan Alonso moeten vertellen dat hij geen lekke band had, maar een losse wheel fairing doordat de crewleden rechtsvoor nog niet klaar waren. Renault heeft de coureurs in gevaar gebracht, dus een schorsing is in mijn ogen terecht.

Ik ben het wel eens met het feit dat het wiel niet los mag zitten, daar zijn al vele personen

mee omgekomen, maar dan gestraft worden door een weekend niet mee te mogen doen?

Meestal zou je van de FIA geoon verwacgten dat ze er weer een enorme geldboete opgooien,

even als herinnering: vond ik het wel grappig, Alonso heeft 2 jaar geleden hetzelfde voorgehad,

weer een wiel los :7 .

Geplaatst:
comment_1426178
even als herinnering: vond ik het wel grappig, Alonso heeft 2 jaar geleden hetzelfde voorgehad,

weer een wiel los :7 .

Ja, dat was inderdaad ook op de Hungaroring, in 2006. En met Heidfeld in Spanje, 2007. Bij mijn weten zijn er toen een straffen uitgedeeld, maar zoals we al weten is de FIA alles behalve rechtlijnig. Maar ik blijf toch achter de straf staan, aangezien de teamleiding had moeten weten dat het wiel los kon schieten en dat niet duidelijk aan Alonso heeft laten weten.

Geplaatst:
comment_1426320

Jij zegt dat het wiel altijd vast moet zitten aan de auto. Dat klopt ook, dat is als de ophanging los gaat, dan bungelt het wiel aan een ijzerdraadje, maar omdat het wiel niet eens vast zat aan de naaf, kon het ook niet vast zitten aan het ijzerdraadje.

Geplaatst:
comment_1426321
Jij zegt dat het wiel altijd vast moet zitten aan de auto. Dat klopt ook, dat is als de ophanging los gaat, dan bungelt het wiel aan een ijzerdraadje, maar omdat het wiel niet eens vast zat aan de naaf, kon het ook niet vast zitten aan het ijzerdraadje.

Die 'lollypop-man' of monteur zullen met veel kans ontslagen worden,

als ze zoiets hebben veroorzaakt voor Renault :N .

Geplaatst:
comment_1426323

@ GTAGijsso: Ja, daar heb je gelijk in. Ik weet niet exact hoe die verbinding in elkaar zit, maar dan blijft het feit dat de teamleiding Alonso had moeten zeggen dat het geen lekke band was (dat was duidelijk te zien), terwijl Alonso dat wel over de boordradio riep.

@ Hearv94: De man vooraan zat al met z'n hand omhoog, terwijl een ander nog met de wheel fairing bezig was. Zij waren dus nog niet klaar, maar zaten wel met hun hand omhoog. De lollipopman telt vier handen en wacht tot de slang eruit is, dus hij is in mijn ogen niet fout.

Geplaatst:
comment_1426433

Dan vind ik dat ze het team dan een geldboete op moeten leggen. En het rare is, is dat Brawn GP helemaal niks krijgt. Dan kun je wel zeggen dat het een fout was met een onderdeel, maar dat is dat toch gevaarlijk? Dat ding had net zo goed in het publiek kunnen vliegen.

Geplaatst:
comment_1426437
Dan vind ik dat ze het team dan een geldboete op moeten leggen. En het rare is, is dat Brawn GP helemaal niks krijgt. Dan kun je wel zeggen dat het een fout was met een onderdeel, maar dat is dat toch gevaarlijk? Dat ding had net zo goed in het publiek kunnen vliegen.

Renault wist van de fout en informeerde Alonso er niet juist over, Brawn GP wist het hoogst waarschijnlijk niet tot de veer er af schoot.

Geplaatst:
comment_1426440

Maar dan hebben ze het onderdeel niet voldoende getest of het zou werken of niet. Of zie ik dat nou verkeerd? Ze kunnen het zo onder elke omstandigheden in de fabriek testen.

Geplaatst:
comment_1426444
Maar dan hebben ze het onderdeel niet voldoende getest of het zou werken of niet. Of zie ik dat nou verkeerd? Ze kunnen het zo onder elke omstandigheden in de fabriek testen.

Ze hebben het test verbod hé, en ze zijn nu aan het onderzoeken wat er precies gebeurde. Mogelijk krijgen ze als nog een straf.

Geplaatst:
comment_1426448
Leuk dat je het helemaal hebt gelezen ^_^

Maar wat vinden jullie van de straf van Alsonso? Ik vind 'm echt zwaar overdreven. Alleen omdat er een wiel afvloog, volgende race een schorsing voor het hele Renault team. Ze zijn echt gek geworden bij de FIA, en die Ecclestone al helemaal. Het enigste wat ze willen, is geld verdienen. Zo gaat de lol er toch ook af? Ik snap ze echt niet. :N Het zou mij niks verbazen als alle teams in de zomerstop rond de tafel gaan en dan gaan praten over hoe het zit. Want dit is echt onacceptabel.

*nieuw int topic*

Ze overdrijven t idd. Eigenlijk, toen die 8 teams zich wouden afscheiden van FIA, begreep ik hun best, want ze gaan nu een beetje te ver. De lol is er al een beetje van af.

Bewerkt: door TahR78

Geplaatst:
comment_1426451
Maar dan hebben ze het onderdeel niet voldoende getest of het zou werken of niet. Of zie ik dat nou verkeerd? Ze kunnen het zo onder elke omstandigheden in de fabriek testen.

Ze hebben het test verbod hé, en ze zijn nu aan het onderzoeken wat er precies gebeurde. Mogelijk krijgen ze als nog een straf.

Ik bedoel in de fabriek zelf, op een apparaat waar je alle krachten kan simuleren bij elk soort weer. Dat is toch niet verboden? Dat is testen of het ding werkt of niet. Ik weet best wel dat er een testverbod is, maar dat is rijden op een circuit met de coureurs.

Geplaatst:
comment_1426461
Maar dan hebben ze het onderdeel niet voldoende getest of het zou werken of niet. Of zie ik dat nou verkeerd? Ze kunnen het zo onder elke omstandigheden in de fabriek testen.

Ze hebben het test verbod hé, en ze zijn nu aan het onderzoeken wat er precies gebeurde. Mogelijk krijgen ze als nog een straf.

Ik bedoel in de fabriek zelf, op een apparaat waar je alle krachten kan simuleren bij elk soort weer. Dat is toch niet verboden? Dat is testen of het ding werkt of niet. Ik weet best wel dat er een testverbod is, maar dat is rijden op een circuit met de coureurs.

In de fabriek kan je het nooit het zelfde testen als in de praktijk.

Geplaatst:
comment_1427302

Zouden jullie alsjeblief kunnen doorgaan in mijn topic? Dat topic is er speciaal om te discussieren over het 2009 seizoen van de F1. Dit topic is er voorlopig, tot als mijn topic achter slot en grendel zit, voor het algemene nieuws voor de F1. Ik wil echt niet doen alsof ik hier de baas ben hoor, maar ik vind niet dat er moet over dezelfde dingen moeten gediscussieerd worden in twee verschillende topics.

En die iemand is Henry Surtees, teammate van de nieuwe Jaime Alguersuari die in de F3 zat... RIP.

Geplaatst:
comment_1427310

Dit topic is prima, ik voel me niet verplicht hier vandaan te blijven. Juist handig nu er twee verschillende discussies lopen, dan loop je elkaar niet voor de voeten. :)

@ GTAGijsso: Ze kunnen testen, dat is waar. Maar een test is nooit 100%. Is de veer niet goed door een monteur gemonteerd? Is het materiaalmoeheid? Stond de auto verkeerd afgesteld? Er zijn zoveel factoren en op de een of andere manier is het fout gegaan. Je kan niet alles testen en alles voorkomen, dat is helaas zou eenmaal zo. Voor hetzelfde geld had Massa het gezien of was hij er langs gereden, net als vorig jaar in Singapore. Het had ook een stuk voorvleugel kunnen zijn, die komt ook hard aan. Er zijn oneindig veel situaties, dus testen is onbegonnen werk, ook al doen ze altijd alle best om de onderdelen heel te houden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.