Jump to content
Geplaatst:
comment_102828

Nou.. aanstaande zondag is het weer zover he.. nieuw seizoen Formule 1. Ik als echte Formule 1 freak kan niet wachten natuurlijk. Moet er wel 's nachts voor uit m'n bed om het live te kunnen zien, maar dat heb ik er zeker voor over.

Wat verwachten jullie van dit seizoen?

Ikzelf denk dat het wel spannender gaat worden dan vorig jaar, met de nieuwe regelementen die dit jaar in gaan zullen alle wagens qua prestaties *denk ik* dichter bij elkaar komen te liggen. Ben natuurlijk ook benieuwd wat we van het nieuwe team kunnen verwachten. Hoop natuurlijk dat Albers er ook wat van bakt, jammer van Doornbos :(.

Als ik een voorspelling zou moeten maken voor dit jaar denk ik dat Ferrari doorgaat waarmee zij vorig jaar al bezig waren, winnen, winnen, en nog eens winnen. MAARRR ze gaan het dit jaar wel moeilijker krijgen dan vorig jaar ! McLaren beschikt dit jaar over 2 erg goede coureurs ( Montoya en Raikkonen ) en ik denk zeker dat we veel kunnen verwachten van McLaren dit jaar! Ook denk ik dat Renault zich dit jaar bij de topteams gaat mengen, vorig jaar deden die het al goed natuurlijk en ik verwacht ( ook gezien tests ) dat ze het dit jaar nog beter gaan doen. Het Bmw-Williams team zal het denk ik dit jaar niet best gaan doen, mede dankzij de nieuwe rijders die naar mijn gevoel lang niet zo goed zijn als Montoya en Ralf. Bar Honda zal iets afzwakken denk ik na het succesvolle vorige jaar.

Tot zover mijn prognose :)

Edit: Lees net het laatste nieuws dat Albers, of eigenlijk het hele Minardi team waarschijnlijk niet aan de start zal verschijnen tijdens de eerste Grand Prix.. Ze willen met een 2004 model aan de start komen, maar daarvoor moeten alle teambazen het unaniem eens zijn.. En 8 van de 9 vinden het oke, maar 1 niet.. en dat is nog het team dat het minst van Minardi hoeft te vrezen ook.. FERRARI!! <_< Stelletje egoïsten.

Bewerkt: door BMW

  • Reacties 584
  • Bezichtigingen 44.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1428759

idd, zoiet si gewoon neit te voorspellen, het zijn autos gebouwd om te racen, niet om langdurig mee te gaan, er kan dus altijd iets kapot gaan.

De gemaakte onderdelen gaan na gemaakt te zijn eerst door een inspectie heen, hier is deze dus gewoon gehaald, dan nog kan hij kapot zijn gegaan doordat er bijvoorbeeld teveel load in 1 keer op kwam, of zoals thunder al zei, een afstelfout, het kan net zo goed zijn dat die er al lang lag, vna geen enkele auto kwam maar dat rubens eroverheen reed, hierdoor is hij gaan stuiteren ne heeft massas helm geraakt, dat klinkt stom, maar toch is eht mogelijk.

Geplaatst:
comment_1433742
idd, zoiet si gewoon neit te voorspellen, het zijn autos gebouwd om te racen, niet om langdurig mee te gaan, er kan dus altijd iets kapot gaan.

De gemaakte onderdelen gaan na gemaakt te zijn eerst door een inspectie heen, hier is deze dus gewoon gehaald, dan nog kan hij kapot zijn gegaan doordat er bijvoorbeeld teveel load in 1 keer op kwam, of zoals thunder al zei, een afstelfout, het kan net zo goed zijn dat die er al lang lag, vna geen enkele auto kwam maar dat rubens eroverheen reed, hierdoor is hij gaan stuiteren ne heeft massas helm geraakt, dat klinkt stom, maar toch is eht mogelijk.

Maar toen ze naar de auto van Rubens keken zagen ze dat dat onderdeel ontbrak.

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1484913

nou ik verwacht er weinig van hoor.

ook fotos van het lola schaalmodel gezien(deden die nu wel of neit mee?) de auto itself was al op achterstand, nu al verouderd en de regels zijn pas net ingevoert.

Geplaatst:
comment_1484925
nou ik verwacht er weinig van hoor.

ook fotos van het lola schaalmodel gezien(deden die nu wel of neit mee?) de auto itself was al op achterstand, nu al verouderd en de regels zijn pas net ingevoert.

We zullen zien. Maar eigenlijk is het niet het echte Lotus, aangezien Colin Chapman er niet meer is.

Geplaatst:
comment_1485181

De laatste jaren van Lotus waren ook niet meer van acceptabel niveau. En blijkbaar hebben ze de zaakjes sowieso op orde, anders had de FIA Lotus echt niet toegelaten. Maar ik vind het wel mooi dat de naam terug komt. Hopelijk kiezen ze een mooie kleurstelling (lees: vooral niet wit). ^_^

Geplaatst:
comment_1485190

Die oude kleuren van in hun succesjaren? Donkergroen en zwart en een beetje Goud ^_^ .

Ik weet niet wat ik er van ga verwachten, ze hebben een mooie geschiedenis maar wel van decennia terug.

Er kwam toch ook nog een Amerikaans team maar weet iemand hier wat meer over? :7

Geplaatst:
comment_1485241
Die oude kleuren van in hun succesjaren? Donkergroen en zwart en een beetje Goud ^_^ .

Ik weet niet wat ik er van ga verwachten, ze hebben een mooie geschiedenis maar wel van decennia terug.

Er kwam toch ook nog een Amerikaans team maar weet iemand hier wat meer over? :7

J bedoelt USF1 (Working name USGP) zeker? Daar weet ik niks van. Maar hopelijk rijd Bruno Senna volgend jaar F1, ik wil wel weten of hij ook echt beter dan Ayrton wordt.

Geplaatst:
comment_1485251

Het Amerikaanse USF1, Lotus, Manor Grand Prix en Campos Grand Prix komen volgend jaar als nieuwe teams, waardoor we een startveld van dertien teams hebben. Wellicht komt BWM-Sauber met de nieuwe eigenaren als veertiende team, maar dat onderzoekt de FIA nu.

@ De Stofzuiger: Je kan Bruno en Ayrton nooit met elkaar vergelijken. Andere auto's, andere tijden.

Geplaatst:
comment_1485303
Het Amerikaanse USF1, Lotus, Manor Grand Prix en Campos Grand Prix komen volgend jaar als nieuwe teams, waardoor we een startveld van dertien teams hebben. Wellicht komt BWM-Sauber met de nieuwe eigenaren als veertiende team, maar dat onderzoekt de FIA nu.

@ De Stofzuiger: Je kan Bruno en Ayrton nooit met elkaar vergelijken. Andere auto's, andere tijden.

Klopt, was ook niet serieus bedoelt.

If you think I'm good, just wait until you see my nephew Bruno.
Geplaatst:
comment_1485320

Bruno is zoals Senna in die quote al zegt mss wel een meester, in de GP2 reed hij echt geniale races, maar soms maakte hij ook fouten, hij zit in zijn leertijd nu dus fouten horen erbij. Ik zie in hem ook een echte held, meer dan Hamilton nu is. Een serieus goede coureur stampt de rondjes eruit als het nodig is en kan zijn auto sparen als het nodig is, Hamilton werd echt ontvangen als een held, maar nu de auto niet goed is zie je zijn zwaktes, hij mist dat gene wat het team er weer bovenop helpt, hij weet totaal niet wat het is om in een slechte auto te rijden en dat ondervind hij nu, een leerproces voor hem.

Maar nu ff waar ik het over had, een echte held voldoet aan veel eisen:

1.Kan tegen de druk

2.Weet gewoon de rondjes te stampen wanneer het nodig is

3.Is foutloos wanneer dat moet

4.Kan met een mindere auto toch resultaten boeken

5.Is niet bang om in te halen(Schumacher won ooit een race van achteraan bijvoorbeeld)

6.Kan de auto sparen

7.Heeft de rust

Geen van de huidige formule 1 coureurs voldoet aan de eisen die imo van een goede coureur een ster maken, om ff een paar voorbeelden te noemen:

Hamilton: Mist 1. en 4.

Alonso: Mist 4. 5. en 7.

Sutil: Mist 2. 3. 5. en hij is enorm lui

Massa: Mist 1. 3. 6. 7. Hongarije was een mooi voorbeeld van punt 6, hij had een ruime voorsprong, en echt ruim, maar vergooit het door zijn krachtbron op te blazen, hij nam op dat moment, wat best had gekunt geen gas terug en vergooide daar de zege mee en uiteindelijk het kampioenschap.

Geplaatst:
comment_1485330
Maar nu ff waar ik het over had, een echte held voldoet aan veel eisen:

1.Kan tegen de druk

2.Weet gewoon de rondjes te stampen wanneer het nodig is

3.Is foutloos wanneer dat moet

4.Kan met een mindere auto toch resultaten boeken

5.Is niet bang om in te halen(Schumacher won ooit een race van achteraan bijvoorbeeld)

6.Kan de auto sparen

7.Heeft de rust

Geen van de huidige formule 1 coureurs voldoet aan de eisen die imo van een goede coureur een ster maken, om ff een paar voorbeelden te noemen:

Hamilton: Mist 1. en 4.

Hamilton mist 1 en 4, maar ook 3 en 7 ook, ik herinner je aan China 2 jaa geleden:

Hamilton vergooit zijn kampioenstitel bij het binnenrijden van de pitlane door in de grindbak te rijden,

Bahrain vorig jaar, bij de start rijd hij bij het acceleren gewoon vanachter op Alonso.

Zo kan ik nog wat opsommen hoor ;) .

Geplaatst:
comment_1485334

Ik ben het niet helemaal met je lijstje eens, Wesley. Alonso heeft vier en vijf wel. Zijn huidige Renault is niet vooruit te branden en toch rijdt hij regelmatig in de punten. En inhalen doet hij ook altijd wel. En die ontplofte motor van Massa kan je hem weinig aanrekenen. Je kan de boel altijd sparen, maar dit had hij niet kunnen voorkomen.

Geplaatst:
comment_1485340

Nou, als hij die motor gewoon had gespaart had hij de resterende ronden gewoon uitgereden, maar nee, hij moet gewoon door blijven stampen hoor, dat was totaal niet nodig aangezien zijn voorsprong ruim zat was, volgens mij zelfs zat om 3 secondes per rondje te verliezen.

We kunnen dan direct ook bij hamilton 4 gaan schrappen, hij wint ten slotte met een mclaren die in feite niet vooruit te branden is.

@Hearv; ff vergeten :puh: Verder zie ik Alonso niet veel inhalen, iig niet zoals Hamiloton of Schumacher dat doet, sterker nog, zo doet niemand het op het veld, ze zijn imo allemaal te bang om iets gewaagds te proberen, vandaar zijn de huidige regels ook behoorlijk geflopt.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.