Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1025598

Met HTML zal het niet lukken, want loginsystemen en dergelijke worden meestal gemaakt met PHP. Als je dat op je server kan draaien, dan kan je kijken naar bijvoorbeeld een Content Management System, kortweg CMS. Daarmee heb je een loginsysteem, forum en nog wat dingen in één. Een voorbeeld is PHPNuke, maar via Google kan je er ook veel vinden. Maar met alleen HTML zal het niet lukken. :N

Geplaatst:
comment_1025682

Webmastercity ownage

ik zit ook bij webmastercity, en ben nu door alsmaar helpen, lezen en geholpen worden redelijk goed met php (een inlog-systeem is bijvoorbeeld heel erg simpel voor mij, ik ben nu kleine CMS'jes en spelletjes aant maken in php)

echte aanrader als je echt websites wilt leren maken

(er zullen zeker meer van dit soort fora zijn, maargoed)

en als je googled op "php inlogscript" moet je wel even uitkijken, ze zijn niet allemaal even veilig...

succes verder

mvg

marco

Geplaatst:
comment_1025774

Zelf een inlogsysteem maken in PHP is natuurlijk niet moeilijk om te leren. Het wordt pas lastig wanneer je een echt goede veilige login wil creëren. Veel sites maken gebruik van een MySQL database om alle wachtwoorden en gebruikersnamen in op te slaan van leden. Je moet er dan wel voor zorgen dat men niet via die login alle gebruikersnamen/wachtwoorden te zien krijgt aan de hand van een simpele SQL injectie. Je kunt de wachtwoorden natuurlijk wel beveiligen (MD5 encryptie), maar ook dat is vrij simpel te kraken. Voor een echt veilig login systeem kun je dus beter op internet zoeken naar populaire CMS'jes. Dan is de kans veel kleiner dat ze te kraken zijn. Wanneer iets populair is worden er meer hackpogingen op uitgevoerd en daardoor komen meer fouten aan het licht, die de auteur kan patchen.

>>> Door Thundercover: Geen hackprogramma's noemen s.v.p. Bij deze uit de tekst gehaald.<<<

• 7 maanden later...
Geplaatst:
comment_1262829
weet iemand een link voor een login systeem. of hoe ik er een kan maken.

voor een html site

bedankt

ik heb wel een klein logginsysteem met html maar je kunt wel maar 1 naam en 1 ww invoeren niet meer namen en wwden als je dit niet erg vind kijk dan verder naar onder :puh:

<script type="text/javascript">

<!--//

function pasuser(form) {

if (form.id.value=="HIER JE NAAM") {

if (form.pass.value=="HIER JE W8WOORD") {

location="http://www.hobbo-x.zikle.nl/1122333344566765767"

} else {

alert("Verkeerd wachtwoord")

}

} else { alert("Verkeerde Gebruikersnaam")

}

}

//-->

</script>

<table cellpadding="12" border="0">

<tr><td align="right">gebruikersnaam

:</td><td><form name="login"><input

name="id" type="text"></td></tr>

<tr><td align="right" height="63">Wachtwoord

:</td><td height="63"><input name="pass"

type="password"></td></tr>

<tr><td><center><input type="button" value="Login"

onClick="pasuser(this.form)"></td><td><center><input

type="Reset"></form></td></tr></table>

Geplaatst:
comment_1262842
weet iemand een link voor een login systeem. of hoe ik er een kan maken.

voor een html site

bedankt

ik heb wel een klein logginsysteem met html maar je kunt wel maar 1 naam en 1 ww invoeren niet meer namen en wwden als je dit niet erg vind kijk dan verder naar onder :puh:

<script type="text/javascript">

<!--//

function pasuser(form) {

if (form.id.value=="HIER JE NAAM") {

if (form.pass.value=="HIER JE W8WOORD") {

location="http://www.hobbo-x.zikle.nl/1122333344566765767"

} else {

alert("Verkeerd wachtwoord")

}

} else { alert("Verkeerde Gebruikersnaam")

}

}

//-->

</script>

<table cellpadding="12" border="0">

<tr><td align="right">gebruikersnaam

:</td><td><form name="login"><input

name="id" type="text"></td></tr>

<tr><td align="right" height="63">Wachtwoord

:</td><td height="63"><input name="pass"

type="password"></td></tr>

<tr><td><center><input type="button" value="Login"

onClick="pasuser(this.form)"></td><td><center><input

type="Reset"></form></td></tr></table>

dit helpt dus niet veel, want iedereen die een beetje op internet weet dat je wel wat kan opzoeken in de bron van de site. In elke browser kun je deze bron bekijken, dus zet nooit in een script je ww en username dit omdat dit het eerste is waar een klein hackertje naar zal kijken.

Geplaatst:
comment_1263178
...

dit helpt dus niet veel, want iedereen die een beetje op internet weet dat je wel wat kan opzoeken in de bron van de site. In elke browser kun je deze bron bekijken, dus zet nooit in een script je ww en username dit omdat dit het eerste is waar een klein hackertje naar zal kijken.

let op: niet ELKE browser, maar wel ver de MEESTE browsers ;)

bijvoorbeeld bij mij op school kun je de bron niet bekijken, althans: ik ben er nog niet achter hoe het wel kan

mvg

Marco

Geplaatst:
comment_1263336

Rechter muisknop en dan druk je op "Bron".

Als dat er niet is dan is het ook mogelijk door ergens bij Extra te kijken terwijl je een webpagina bekijkt. Maar dat hangt er vooral vanaf welke browser jouw school gebruikt, ik neem aan IE (IE = kut, allemaal FF downloaden!).

Als dat zo is dan moet het ergens bij Extra staan en dan Bron weergeven volgens mij. Dit is trouwens geen hacken lijkt mij, anders heb ik dat al veel te vaak gedaan. Vooral bij het begin deed ik het om te kijken naar de HTML als ik graag een bepaalde HTML-code wil weten, ik leer er dus van door er naar te kijken vaak. Soms is de code te gecompliceerd en ingewikkeld, dan moet je maar gewoon kruisje klikken want verder zoeken heeft vaak toch geen zin als je niet precies weet waar je naar zoekt.

Geplaatst:
comment_1264181

Dat had ik dus al geprobeerd, maar ik kwam echt niet bij de bron...

Ik heb ook veel geleerd van de broncode van andere websites, en ook wel van gecompliceerdere websites. gewoon een uurtje zoeken en je hebt het ;)

daar het je trouwens de optie "zoek" voor, voor gecompliceerde websites :) en als je er dan nog niet uitkomt kun je hem door een of andere parser halen die er normale code van maakt (eventueel zelf maken)

mvg

Marco

Geplaatst:
comment_1265380

Over die broncode: er zijn bepaalde tools waarmee je het inzien van de HTML code op de normale manieren kunt blokkeren. Google er maar eens naar, er zijn genoeg tools te vinden. Sommige mensen denken dat dit een goede manier van extra beveiliging is. En inderdaad, het houdt sommige mensen tegen, maar echt niet iedereen. Elk van deze tools (of in elk geval alles dat ik tot nu toe ben tegengekomen) kan omzeild worden. Wanneer het bij jou op school helemaal niet mogelijk is, ga ik er vanuit dat de systeembeheerder deze optie bewust heeft uitgeschakeld. Vermoedelijk aan de hand van een registry tweak. Dan wordt het ietsje lastiger om de broncode van pagina's te bekijken, alhoewel het nog steeds niet onmogelijk is. Overigens is hier allemaal niks illegaals aan en overtreedt het geen enkele forumregel. :7 (Ik vraag me af wat ik in mijn post van een half jaar geleden hierboven allemaal gezegd had. :7 )

>>> Door Thundercover: Tja, met woorden als 'MD5' en 'kraken' kan ik het wel raden. :7<<<

Trouwens, toch wel een regel die we overtreden: we gaan gigantisch off-topic en het lijkt me dan ook verstandig hier over op te houden in dit gebumpte topic.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.