Geplaatst: 27 juni 200816 jaren comment_1027627 ten 1e zoek ik de id's van alle personages.. ten 2e hoe maak je bv je naam groen als je zegmaar een personage van grovestreet neemt en paars van ballas gang en net zo bij de andere gangs... en een gewoon wit kleur voor mensen die gewoon over straat lopen in het spel zelf en als je iemand killt dat je naam dan oranje is.. ik hoop dat jullie een beetje weten wat ik bedoel gizmoo2
Geplaatst: 27 juni 200816 jaren comment_1027674 Om een kleur te veranderen gebruik je: SetPlayerColor(playerid, JEKLEUR); En dan moet je een kleur define en de naam van de define of de HEX code van de kleur bij JEKLEUR zetten. Ik heb hier voor jou een paar defines van de kleuren die je wilde (zet ze bovenaan je script): #define COLOR_ORANGE 0xFFA500AA #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA #define COLOR_PURPLE 0x9900FFAA #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA JEKLEUR is dan in jou geval COLOR_ORANGE, COLOR_GREEN, COLOR_PURPLE of COLOR_WHITE. En dan heb je hier een heleboel skins: Veel Skins Als je wilt dat de speler oranje word als hij iemand kilt zet je bij de OnPlayerDeath-CallBack SetPlayerColor(killerid, COLOR_ORANGE); Dat van wit zou je dan bij de OnPlayerSpawn-CallBack neer kunnen zetten en dan eerst in het script kunnen vragen of ze geen Grove of Ballas zijn. Bewerkt: 27 juni 200816 jaren door Juwayri
Geplaatst: 27 juni 200816 jaren Auteur comment_1027923 Om een kleur te veranderen gebruik je: SetPlayerColor(playerid, JEKLEUR); En dan moet je een kleur define en de naam van de define of de HEX code van de kleur bij JEKLEUR zetten. Ik heb hier voor jou een paar defines van de kleuren die je wilde (zet ze bovenaan je script): #define COLOR_ORANGE 0xFFA500AA #define COLOR_GREEN 0x00FF00AA #define COLOR_PURPLE 0x9900FFAA #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA JEKLEUR is dan in jou geval COLOR_ORANGE, COLOR_GREEN, COLOR_PURPLE of COLOR_WHITE. En dan heb je hier een heleboel skins: Veel Skins Als je wilt dat de speler oranje word als hij iemand kilt zet je bij de OnPlayerDeath-CallBack SetPlayerColor(killerid, COLOR_ORANGE); Dat van wit zou je dan bij de OnPlayerSpawn-CallBack neer kunnen zetten en dan eerst in het script kunnen vragen of ze geen Grove of Ballas zijn. oke bedankt
Geplaatst: 28 juni 200816 jaren Auteur comment_1028286 zou je miss een voorbeeld kunnen geven dan van 1 van de grove members? AddPlayerClass(105, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746, 269.1425, 0, 0, 0, 0, 0, 0); kijk dit heb ik nu gewoon en als ik die in et groen wil zetten moet ik dat er dan voor zetten ofzow? of ergens anders
Geplaatst: 28 juni 200816 jaren comment_1028320 Als je deze tutorial even goed doorleest, vind je je antwoord vanzelf wel Succes he
Geplaatst: 29 juni 200816 jaren comment_1029878 Nog een simpel voorbeeldje: public OnPlayerSpawn(playerid) { new skin = GetPlayerSkin(playerid); switch(skin) { case 0..101: SetPlayerColor(playerid, 0xFFFFFFAA); //Normale Skins (Wit) case 102..104: SetPlayerColor(playerid, 0x800080AA); //Balla's Skins (Paars) case 105..107: SetPlayerColor(playerid, 0x00FF00AA); //Grove Skins (Groen) case 108..255: SetPlayerColor(playerid, 0xFFFFFFAA); //Normale Skins (Wit) } return 1; }
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren Auteur comment_1029971 Nog een simpel voorbeeldje: public OnPlayerSpawn(playerid) { new skin = GetPlayerSkin(playerid); switch(skin) { case 0..101: SetPlayerColor(playerid, 0xFFFFFFAA); //Normale Skins (Wit) case 102..104: SetPlayerColor(playerid, 0x800080AA); //Balla's Skins (Paars) case 105..107: SetPlayerColor(playerid, 0x00FF00AA); //Grove Skins (Groen) case 108..255: SetPlayerColor(playerid, 0xFFFFFFAA); //Normale Skins (Wit) } return 1; } hmm.. ik denk niet egt dat dat goed is... want als ik compile dan geeft ie "In Pawn Compiler library is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak" en als ik de server start dan zegt ie Script[gamemodes/mijnscript.amx]: Run time error 17 "invailid/unsupported P-code Failed to load 'gamodes/mijnscript.amx' script in dat zwarte schermpje ik moet denk ik vast wat boven aan de script zetten ofzow maar kweet niet wat gr gizmoo
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren comment_1030129 Bij mij doet die code het gewoon Ook ingame doet die het perfect
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren Auteur comment_1030158 ik he et nu in een andere script gedaan en nu komt er dit C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(176) : error 003: declaration of a local variable must appear in a compound block C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(177) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(179) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(180) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(181) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(182) : error 010: invalid function or declaration C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\samp server\gamemodes\mijnscript.pwn(184) : error 010: invalid function or declaration Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 7 Errors. moet er ook niets boven aan et script ofzow? Bewerkt: 30 juni 200816 jaren door gizmoo2
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren comment_1030205 Nee. Weet je zeker dat die errors over mijn code gaan?
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren Auteur comment_1030243 Nee.Weet je zeker dat die errors over mijn code gaan? ehm ja want als ik ze weghaal dan heb ik geen error
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren comment_1030247 Nee.Weet je zeker dat die errors over mijn code gaan? ehm ja want als ik ze weghaal dan heb ik geen error Heb je wel 256 skins? Skin 1 t/m 101 worden wit Skin 102 t/m 104 worden paars Skin 105 t/m 107 worden groen Skin 108 t/m 255 worden wit Je moet dus wel 255 skins hebben als ik het goed heb. Heb je dat neit dan moet je de getallen achter "case" aanpassen
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren Auteur comment_1030277 ehm nee ik heb geen 255 skins... zou het daar aan liggen?
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren comment_1030301 Nee dat maakt niet uit. De skinID het id van de skin (duh ) Bijvoorbeeld: ID 0 = CJ ID 102 t/m 104 zijn balla's skins ID 105 t/m 107 zijn Grovestreet skins De andere ID's zijn weer andere skins. Ik denk dat het probleem op een andere plek in je script zit. Kan je hem anders eens op www.plaatscode.be zetten en de link hier posten?
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren Auteur comment_1030309 wat moet ik dan precies sturen het hele script of een klein stukje of iets anders... (srry maar snap et ff niet goed :$ )
Geplaatst: 30 juni 200816 jaren comment_1030314 wat moet ik dan precies sturen het hele script of een klein stukjeof iets anders... (srry maar snap et ff niet goed :$ ) Het hele script. (Als je het niet erg vind hoor ) - Ga naar www.plaatscode.be - Ga naar je script, selecteer alles en kopieër het. - Plak de code nu in www.plaatscode.be - Verander het codetype van 'PHP' naar 'C++' - Vul eventueel nog je naam in. - Klik op 'Plaats en deel' - Kopieër nu de link die in je adres balk staat. (Die ziet er uit als: http://www.plaatscode.be/NUMMER/ ) - Post de link nu in dit topic. Dan kunnen wij die code bekijken en zien wat er fout is
ten 1e zoek ik de id's van alle personages..
ten 2e hoe maak je bv je naam groen als je zegmaar een personage van grovestreet neemt
en paars van ballas gang en net zo bij de andere gangs...
en een gewoon wit kleur voor mensen die gewoon over straat lopen in het spel zelf
en als je iemand killt dat je naam dan oranje is..
ik hoop dat jullie een beetje weten wat ik bedoel
gizmoo2