Jump to content
Geplaatst:
comment_1034553

Valt me eigenlijk best tegen dat hier nog geen topic over is. Dit wordt het generale discussietopic over de grand slams :tu:

Wimbledon

Wie volgt er Wimbledon?

Ik wel, er is een website van Net 5 (www.wimbledon2008.nl) waar je elke dag de wedstrijden kunt volgen. Vind het erg leuk om te kijken. Deze keer zijn er leuke finales, namelijk:

Heren enkel:

Roger Federer vs Rafaël Nadal

Vrouwen enkel:

Serena Williams vs Venus Williams

Vrouwen dubbel:

Serena Williams en Venus Williams vs Lisa Raymond en Samantha Stosur

Mannen dubbel:

Jonas Bjorkman en Kevin Ullyett vs Daniel Nestor en Nenad Zimonjic

Mixed dubbel:

Bob Bryan en Samantha Stosur vs Mike Bryan USA en Katarina Srebotnik

Ik volg eigenlijk alleen de eerste drie. Vind het echt geweldig dat de Williams zussen op één dag tégen elkaar een finale moeten spelen en mét elkaar een finale moeten spelen. Eigenlijk heb je altijd wel zo je favoriete spelers, zo heb ik bijvoorbeeld in heren enkel Federer, Hewitt en Safin (ook leuk dat hij weer eens zo ver kwam). Bij de dames zijn bij mij dat voornamelijk Henin (die helaas gestopt is :( ) en de Williams zussen geweest.

Zou toch wel machtig mooi zijn als Venus en Serena de nummer 1 en 2 zijn in het enkel tennis én samen eerste worden bij het dubbel-spel.

Wie denken jullie dat er wint? Federer zal gebrand zijn op een overwinning na zijn afstraffing op Roland Garos, en heeft al 5 jaar op rij Wimbledon gewonnen, maar Nadal is ook erg sterk aan het worden op gras. Serena of Venus? Venus met haar harde service, of Serena met haar meer geplaatste service? Winnen de op nummer 11 geplaatste Serena en Venus Williams van hun als 13 geplaatste tegenstanders, die wel van de nummer 1 wonnen? Kortom: hoe denken jullie dat Wimbledon 2008 gaat aflopen?

Tennis FTW! :dans:

• Reacties 217
  • Bezichtigingen 87.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2047016

Een vijfde set moet de beslissing brengen bij Djokovic-Nadal nu :D

Hopelijk doen ze daar langer dan 45 minuten over, want dan kan ik na Indonesië-Nederland het slot nog mooi helemaal zien...

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2047027

Wat een heerlijke wedstrijd zeg!! Ongelooflijke fout van Djokovic, maar tekenend voor Nadal om dan weer met zijn vingertje te wijzen. Kinderachtig. Als hij mekkerde zodra er niets gebeurde ok, maar op deze manier... Pfff.

Geplaatst:
comment_2047030

Hmm, ik denk niet dat dat vingertje was om te zeggen "haha, hij heeft een fout gemaakt," maar eerder "net geraakt, dit punt telt niet," als ik naar zijn gezicht keek.

Niet kinderachtig dus, imo.

Geplaatst:
comment_2047032

Hmm, ik denk niet dat dat vingertje was om te zeggen "haha, hij heeft een fout gemaakt," maar eerder "net geraakt, dit punt telt niet," als ik naar zijn gezicht keek.

Niet kinderachtig dus, imo.

Mee eens, niets aan het handje. Zoals er in het voetbal ook wel 's wat wordt geroepen als er een overtreding wordt gemaakt, doet Nadal dat hier ook gewoon. Hij vraag niet om een 'gele kaart' of zo, dus wat mij betreft niets vervelends van Nadal.

Van mij mogen ze nog wel even door ook :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2047052

Jammer, erg jammer, zeker omdat Djokovic een break voor stond! Had het Djokovic wel gegund, meer dan die arrogante en vervelende Nadal. Maar de sterkte van Nadal op gravel valt niet te ontkennen... Uiteindelijk denk ik wel een verdiende overwinning.

Geplaatst:
comment_2047053

Had het Djokovic wel gegund, meer dan die arrogante en vervelende Nadal.

Jij vindt Nadal arroganter en vervelender dan Djokovic? Dat hoor je niet vaak volgens mij... :puh:

In het kader van Sportkenners hoopte ik op een overwinning van Djokovic, maar verder was ik gewoon een neutrale toeschouwer. Het was prachtig tennis, en het maakte me dan ook niet echt uit wie er naar de finale ging. Jammer dat het zo plotseling was afgelopen in ieder geval, maar wellicht maken Ferrer en Tsonga er nu ook wel wat moois van :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2047058

Jep, vind Nadal veel arroganter. Ik snap niet dat jullie Djokovic arrogant vinden, trouwens. Wat doet hij om arrogant over te komen? Ik hou meer van die spelers die over het algemeen rustig en beheerst zijn. Ok, ik geef toe, Nadal is leuker om naar te kijken (:puh:), maar voor de rest vind ik Djokovic een veel leukere speler.

Geplaatst:
comment_2047062

Djokovic zie ik veel eerder zijn vingertje uitsteken naar het publiek, om hen zogezegd te zeggen dat hij de king is, als je zijn gezicht ziet heb ik er niet direct een ander woord voor dan arrogant. Nadal daarentegen zou eerder een vreugdesprongetje doen voor zichzelf.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.