Jump to content
Geplaatst:
comment_1034553

Valt me eigenlijk best tegen dat hier nog geen topic over is. Dit wordt het generale discussietopic over de grand slams :tu:

Wimbledon

Wie volgt er Wimbledon?

Ik wel, er is een website van Net 5 (www.wimbledon2008.nl) waar je elke dag de wedstrijden kunt volgen. Vind het erg leuk om te kijken. Deze keer zijn er leuke finales, namelijk:

Heren enkel:

Roger Federer vs Rafaël Nadal

Vrouwen enkel:

Serena Williams vs Venus Williams

Vrouwen dubbel:

Serena Williams en Venus Williams vs Lisa Raymond en Samantha Stosur

Mannen dubbel:

Jonas Bjorkman en Kevin Ullyett vs Daniel Nestor en Nenad Zimonjic

Mixed dubbel:

Bob Bryan en Samantha Stosur vs Mike Bryan USA en Katarina Srebotnik

Ik volg eigenlijk alleen de eerste drie. Vind het echt geweldig dat de Williams zussen op één dag tégen elkaar een finale moeten spelen en mét elkaar een finale moeten spelen. Eigenlijk heb je altijd wel zo je favoriete spelers, zo heb ik bijvoorbeeld in heren enkel Federer, Hewitt en Safin (ook leuk dat hij weer eens zo ver kwam). Bij de dames zijn bij mij dat voornamelijk Henin (die helaas gestopt is :( ) en de Williams zussen geweest.

Zou toch wel machtig mooi zijn als Venus en Serena de nummer 1 en 2 zijn in het enkel tennis én samen eerste worden bij het dubbel-spel.

Wie denken jullie dat er wint? Federer zal gebrand zijn op een overwinning na zijn afstraffing op Roland Garos, en heeft al 5 jaar op rij Wimbledon gewonnen, maar Nadal is ook erg sterk aan het worden op gras. Serena of Venus? Venus met haar harde service, of Serena met haar meer geplaatste service? Winnen de op nummer 11 geplaatste Serena en Venus Williams van hun als 13 geplaatste tegenstanders, die wel van de nummer 1 wonnen? Kortom: hoe denken jullie dat Wimbledon 2008 gaat aflopen?

Tennis FTW! :dans:

• Reacties 217
  • Bezichtigingen 87.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2052969

Sijsling in de derde ronde snoeihard eruit door een 0-6, 1-6, 0-1 en opgave. Beetje ziekjes, maar dan nog. In 14 minuten was de eerste set voorbij :puh:

Ook weer een top-10-speler eruit: Richard Gasquet. Op deze manier gaat niemand punten scoren bij Sportkenners :clown:

Geplaatst:
comment_2052983

Mannentennis voorspelbaar, toch Nandro? ;)

Ja, ongelooflijk dit. Ik zit al jaren te hopen op een verrassinkje ergens, krijg je ineens al die opgespaarde verrassingen tegelijk. Ik vind 't wel mooi hoor zo :)

Geplaatst:
comment_2053649

Zo zo, Kirsten Flipkens speelt jarenlang niets klaar en opeens lukt alles. Nu zit ze zelfs in de kwartfinale, na een tweesetter tegen een voormalig top 20-speelster. Ze moet nu wel tegen Kvitova, dat gaat iets lastiger zijn.

Geplaatst:
comment_2053691

Zo zo, Kirsten Flipkens speelt jarenlang niets klaar en opeens lukt alles. Nu zit ze zelfs in de kwartfinale, na een tweesetter tegen een voormalig top 20-speelster. Ze moet nu wel tegen Kvitova, dat gaat iets lastiger zijn.

Het blijft verrassingen regenen. Serena Williams er nu ook uit, Radwanska (als 4e geplaatst) 0-1 achter in sets...enkel Na Li en Petra Kvitová zijn 'logische' kwartfinalisten tot nu toe. Maakt het wel interessant, want echt iedereen kan dit toernooi winnen :)

Bij de mannen 2 Polen in de kwartfinales, en ook nog 's tegen elkaar. Tegenpolen :clown:

Geplaatst:
comment_2053741

Vind er steeds minder aan. Ik heb het liefst gewoon de eerste 4 van de plaatsingslijst tegen elkaar in de kwartfinales. boos.gif

Ik ook wel, moet voor mij niet zo onvoorspelbaar gedoe zijn.

Geplaatst:
comment_2054098

Het blijft verrassingen regenen. Serena Williams er nu ook uit, Radwanska (als 4e geplaatst) 0-1 achter in sets...enkel Na Li en Petra Kvitová zijn 'logische' kwartfinalisten tot nu toe. Maakt het wel interessant, want echt iedereen kan dit toernooi winnen smile3.gif

Bij de mannen 2 Polen in de kwartfinales, en ook nog 's tegen elkaar. Tegenpolen clown.gif

Na Li ligt er ook uit :7 Kvitova begint net tegen Flipkens, ik hoop dat ook de laatste favoriete eruit gaat.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_2054101

Het wordt er over het algemeen wel spannender, maar in mijn ogen niet leuker op. Ik hou van goed tennis, ook al wint iemand dan met 6-0 6-0 6-0. En ja, die ene wedstrijd spelen ze dan blijkbaar niet goed, maar dat zou in de daaropvolgende wedstrijd waarschijnlijk weer anders zijn. Daarom vind ik het persoonlijk erg jammer als de favorieten er snel uit liggen.

Federer gaat zeker weer zakken op de ranglijst? Die had natuurlijk wel veel punten te verliezen en Nadal bijvoorbeeld helemaal niet.

Geplaatst:
comment_2054102

Dat geldt voor iedereen, he. Als je niet constant presteert, dan verdien je het niet om te winnen. Net zoals bij Spanje in de Confederations Cup: je kan dan wel al een paar jaar op rij ongeslagen zijn, verlies je de finale maakt dat geen bal uit.

Ik volg het tennis niet zo erg, maar ik zou zeggen dat, zolang er evenwaardige tegenstanders zijn en het spannend is, dat het ook leuk is. Altijd die voorspelbaarheid hangt me pas de keel uit. Tegenwoordig kan je zeggen dat iemand een jaarabonnement heeft op een bepaald toernooi, dat moet toch ook niet de bedoeling zijn.

Bewerkt: door thebig

Geplaatst:
comment_2054144

Na de eerste set met 4-6 te hebben verloren, heeft Flipkens de tweede wel gewonnen; 6-3. Nu dus de beslissende set. Ik hoop dat Flipkens de verrassing compleet weet te maken, maar vrees dat ik dat in ieder geval niet ga zien: moet zo weg :puh:

Geplaatst:
comment_2054183

Dag dag, Kvitova :cya:

Flipkens breakt bij 4-4 en wint daarna de match bij het 3e match point. Zo liggen alle favorieten er uit in de kwartfinales.

Het is de eerste halve finale in een Grand Slam voor Kirsten Flipkens en ze verdient het dubbel en dik!

Hoor zonet dat Na Li de eerste set eigenlijk wel had gewonnen, maar doordat ze een challenger niet had aangevraagd heeft ze het punt voor een bal die buiten was niet gekregen. Ze heeft die fout duur betaald, want Radwanska gaat nu in haar plaats door naar de halve finale.

Bewerkt: door thebig

Geplaatst:
comment_2054369

Zo liggen alle favorieten er uit in de kwartfinales.

Nou, de nummer 4 van de plaatsingslijst zit er nog in, dus da's wellicht iets té...

Maar toch, verder de nummer 15, 20 en 23, dus genoeg verrassingen en dat vind ik tof. Heb 't slot van Flipkens toch nog kunnen zien, erg knap om Kvitová uit te schakelen. Wat mij betreft maakt het niet meer uit wie er wint, als 't maar geen Radwanska is. Dan is de verrassing compleet namelijk :)

Geplaatst:
comment_2055285

Flipkens heeft het helaas niet gered, ze werd in een uurtje weggespeeld door Bartoli. Die neemt het nu op tegen Lisicki, die de laatste hooggeplaatste speelster heeft uitgeschakeld: Radwanska. Bartoli heeft al wel de ervaring van een Wimbledon-finale, maar toch: voor beiden zal dit de wedstrijd van hun carrière tot nu toe worden. Ben zeer benieuwd wie 'm pakt, daar durf ik bij de vrouwen dit toernooi geen uitspraak meer over te doen :puh:

Morgen wordt vooral interessant hoe goed Janowicz is en of hij het Murray lastig kan maken. Del Potro schijnt wat geblesseerd te zijn en niet fit te zijn, dus dat zou een relatief makkelijke wedstrijd voor Djokovic moeten worden.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.