Jump to content

gta blijft hangen na mod installeren


ricardio

Recommended Posts

Hey,

Ik heb een mod geinstallert via de turtorail

maar als ik gta start dan blijft gta hangen,

en die 100% save game werken ook niet,

kan iemand helpen?

Link to comment
Delen op andere websites

Dan heb je je mod verkeerd geinstalleerd denk ik. Je moet hem er even uithalen en opnieuw installeren. Met deze handleiding van IMG Tool 2.0 zal het vast wel lukken.

Even over je savegame. Ik denk dat je een verkeerde versie hebt.

Ga naar je GTA San Andreas map (Standaard C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas) en zoek naar de map Data --> Script. Daar zie je, als het goed is, twee bestanden staan, met onder andere de Script.img. Is deze...

  • ...568KB, dan heb je V1 (savegame)
  • ...562KB, dan heb je V2 (savegame)

Als je weet welke versie je hebt download je de goede.

V2 100% savegame

V1 100% savegame

Overigens kan je alleen modden met Versie 1.01 van San Andreas. Als je V2 hebt moet je deze even patchen. Hierdoor word modden mogelijk gemaakt.

Dit is de patch die modden mogelijk maakt.

Als je de patch gebruikt dan maakt hij alleen modden mogelijk en dan gaat je savegame niet over naar Versie 1. Je moet dan nog gewoon een versie 2 savegame gebruiken, als je eerst een versie 2 had.

Als je automatisch al een versie 1 had, dan moet je ook gewoon een versie 1 savegame gebruiken. Als je alleen al versie 1 hebt kan je ook modden, en hoef je de patch dus niet te gebruiken.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan heb je je mod verkeerd geinstalleerd denk ik. Je moet hem er even uithalen en opnieuw installeren. Met deze handleiding van IMG Tool 2.0 zal het vast wel lukken.

Even over je savegame. Ik denk dat je een verkeerde versie hebt.

Ga naar je GTA San Andreas map (Standaard C:\Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas) en zoek naar de map Data --> Script. Daar zie je, als het goed is, twee bestanden staan, met onder andere de Script.img. Is deze...

  • ...568KB, dan heb je V1 (savegame)
  • ...562KB, dan heb je V2 (savegame)

Als je weet welke versie je hebt download je de goede.

V2 100% savegame

V1 100% savegame

Overigens kan je alleen modden met Versie 1.01 van San Andreas. Als je V2 hebt moet je deze even patchen. Hierdoor word modden mogelijk gemaakt.

Dit is de patch die modden mogelijk maakt.

Als je de patch gebruikt dan maakt hij alleen modden mogelijk en dan gaat je savegame niet over naar Versie 1. Je moet dan nog gewoon een versie 2 savegame gebruiken, als je eerst een versie 2 had.

Als je automatisch al een versie 1 had, dan moet je ook gewoon een versie 1 savegame gebruiken. Als je alleen al versie 1 hebt kan je ook modden, en hoef je de patch dus niet te gebruiken.

ik snap je save niet moet ik die 2 save bestanden verwijderen? en vervangen door de nieuwe?

Link to comment
Delen op andere websites

volgends mij is die turtorail en die 100% save games allemaal nep want ze werken allemaal niet,

zelfs de downloads van deze site zelf niet... iedereen heeft wel wat anders

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, de .dff en de .txd van het voertuig wat vervangen moet worden, moet je verwijderen. Dan moet je de .dff en de .txd van de nieuwe wagen weer toevoegen. Soms heeft de nieuwe mod ook alleen een .txd. Dan moet je de .txd van de oude verwijderen en de nieuwe .txd er in zetten.

@hierboven: Ok, nu snap ik je helemaal niet meer.

Bewerkt: door Visser23
Link to comment
Delen op andere websites

Ja, de .dff en de .txd van het voertuig wat vervangen moet worden, moet je verwijderen. Dan moet je de .dff en de .txd van de nieuwe wagen weer toevoegen. Soms heeft de nieuwe mod ook alleen een .txd. Dan moet je de .txd van de oude verwijderen en de nieuwe .txd er in zetten.

@hierboven: Ok, nu snap ik je helemaal niet meer.

die 95% doet het helemaal niet want dan staat er dont send in me beeld.

als gta niks werkend er op zet doe het dan niet..

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je a.u.b. even normaal praten? Ik snap niks van jou taal.

En als je even kijkt, naar wat ik zeg: Kijk naar de versies! Jij speelt een V1 savegame op een v2 versie van San Andreas. Dat veroorzaakt een crash. Neem dan die V2 savegame! :duh:

Of heb je het nu weer over het modden? Praat normaal a.u.b. Ik snap dat je hier net nieuw bent, maar als je niet normaal praat dan kan ik je ook niet helpen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk zoals Visser zei even je versie na van het modden, want als je de verkeerde hebt kun je niet modden. ;)

Hoe zie ik welke versie ik heb?

V1: Je ziet rechtsonder in het startmenu van SA niks.

V1.1: Je ziet rechtsonder in het startmenu V1.1 staan.

V2: Je ziet rechtsonder in het startmenu V2 staan.

Als je V2/v1.1hebt kun je niet modden, dan moet je deze downgrader downloaden en SA patchen. Daarna moet het modden wel lukken. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk zoals Visser zei even je versie na van het modden, want als je de verkeerde hebt kun je niet modden. ;)

Hoe zie ik welke versie ik heb?

V1: Je ziet rechtsonder in het startmenu van SA niks.

V1.1: Je ziet rechtsonder in het startmenu V1.1 staan.

V2: Je ziet rechtsonder in het startmenu V2 staan.

Als je V2/v1.1hebt kun je niet modden, dan moet je deze downgrader downloaden en SA patchen. Daarna moet het modden wel lukken. :)

dus als ik 100% v2 download begin ik bij het begin?

waarom dan? volgends mij is dit allemaal bombet om aandacht te krijgen,

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, waarom... Dat ligt allemaal technisch, het waarom gedeelte. V1 gebruikt nu eenmaal een andere main.scm dan V2. Er zijn bij V2 namelijk wat dingetjes met betrekking tot de Hot Coffee Mod uit gehaald. San andreas savegames hebben de neiging enkel te werken met dezelfde main.scm als waarmee ze zijn opgeslagen. Als jij dus ook maar een regeltje zou veranderen in de main.scm werkt jouw savegame al niet meer. Zodra je dan een nieuwe opslaat, zal deze weer wel werken, maar als je weer een andere main.scm neemt (of de oude) zal deze nieuwe savegame niet meer werken.

Dan kunnen er twee dingen gebeuren: Of je spel crasht simpelweg bij het laden van de savegame, of je krijgt een nieuw spel. Dit laatste doet hij omdat hij de savegame niet kan 'lezen' en dan maar een nieuw spel start (omdat je andere de eerste mogelijkheid, namelijk de crash, zou krijgen).

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, waarom... Dat ligt allemaal technisch, het waarom gedeelte. V1 gebruikt nu eenmaal een andere main.scm dan V2. Er zijn bij V2 namelijk wat dingetjes met betrekking tot de Hot Coffee Mod uit gehaald. San andreas savegames hebben de neiging enkel te werken met dezelfde main.scm als waarmee ze zijn opgeslagen. Als jij dus ook maar een regeltje zou veranderen in de main.scm werkt jouw savegame al niet meer. Zodra je dan een nieuwe opslaat, zal deze weer wel werken, maar als je weer een andere main.scm neemt (of de oude) zal deze nieuwe savegame niet meer werken.

Dan kunnen er twee dingen gebeuren: Of je spel crasht simpelweg bij het laden van de savegame, of je krijgt een nieuw spel. Dit laatste doet hij omdat hij de savegame niet kan 'lezen' en dan maar een nieuw spel start (omdat je andere de eerste mogelijkheid, namelijk de crash, zou krijgen).

Met vriendelijke groeten,

NeoSyp

oke de mods werken nu,

maar de 100% save game niet,

ik heb V2 van gta, en als ik de save game in mijn document et bij gta dan begin ik tog bij het begin,

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zegt me iets over een V2 savegame die niet door de Id converter is geweest. Download het bestand hieronder, uitpakken met >>Winrar<<, en plaats het bestand bij je savegame. Sleep de savegame OP het bestand en dan zal hij je savegame converten. Probeer het nu nog eens.. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...