Jump to content

[SA] Sketchup/3dsMax models ingame krijgen

Geplaatst:
comment_1039206

[sA] Sketchup/3dsMax models ingame krijgen

De meest uitgebreide tutorial die er bestaat!

Ik vond het tijd worden voor een écht duidelijke en uitgebreide tutorial over het ingame zetten van models. In deze tutorial word alles, en dan ook echt alles uitgelegd.

Wat zit er allemaal in deze tutorial?

• Models van Sketchup in 3dsMax krijgen;
  • Stoomcursus 3dsMax voor beginners (of Sketchuppers :D), waarin onder andere camera gebruik en verplaatsingen van het model worden uitgelegd;
  • Models prelighten in 3dsMax (de 'moeilijke' versie);
  • Models exporteren naar .dff formaat;
  • Een collision (.col) model maken;
  • .txd-bestanden maken met TXDWorkshop;
  • Werken met de IMGTool;
  • Werken met de MapEditor (IDE's, IPL's etc.);
  • FAQ;
  • Contact;
  • Links.

De tutorial is site-gebaseerd. Dit houdt in dat je uit gaat vanaf een "menu" pagina, kies een onderdeel en een nieuw venster opent, die je doorwerkt en vervolgens doorklikt naar het volgende onderdeel. Zodoende werk je de hele tutorial af. De tutorial is dus op tekst gebaseerd, zodat je het op eigen tempo kunt doorlopen. Op het eind is nog een FAQ toegevoegd, met vaak voorkomende problemen en oplossingen.

Een hele lijst dus. Ik ben twee dagen met deze tutorial bezig geweest en zou het dus erg waarderen als er flink wat gecomment zou worden :sigaar: .

Check de tutorial online

Download de tutorial (uitpakken met Winrar en klik op "Begin met de tutorial!"):

_sketchup__3ds_ingame_tut_puma.rar

(ik raad je aan om 'm te downloaden, online bekijken heeft zo z'n nadelen..)

Succes!

Bewerkt: door Puma

• Reacties 56
  • Bezichtigingen 23.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1236795
bedoel je dat je objecten van SA in google sketchup kan zette??

Ja. Je kan ze met Gmax of 3DS Max importeren door middel van KAM Scripts, en dan exporteren als *.3ds. Dan kan je in Sketchup die *.3ds importeren, al dacht ik wel dat je de "Pro" versie van Sketchup nodig hebt :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1242034

Onthoud dat een mannetje in SketchUp ongeveer 1,5 inch hoog is (SketchUp werkt met inch dacht ik, is in ieder geval standaard ingesteld). Een lijntje tekenen die precies 1,5 inch hoog is, is niet ingewikkeld: kies de pen, klik ergens, zorg dat je lijn parallel loopt met de blauwe as (klik nog geen tweede keer), typ "1,5" en druk op enter. Je hebt nu een lijntje van 1,5 inch hoog :).

Geplaatst:
comment_1250084

hallo

ik heb even een vraag in de tutorial staat dat je maximaal 5 objexten toe kan voegen

ik neem aan dat er een manier is om er meer toe te voegen?

als iemand die weet zou ik er blij mee zijn als het aub aan mij word uitgelegt

alvast bedankt! :cya:

• 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1284970

geld deze tut ook voor autos? daar moet je namelijk ookm lichten toevoegen enz. lijk mij dat met een editor moet doen?

hieronder me crashtender =D

post-107808-1235737736_thumb.jpg

Bewerkt: door em4fun

Geplaatst:
comment_1285248

Nee, dit geld niet voor auto's. Het eerste deel wel een beetje, je moet je auto éérst naar 3DS Max converteren. Er is helaas nog geen tutorial over een auto ingame zetten, dus je moet het in een apart topic zetten :N

Geplaatst:
comment_1285302
Nee, dit geld niet voor auto's. Het eerste deel wel een beetje, je moet je auto éérst naar 3DS Max converteren. Er is helaas nog geen tutorial over een auto ingame zetten, dus je moet het in een apart topic zetten :N

oke jammer :{ bedankt voor de info

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1362660

Ik heb in Sketchup mijn model gemaakt, geïmporteerd naar 3DSMax, nog geen problemen. Alles gedaan, komt het stuk in de Map Editor. Ik druk op New, vul mijn dff naam in (schans) en de txd naam (schans), maar als ik de laatste 's' van schans (txd) invul, sluit Map Editor af. Ik heb dus het dff vakje ingevuld (schans), krijg ook mooi mijn untextured model links te zien, en als ik dan in het vak voor de txd schans invul sluit Map Editor af. Is hier een oplossing voor?

• 3 weken later...
Geplaatst:
comment_1380079

Ik heb een vraagje. Ik heb in Sketchup een tweetal boten gemaakt.

Eentje daarvan is een bootje zoiets als een Sunseeker Portofino 34

De andere ziet eruit als een piratenschip :)

Alleen heb ik een vraagje. Hoe kan je de bewegende delen (roer, schroeven) krijgen en de zitpositie achter het stuur in 3ds maken?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.