Jump to content

[SA] Sketchup/3dsMax models ingame krijgen

Geplaatst:
comment_1039206

[sA] Sketchup/3dsMax models ingame krijgen

De meest uitgebreide tutorial die er bestaat!

Ik vond het tijd worden voor een écht duidelijke en uitgebreide tutorial over het ingame zetten van models. In deze tutorial word alles, en dan ook echt alles uitgelegd.

Wat zit er allemaal in deze tutorial?

  • Models van Sketchup in 3dsMax krijgen;
  • Stoomcursus 3dsMax voor beginners (of Sketchuppers :D), waarin onder andere camera gebruik en verplaatsingen van het model worden uitgelegd;
  • Models prelighten in 3dsMax (de 'moeilijke' versie);
  • Models exporteren naar .dff formaat;
  • Een collision (.col) model maken;
  • .txd-bestanden maken met TXDWorkshop;
  • Werken met de IMGTool;
  • Werken met de MapEditor (IDE's, IPL's etc.);
  • FAQ;
  • Contact;
  • Links.

De tutorial is site-gebaseerd. Dit houdt in dat je uit gaat vanaf een "menu" pagina, kies een onderdeel en een nieuw venster opent, die je doorwerkt en vervolgens doorklikt naar het volgende onderdeel. Zodoende werk je de hele tutorial af. De tutorial is dus op tekst gebaseerd, zodat je het op eigen tempo kunt doorlopen. Op het eind is nog een FAQ toegevoegd, met vaak voorkomende problemen en oplossingen.

Een hele lijst dus. Ik ben twee dagen met deze tutorial bezig geweest en zou het dus erg waarderen als er flink wat gecomment zou worden :sigaar: .

Check de tutorial online

Download de tutorial (uitpakken met Winrar en klik op "Begin met de tutorial!"):

_sketchup__3ds_ingame_tut_puma.rar

(ik raad je aan om 'm te downloaden, online bekijken heeft zo z'n nadelen..)

Succes!

Bewerkt: door Puma

  • Reacties 56
  • Bezichtigingen 23.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1381767
SketchUp werkt met inch dacht ik, is in ieder geval standaard ingesteld

Ik verander die eenheed meestal naar cm, zoveel handiger :puh:

EDIT: Ik heb die toturial gedownload maar heb echt geen idee hoe die file te openen :S hint?

Bewerkt: door kpaenen

  • 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1467025

ik heb alles gedaan tot exporteren want dan staat er als je deze niet hebt, dump dan gewoon de hele map "scripts" die bij deze tutorial gevoegd zit in je 3dsMax map maar, ik kan bijlage niet vinden!!!!

alvast bedankt!

groeten thom en niels!!

  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1494326

Maak iets in google Sketchup , endan doe je dat importeren in de oude Sketchup en dan sla je die , op endan import je die in Z modeler dat kan ook.. :dans: Maar voor gta sa auto's. En alles maak ik het gewoon met Z modeler is veel makkelijker. Vindt ik. :cya:

Geplaatst:
comment_1499831

elke keer als ik de de model name ingeef in de mapeditor dan gaat het nog maar als ik de texture name ingeef crasht mapeditor altijd. weet iemand aan wat het kan liggen .

Geplaatst:
comment_1501907

rofl ik ben nog nieteens begonnen en ik heb nu al een probleem....

ik heb de tutorial gedownload maar.... met welk programma lees je em?

ik krijg alleen maar vage tekens als ik em met kladblok of word open....

ÙD„Í´¢ÝWø‚N½AÞ'cvÆW#j7.Ú}ÜJÓKcÉ[–m.ˆJ€¡×Qærs™&gŽrg&<ãÎ6ñ}ûÀ~ð+ñ.3Áâðþ¤£&¥õ™g,‚á{s™FD—ßßE¢1EÇ.R¯–3ŽLÖ=KÒÀ"eo¥Ë-<àõ݉Üõ†vD·EäÇ™±yˆöAÆcépÊÒ¦At¡qb)

4uÃÿ¡Mr®Ý­X????????????????????????????????????????????????

juist

  • 3 maanden later...
Geplaatst:
comment_1570820

Ik heb in Sketchup mijn model gemaakt, geïmporteerd naar 3DSMax, nog geen problemen. Alles gedaan, komt het stuk in de Map Editor. Ik druk op New, vul mijn dff naam in (schans) en de txd naam (schans), maar als ik de laatste 's' van schans (txd) invul, sluit Map Editor af. Ik heb dus het dff vakje ingevuld (schans), krijg ook mooi mijn untextured model links te zien, en als ik dan in het vak voor de txd schans invul sluit Map Editor af. Is hier een oplossing voor?

Iemand hier nog een antwoord op??

Ik heb ook maar eens een poging gedaan tot het modellen van een simpele schans. Alle stappen van de tutorial leken me volgens mij wel te lukken, alleen op het moment dat ik in de Map Editor de naam van het textuur moet invoeren, crasht het programma.

Het invoeren van de naam van de dff gaat nog, ik zie dan ook wel mijn schans (alleen is die helemaal wit).

Als ik dan de laatste letter van de naam van het .txd bestand typ, crasht Map Editor. Iemand enig idee wat de oorzaak is?

Geplaatst:
comment_1572686

Ik heb dus een stroomkastje gemaakt en dus ook een texture ,ik krijg ingame , maar ik heb 2 plaatjes in de .txd , maar ik zie er maar een :S

EDIT:

Ik zie geen texture :S

Alleen wit....

Maar hoe weet die nou waar waar welke texture moet zitte?

Bewerkt: door davedavy

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.