Jump to content

[SA] Sketchup/3dsMax models ingame krijgen

Geplaatst:
comment_1039206

[sA] Sketchup/3dsMax models ingame krijgen

De meest uitgebreide tutorial die er bestaat!

Ik vond het tijd worden voor een écht duidelijke en uitgebreide tutorial over het ingame zetten van models. In deze tutorial word alles, en dan ook echt alles uitgelegd.

Wat zit er allemaal in deze tutorial?

  • Models van Sketchup in 3dsMax krijgen;
  • Stoomcursus 3dsMax voor beginners (of Sketchuppers :D), waarin onder andere camera gebruik en verplaatsingen van het model worden uitgelegd;
  • Models prelighten in 3dsMax (de 'moeilijke' versie);
  • Models exporteren naar .dff formaat;
  • Een collision (.col) model maken;
  • .txd-bestanden maken met TXDWorkshop;
  • Werken met de IMGTool;
  • Werken met de MapEditor (IDE's, IPL's etc.);
  • FAQ;
  • Contact;
  • Links.

De tutorial is site-gebaseerd. Dit houdt in dat je uit gaat vanaf een "menu" pagina, kies een onderdeel en een nieuw venster opent, die je doorwerkt en vervolgens doorklikt naar het volgende onderdeel. Zodoende werk je de hele tutorial af. De tutorial is dus op tekst gebaseerd, zodat je het op eigen tempo kunt doorlopen. Op het eind is nog een FAQ toegevoegd, met vaak voorkomende problemen en oplossingen.

Een hele lijst dus. Ik ben twee dagen met deze tutorial bezig geweest en zou het dus erg waarderen als er flink wat gecomment zou worden :sigaar: .

Check de tutorial online

Download de tutorial (uitpakken met Winrar en klik op "Begin met de tutorial!"):

_sketchup__3ds_ingame_tut_puma.rar

(ik raad je aan om 'm te downloaden, online bekijken heeft zo z'n nadelen..)

Succes!

Bewerkt: door Puma

  • Reacties 56
  • Bezichtigingen 23.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1573012

Op je model staan UV(W) coördinaten die aangeven waar alle vertexen moeten (de punten). Je moet zelf aangeven waar welke texture op moet zitten, en hoe (door middel van UV(W) mapping). Zorg dat in je TXD de volledige naam van het plaatje zonder extensie staat.

  • 8 maanden later...
Geplaatst:
comment_1736574

ik loop bij het stukje Map Editor - De models in het spel zetten vast dan ben ik bij deze afbeelding: post-109333-128690690479.jpg

het is namelijk zo als ik de texture name in wil vullen en ik typ de laatste letter van het woord in dan loopt hij vast en staat er: er is een fout opgetreden

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Bewerkt: door NikoBellic30

Geplaatst:
comment_1739523

Ik had al in je andere topic gereageerd. ga niet multiposten.

wat heb ik dan fout gedaan ik heb wel een aantal dingen in 3ds max overgeslagen omdat ik dat niet snapte maar de belangrijkste dingen wel gedaan

Geplaatst:
comment_1739785

Comprimeren, is dat in het Nederlanders. Dat is dat bijvoorbeeld een afbeelding kleiner wordt gemaakt in grootte. Dit houd soms in dat de kwaliteit van een afbeelding wel verslechtert. In in een TXD moeten alle afbeeldingen gecomprimeerd worden, want dan worden ze naar een DXT formaat omgezet wat SA kan lezen.

Geplaatst:
comment_1739806

Comprimeren, is dat in het Nederlanders. Dat is dat bijvoorbeeld een afbeelding kleiner wordt gemaakt in grootte. Dit houd soms in dat de kwaliteit van een afbeelding wel verslechtert. In in een TXD moeten alle afbeeldingen gecomprimeerd worden, want dan worden ze naar een DXT formaat omgezet wat SA kan lezen.

maar ik kan ze niet eens in txd zetten

  • 1 year later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.