Geplaatst: 16 juli 200816 jaren comment_1045446 Heyhey, ik ben de laatste tijd nogal geïnteresseert in Nederlandse muziek. Vooral Bløf, Acda & de Munnik en Veldhuis & Kemper spreken mij aan. Ik was benieuwd wat jullie het mooiste/beste Nederlandse nummer 'ooit' vinden. Het nummer hoeft niet per sé Nederlandstalig te zijn, maar het moet wel met Nederland te maken hebben (en dan bedoel ik niet dat het gewoon een nummer is waarin het woordje Holland ofzo toevallig in genoemd wordt, maar de titel, de zanger(es), uitgever etc. allemaal Amerikaans ofzo zijn. Mijn persoonlijke favoriet is nog altijd Van Dik Hout - Stil in Mij. Het nummer werd o.a. gezongen op de bruiloft van Willem-Lex en Maxima. Veel postplezier. Mvg, Alex
Geplaatst: 17 juli 200816 jaren comment_1046923 Brandhaard - Kerkbrand Fluisterwoud - Langs Galg en Rad Voor de Nederlandse maar niet-nederlandstalige nummers... Defender - Metal Church Sinister - Leviathan
Geplaatst: 18 juli 200816 jaren Auteur comment_1047856 Spookrijders - Klokkenluiders Ook goed nummer. Alleen 't einde is zóó vorige eeuws xD Bewerkt: 18 juli 200816 jaren door -_-Alex-_-
Geplaatst: 22 juli 200816 jaren comment_1051893 brain power-spraakwater ben belg, maar vind dat nog wel n goed nummer kent iedereen trouwens warschijnlijk, kon wel geen youtube vinden
Geplaatst: 22 juli 200816 jaren comment_1051959 Golden earring-Twilight zone name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Van Halen-Running with the devil(een nederlandse gitarist) name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">
Geplaatst: 25 juli 200816 jaren comment_1054397 brain power-spraakwater ben belg, maar vind dat nog wel n goed nummer kent iedereen trouwens warschijnlijk, kon wel geen youtube vinden Misschien had je op Extince - Spraakwater moeten zoeken.
Geplaatst: 29 juli 200816 jaren comment_1058581 Heideroosjes - Damclub Hooligan (zo heettie toch?) Heideroosjes - Dood Zijn Peter Pan Speedrock is ook wel leuk, maar engelse teksten.
Geplaatst: 30 juli 200816 jaren comment_1058653 Alleen Tiesto meer niet E Tiesto is een Nederlander hootr.
Geplaatst: 30 juli 200816 jaren comment_1058772 Ik ben altijd niet zo heel erg fan geweest van Nederlandse hits. Ik vind het een beetje rare muziek, zoals Jan Smit ect...
Geplaatst: 30 juli 200816 jaren comment_1058818 osdorp posse - origineel amsterdams Doe Maar - Nederwiet
Geplaatst: 30 juli 200816 jaren comment_1058821 Ik denk euhm.. André hazes dacht ik (met bloed, zweet en tranen) en nog een lied van dat duo Renee, gordon dacht ik en Gerard.
Geplaatst: 30 juli 200816 jaren comment_1058827 Doe Maar - Nederwiet One day fly - I wanne be a one dat fly!
Heyhey, ik ben de laatste tijd nogal geïnteresseert
in Nederlandse muziek. Vooral Bløf, Acda & de Munnik
en Veldhuis & Kemper spreken mij aan. Ik was benieuwd
wat jullie het mooiste/beste Nederlandse nummer 'ooit'
vinden.
Het nummer hoeft niet per sé Nederlandstalig te zijn, maar
het moet wel met Nederland te maken hebben (en dan bedoel
ik niet dat het gewoon een nummer is waarin het woordje Holland
ofzo toevallig in genoemd wordt, maar de titel, de zanger(es),
uitgever etc. allemaal Amerikaans ofzo zijn.
Mijn persoonlijke favoriet is nog altijd Van Dik Hout - Stil in Mij.
Het nummer werd o.a. gezongen op de bruiloft van Willem-Lex
en Maxima.
Veel postplezier.
Mvg,
Alex