Ik heb al eens een gratis website geprobeerd op te bouwen, maar al snel achter gekomen dat dat gewoon mijn ding niet is. En ik het verschrikkelijk moeilijk en ingewikkeld vind. Aangezien ik toch graag iets wil wat erop lijkt, maar voor ''Blog'' gekozen. Ik heb in de zoekfunctie al gelezen dat ''WordPress'' voor een eigen blog wordt aangeraden. Ik wil er graag informatie op plaatsen over een specifieke game screenshots, evt. Links enz. Het liefst moet het makkelijk te handhaven zijn, maar ook graag redelijk veel mogelijkheden, zoals verschillende skins/thema's enz. Ik denk dat ''WordPress'' daarvoor wel geschikt is! (als er nog andere suggesties zijn voor een bepaalde blog, dan hoor ik die graag ). Toch heb ik alvast de NL versie van Wordpress gedownload, alleen snap ik er helemaal geen fluit van... Ik heb het bestand met WinRar opgehaald en dan zie ik als eerste, een tig aantal bestandjes met vreemde namen, dus heb ik eerst maar het leesmij document geopend.
Installatie: De beroemde 5 minuten installatie (bestaande uit 7 stappen), ik begrijp de eerste 4 al niet...
1. Unzip het WordPress pakket in een lege map.
2. Open wp-config-sample.php in je teksteditor en vul je database gegevens in. (Hier ga ik eigenlijk al de fout in, wat is een datebase?)
3. Sla het op als wp-config.php
4. Plaats de WordPress bestanden op de gewenste locatie op je webserver. (ik heb hier ook geen idee, in welke ''webserver'' ik dit moet zetten ect.)
Ik heb al eens een gratis website geprobeerd op te bouwen, maar al snel achter gekomen dat dat gewoon mijn ding niet is. En ik het verschrikkelijk moeilijk en ingewikkeld vind. Aangezien ik toch graag iets wil wat erop lijkt, maar voor ''Blog'' gekozen. Ik heb in de zoekfunctie al gelezen dat ''WordPress'' voor een eigen blog wordt aangeraden. Ik wil er graag informatie op plaatsen over een specifieke game screenshots, evt. Links enz. Het liefst moet het makkelijk te handhaven zijn, maar ook graag redelijk veel mogelijkheden, zoals verschillende skins/thema's enz. Ik denk dat ''WordPress'' daarvoor wel geschikt is! (als er nog andere suggesties zijn voor een bepaalde blog, dan hoor ik die graag
). Toch heb ik alvast de NL versie van Wordpress gedownload, alleen snap ik er helemaal geen fluit van... Ik heb het bestand met WinRar opgehaald en dan zie ik als eerste, een tig aantal bestandjes met vreemde namen, dus heb ik eerst maar het leesmij document geopend.
Installatie: De beroemde 5 minuten installatie (bestaande uit 7 stappen), ik begrijp de eerste 4 al niet...
1. Unzip het WordPress pakket in een lege map.
2. Open wp-config-sample.php in je teksteditor en vul je database gegevens in. (Hier ga ik eigenlijk al de fout in, wat is een datebase?)
3. Sla het op als wp-config.php
4. Plaats de WordPress bestanden op de gewenste locatie op je webserver. (ik heb hier ook geen idee, in welke ''webserver'' ik dit moet zetten ect.)
Bewerkt: door Global