Jump to content
Geplaatst:
comment_1048727

Hey , ik heb een vraagje over hoe je een checkpoint maakt ?

Ik heb namelijk een teamdm gamemode , en daarbij zou ik graag een checkpoint willen voor elk team in elk kamp en als er een vijand in komt dat het team dat erin staat dan wint,

Heeft hier iemand een script voor of hoe maak je dit?

mvg , woef

Bewerkt: door Woefie

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1048922
Daar is eens een tutorial over geschreven: Checkpoints & AdminArea. Bovenaan dit forum vind je ook de Pawn Tutorial List, daar vind je dus ook nog meer tutorials.. raad je aan eens een kijkje te nemen. Veel plezier nog met Pawn :)

die heb ik al eens gehad maar het is anders dan dat ik graag wou

Leg dan uit hoe jij het graag wilt? :ch:

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1049198
Daar is eens een tutorial over geschreven: Checkpoints & AdminArea. Bovenaan dit forum vind je ook de Pawn Tutorial List, daar vind je dus ook nog meer tutorials.. raad je aan eens een kijkje te nemen. Veel plezier nog met Pawn :)

die heb ik al eens gehad maar het is anders dan dat ik graag wou

Leg dan uit hoe jij het graag wilt? :ch:

lees mijn eerste post dan ^_^

Geplaatst:
comment_1049385

Zoiets als:

public OnPlayerSpawn(playerid)

{

switch (gTeam[playerid])

{

case TEAM_COPS:

{

SetPlayerCheckpoint(playerid, X, Y, Z, GROTE);

//Doe bij X, Y, Z de coordinaten van de checkpoint dat TEAM_COPS moet veroveren

}

case TEAM_GROVE:

{

SetPlayerCheckpoint(playerid, X, Y, Z, GROTE);

//Doe bij X, Y, Z de coordinaten van de checkpoint dat TEAM_GROVE moet veroveren

}

}

return 1;

}

public OnPlayerEnterCheckpoint(playerid)

{

switch (gTeam[playerid])

{

case TEAM_COPS:

{

//Doe hier wat er moet gebeuren als TEAM_COPS een checkpoint in gaat

}

case TEAM_GROVE:

{

//Doe hier wat er moet gebeuren als TEAM_GROVE een checkpoint in gaat

}

}

return 1;

}

Bewerkt: door WackoX

Geplaatst:
comment_1049424

Ok, maar kun je mij is een volledig script tonen dat de defenders de checkpoint moeten verdedigen en de attackers naar de checkpoint moeten gaan en als die daar ingaan dat dan de attackers winnen

Geplaatst:
comment_1049462

Je kan het beter eerst zelf leren, voordat je alles gaat overnemen.

Misschien bestaat die gamemode die jij wil hebben wel niet eens, en ben je weer terug bij af.

Probeer eerst eens alle tutorials uit, heb je dat een beetje onder de knie, dan kun je echt een gamemode gaan scripten.

Geplaatst:
comment_1049470
Je kan het beter eerst zelf leren, voordat je alles gaat overnemen.

Misschien bestaat die gamemode die jij wil hebben wel niet eens, en ben je weer terug bij af.

Probeer eerst eens alle tutorials uit, heb je dat een beetje onder de knie, dan kun je echt een gamemode gaan scripten.

Jawel, zo'n gamemode's bestaan wel maar die checkpointtutorial van Sandra is nie wa ik wil

Geplaatst:
comment_1049601

Hier, ik heb voor je vlug een simpele gamemode geschreven.

- 2 teams: Aanvallers en Verdedigers

- 1 Checkpoint in Grovestreet.

- Het doel van de Aanvallers is om in de checkpoint te bereiken.

- Het doel van de Verdedigers is om te voorkomen dat de aanvallers in de checkpoint komen.

- De aanvallers spawnen bij WangCars (San Fiero), de verdedigers in Grovestreet (Los Santos).

Neem eens een kijkje in dit script en ik hoop dat je er wat van leert :)

http://sandra.pastebin.com/f186a073

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.