Geplaatst: 22 juli 200816 jaren comment_1051494 Ik heb een vraagje over CLEO3 scripten in Sanny Builder 3.0.3. Is CLEO3-taal hetzelfde als SCM-taal?
Geplaatst: 22 juli 200816 jaren comment_1051510 Niet helemaal, het is wel SCM'en, maar je moet bepaalde dingen voor SCM begrijpen die voor CLEO3 niet nodig zijn. Naar mijn mening is CLEO dan ook makkelijker dan SCM. Tevens zijn er bepaalde opcodes die alleen voor CLEO gelden, en dat niet kan bij SCM. Ook zijn CLEO allemaal aparte bestandjes, terwijl SCM maar één bestandje is. De taal is hetzelfde, er zijn alleen wat andere opcodes (sommige nieuw, sommige in de plaats van anderen), maar bepaalde structuren (zoals het idee van "threads"), hoef je niet te begrijpen bij CLEO en wel voor SCM.
Geplaatst: 22 juli 200816 jaren Auteur comment_1051814 Ik heb laatst geprobeert mijn SuperStart Mod te converteren naar CLEO3. Helemaal opnieuw gescript, in m'n cleo map gedaan. San Andreas klaar met laden, BOEM gta_sa.exe reageert niet meer... De goede macht van CLEO3
Geplaatst: 22 juli 200816 jaren comment_1051826 Zoals ik al zei, zijn er wel verschillen, zoals dat je van CLEO voor elke thread een apart bestand moet hebben (in SCM is het allemaal samen), en bepaalde opcodes moet je veranderen (create_thread en end_thread zijn de belangrijkste). Het valt wel te converteren, maar je moet dan met allerlei factoren rekening houden. Ik geloof ook dat globale variabelen niet altijd even goed gaan in CLEO.
Ik heb een vraagje over CLEO3 scripten in Sanny Builder 3.0.3. Is CLEO3-taal hetzelfde als SCM-taal?