Geplaatst: 23 juli 200816 jaren comment_1052292 Ik een vraagje, hoe kan ik doen da ge maar 1 keer kunt spawne?
Geplaatst: 23 juli 200816 jaren comment_1052325 Volgens mij kun je bij de 'OnPlayerDeath' een variabele de warde '0' toekennen, bij 'OnGameModeInit' hem op '1' zetten, en bij 'OnPlayerRequestSpawn' vragen of de variabele '1' is. Simpel, maar lijkt me dat 't werkt
Geplaatst: 23 juli 200816 jaren comment_1052679 new IsPlayerAlive[playerid]; public OnGameModeInit() // Als de game start ... { IsPlayerAlive[playerid] = 1; // zet de speler "levend" return 1; } public OnPlayerDeath() // als de speler dood gaat ... { IsPlayerAlive[playerid] = 0; // zet de speler "dood" ForceClassSelection(playerid); // forceer de speler terug naar de class selectie return 1; } public OnPlayerRequestSpawn(playerid) // Als de speler wil spawnen ... { if(IsPlayerAlive[playerid] == 1) // Als de speler levend is ... { SpawnPlayer(playerid); // spawn de speler } else //als de speler dood is ... { SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je kan niet meer als 1 keer spawnen!"); // zend hem een bericht ForceClassSelection(playerid); // en forceer terug naar de class selectie } return 1; } Zoiets denk ik.
Geplaatst: 24 juli 200816 jaren comment_1052850 ok, bedankt zal is teste Ik kan je nu al vertellen dat het niet zal werken Je krijgt sowieso al een "Undefined symbol: "playerid""-error De OnGamemodeInit-callback heeft geen 'playerid' parameter omdat er op dat moment nooit spelers aanwezig kunnen zijn. Je kan de code, "IsPlayerAlive[playerid] = 1;", beter bij je OnPlayerConnect-callback zetten
Geplaatst: 24 juli 200816 jaren comment_1052875 Of je doet bij de new dit: new IsPlayerAlive[MAX_PLAYERS] = 1; Bewerkt: 24 juli 200816 jaren door jovu123
Geplaatst: 24 juli 200816 jaren Auteur comment_1053235 ok, bedankt zal is teste Ik kan je nu al vertellen dat het niet zal werken Je krijgt sowieso al een "Undefined symbol: "playerid""-error De OnGamemodeInit-callback heeft geen 'playerid' parameter omdat er op dat moment nooit spelers aanwezig kunnen zijn. Je kan de code, "IsPlayerAlive[playerid] = 1;", beter bij je OnPlayerConnect-callback zetten Klopt ik had 3 errors maar zal is proberen wat jij zegt
Geplaatst: 24 juli 200816 jaren Auteur comment_1053259 Nu heb ik 2 errors en bij jovu krijg ik ook errors
Geplaatst: 24 juli 200816 jaren Auteur comment_1053378 Ja, hier zijn de errors van Sandra: error 017: undefined symbol "playerid" error 009: invalid array size (negative, zero or out of bounds) en hier error van Jovu: error 017: undefined symbol "playerid"
Geplaatst: 24 juli 200816 jaren comment_1053425 Je moet mijn code niet bij de OnGameModeInit kop zetten. Zet hem boven de forwards. Die van Sandra moet je er ook niet bij zetten omdat bij OnGameModeInit playerid niet aangegeven is.
Geplaatst: 24 juli 200816 jaren Auteur comment_1053447 Je moet mijn code niet bij de OnGameModeInit kop zetten.Zet hem boven de forwards. Die van Sandra moet je er ook niet bij zetten omdat bij OnGameModeInit playerid niet aangegeven is. Ja, heb ik gedaan
Geplaatst: 24 juli 200816 jaren comment_1053467 Weet je zeker dat je new IsPlayerAlive[playerid]; boven de regel #if defined FILTERSCRIPT hebt gezet?
Geplaatst: 24 juli 200816 jaren comment_1053506 Weet je zeker dat je new IsPlayerAlive[playerid]; boven de regel #if defined FILTERSCRIPT hebt gezet? (even om fouten te voorkomen) Het moet: new IsPlayerAlive[MAX_PLAYERS]; zijn
Geplaatst: 27 juli 200816 jaren Auteur comment_1056155 Ja nu heb ik geen errors meer maar als ik sterf ga ik terug naar de classe selectie en dan kan ik terug spawnen
Ik een vraagje, hoe kan ik doen da ge maar 1 keer kunt spawne?