Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1052325

Volgens mij kun je bij de 'OnPlayerDeath' een variabele de warde '0' toekennen, bij 'OnGameModeInit' hem op '1' zetten, en bij 'OnPlayerRequestSpawn' vragen of de variabele '1' is. Simpel, maar lijkt me dat 't werkt :)

Geplaatst:
comment_1052679

new IsPlayerAlive[playerid];

public OnGameModeInit() // Als de game start ...
{
IsPlayerAlive[playerid] = 1; // zet de speler "levend"
return 1;
}

public OnPlayerDeath() // als de speler dood gaat ...
{
IsPlayerAlive[playerid] = 0; // zet de speler "dood"
ForceClassSelection(playerid); // forceer de speler terug naar de class selectie
return 1;
}

public OnPlayerRequestSpawn(playerid) // Als de speler wil spawnen ...
{
if(IsPlayerAlive[playerid] == 1) // Als de speler levend is ...
{
	SpawnPlayer(playerid); // spawn de speler
}
else //als de speler dood is ...
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Je kan niet meer als 1 keer spawnen!"); // zend hem een bericht
	ForceClassSelection(playerid); // en forceer terug naar de class selectie
}
return 1;
}

Zoiets denk ik.

Geplaatst:
comment_1052850
ok, bedankt :tu: zal is teste

Ik kan je nu al vertellen dat het niet zal werken :puh:

Je krijgt sowieso al een "Undefined symbol: "playerid""-error ;)

De OnGamemodeInit-callback heeft geen 'playerid' parameter omdat er op dat moment nooit spelers aanwezig kunnen zijn.

Je kan de code, "IsPlayerAlive[playerid] = 1;", beter bij je OnPlayerConnect-callback zetten ;)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1053235
ok, bedankt :tu: zal is teste

Ik kan je nu al vertellen dat het niet zal werken :puh:

Je krijgt sowieso al een "Undefined symbol: "playerid""-error ;)

De OnGamemodeInit-callback heeft geen 'playerid' parameter omdat er op dat moment nooit spelers aanwezig kunnen zijn.

Je kan de code, "IsPlayerAlive[playerid] = 1;", beter bij je OnPlayerConnect-callback zetten ;)

Klopt ik had 3 errors maar zal is proberen wat jij zegt

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1053378

Ja, hier zijn de errors van Sandra: error 017: undefined symbol "playerid"

error 009: invalid array size (negative, zero or out of bounds)

en hier error van Jovu: error 017: undefined symbol "playerid"

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1053447
Je moet mijn code niet bij de OnGameModeInit kop zetten.

Zet hem boven de forwards.

Die van Sandra moet je er ook niet bij zetten omdat bij OnGameModeInit playerid niet aangegeven is.

Ja, heb ik gedaan :duh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.