Jump to content
Geplaatst:
comment_1053283

Ik wil een paar nieuwe textures maken voor sommige dingen, maar ik weet niet in welk formaat je het moet importen. Ik heb PNG, BMP, en TGA geprobeerd, maar krijg steeds een foutmelding. En als ik dan kijk of het gelukt is crasht mn GTA SA steeds. Ik gebruik TXD Workshop.

Weet iemand wat het correcte formaat is om textures te importeren in TXD files?

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1053305

png, bmp en tga werkt allemaal gewoon goed, anders zouden ze er denk ik ook niet bij staan(TXD workshop is speciaal en alleen voor GTA gemaakt dacht ik zo).

Wanneer krijg je die foutmelding, in TXD workshop als je de texture vervangt, of bedoel je die als je SA opstart? Als je bedoelt met TXD workshop: Heb je misschien die nieuwe textures in Photoshop gemaakt? Ik krijg dan altijd "stream read error"(dacht in ieder geval zoiets), wat ik dan doe is ik open mijn texture in paint, selecteer alles en kopieer het, sluit de texture, plak in nieuw scherm van paint, en sla het op. Daarna geeft TXD Workshop geen error meer bij mij.

Als je bedoeld in SA: Ben je misschien vergeten de txd te compressen? (image>compress all images, als TXD workshop dan crasht(gebeurt bij mij wel eens): een voor een op je textures dubbel klik en "compressed" aanvinken)

Nou weet ik dat niet bij alle txd's de textures gecompressed moeten zijn, maar dat kan je zien aan de originele texture. Bij auto's b.v. moet dat altijd wel(anders spawnt de auto gewoonweg niet, of SA crasht), bij gebouwen moet het volgens mij ook(anders crasht SA) en kleding/wapens weet ik het niet zeker, dacht van niet.

@Hieronder: Ja dat kan ook nog :7... alhoewel 24 dacht ik ook werkt?.. Nouja, zal wel niet dan.

Bewerkt: door Mythbuster

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.