Jump to content
Geplaatst:
comment_1062230

Hoi :)

Ik ben het best wel zat dat mijn computer allerlei rotzooi heeft, dus ik wil het register opschonen. Tijdens mijn zoektocht naar oudere geuninstalleerde software kwam ik deze sleutel tegen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains

Nu zie ik daar een crapload aan sites. Is het veilig om ze allemaal te verwijderen? En Hoe doe ik dat dan?

Alvast bedankt ;)

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1062244

Oh, dankje :D Wist ik nog niet.

Ik heb er al een keer een bezem langsgehaald met CrapCleaner. Een hoop gefixed enzo. Maar deze is ook het proberen waard. En waar kan ik iets vinden die alle registersleutels checked of ze nog ergens naartoe linken? Ik heb een keer Medal of Honor Airbornde gedeïnstalleerd, maar het scherm Software (Add/Remove in het Engels) ziet die nog, terwijl alles ervan weg is. Zo'n soort problemen wil ik ook oplossen.

Geplaatst:
comment_1062409

Ik heb er al een keer een bezem langsgehaald met CrapCleaner. Een hoop gefixed enzo. Maar deze is ook het proberen waard. En waar kan ik iets vinden die alle registersleutels checked of ze nog ergens naartoe linken? Ik heb een keer Medal of Honor Airbornde gedeïnstalleerd, maar het scherm Software (Add/Remove in het Engels) ziet die nog, terwijl alles ervan weg is. Zo'n soort problemen wil ik ook oplossen.

En wat als je dan gewoon nog een keer in je software lijst op Verwijderen klikt? Bij mij heeft het iig een paar keer gewerkt. Laat voor de zekerheid je pc ook nog even scannen met een virusscanner als je dat gedaan hebt, wordt hij soms ook sneller door als je een bijna onmerkbaar virus hebt ;)

Geplaatst:
comment_1062459

Bij mij geeft ie dan vaak een foutmelding dat ie de Uninstaller niet kan vinden. Het blijft dan gewoon staan. Dit kun je dan handmatig verwijderen door naar de volgende sleutel te kijken:

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Uninstall

Vanaf daar kun je al die programma's die je eigenlijk al lang verwijderd hebt echt helemaal weghalen uit de Software lijst.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1062559

En wat als je dan gewoon nog een keer in je software lijst op Verwijderen klikt? Bij mij heeft het iig een paar keer gewerkt. Laat voor de zekerheid je pc ook nog even scannen met een virusscanner als je dat gedaan hebt, wordt hij soms ook sneller door als je een bijna onmerkbaar virus hebt ;)

LoL, dan vraag ik mij wel erg af hoe die virus erin is gekomen :puh: Ik browse veilig (heb alle zooi uitstaan voor niet-vertrouwde sites, en als ik dan toch een verdacht bestand download, doe ik dat in een VM :puh:

Maar als ik op Verwijderen klikt, gaat Windows Installer zich voorbereiden. Dan komt er een venster van dat ik de CD erin moet stoppen. Ik doe dat, klik op OK, sluit dat ding zich opeens af. Bij de optie 'Annuleren' zonder een CD erin is dat ook al zo. En in het register is helemaal niets te vinden. Vreemd. In de bestanden zelf ook niet. Het regeltje gaat wel weg, maar als ik het weer open dan is het regeltje er weer. :|

Bewerkt: door ikt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.