Jump to content
Geplaatst:
comment_1064074

Als je vaak op games sites kom dan kom je hier en daar één nieuws item waar games de schuld krijgen over een moord of zo iets dergelijks. Ik ben een hardcore gamer die (bijna) elke dag games speelt en vind dit uiteraard onzin. Waarom games denk ik dan, oké games gaan er steeds echter uitzien en worden al realistischer, maar als je een gamer bent die het echte leven en de games wereld niet kunnen onderscheiden. Dit soort mensen verpesten het voor de andere gamers die dit wel kunnen.

Buiten dat zie je altijd dat de schuld op de games worden geschoven, maar waarom geen films? Films zijn ten eerste gemaakt met film camera's en niet met computer software.

Daarom vraag ik iedereen om in dit topic een reactie te achterlaten met hun mening, wat vind jij vind je dat game te recht de schuld krijgen of denk jij er anders over. Post hier je mening!

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1064302

Helemaal mee eens. Het is zo makkelijk om iets zomaar de schuld te geven, maar bewijzen? Ho maar.

Wat betreft de films, hier heb ik hetzelfde idee bij. Maar je hebt wel gelijk dat films nooit de schuld krijgen.

Geplaatst:
comment_1064305

mee eens, slaat nergens op om games de schuld te geven, films zijn nog realistischer en vaak ook gewelddadig, dus waarom niet meteen ook allemaal films verbieden en de schuld geven van echte gebeurtenissen? en vroeger (middeleeuwen bijv. lol) waren mensen toch ook gewelddadig, maar toen hadden ze geen games waardoor ze beinvloed zouden zijn.

Geplaatst:
comment_1064538

Ik ben het er ook volledig mee eens. Het is puur zoeken naar een antwoord. Net zoals jij zegt Rullez gamers die de game wereld en het echte leven niet weten te onderscheiden, zijn psychisch al niet helemaal in orde. Ook over films daar horen we nooit wat over, terwijl deze veel ''echter'' zijn en soms nog berusten op waar gebeurde ''gruwelijke'' verhalen... Tevens zie ik gewelddadige games juist iets om je agressie in af te reageren, zodat je daar niet mee rond blijft lopen.

Geplaatst:
comment_1064567
Klopt, ik vind geweldadige games ook iets om mij op af te reageren. Ik wordt er eerder kalmer dan aggresiever van.

Helemaal gelijk, ZUMZUM, hoe heerlijk vind ik het niet om mensen af te knallen en denken dat het mensen zijn die je haat :7

Of bij NFS: Most Wanted door de wegblokkades scheuren 8)

Maar GTA word echt benadeeld, als je door een game iemand gaat vermoorden,

dan ben ik een seriemoordenaar :puh:

:dans: MegaPilot. :dans:

Geplaatst:
comment_1064661
Netzoals vuurwerk. Paar gasten vernielen en de rest mag later(of zelfs niet) afsteken. Kortom door die gasten worden de regels steeds strenger.

Ja, de regels worden steeds strenger. Dat komt ook door de vuurwerkramp. De vuurwerkfabriek die ontplofte stond midden in een woonwijk. Na de ramp werden de regels aangepast met als gevolg dat veel vuurwerkdealers naar Duitsland en België gingen of ermee gekapt zijn.

Ik ben het ook eens met Rullez. De games krijgen altijd de schuld. Ik kan me nog herrineren dat een jaar geleden iemand 32 mensen doodschoot op een universiteit in de VS. Dr.Phill zei dat het door de games kwam en dat hij door die games gek was geworden, maar daar geloof ik niks van, want hij was erg arm dus ik geloof niet dat hij games speelde.

Geplaatst:
comment_1064684

Er is maar één keer een moord voor ge komen door games, door de game Manhunt. Een jongen had zijn vriend in een park vermoord op een bloederige manier net als in het spel Manhunt, maar dat is ook het enige. Voor de rest is er nooit meer een moord voor ge komen, allemaal lulkoek. Als het pas op RTL nieuws komt klopt het, en alleen dat kwam op het RTL nieuws.

Geplaatst:
comment_1064707

Maar als jullie een film zien, worden jullie er in betrokken?

Moet je dingen doen?

Nee, en bij games word je er meer in betrokken waardoor je sneller agressiever erover word.

Maar dat games de oorzaak zijn van een moord ofzo, geloof ik niet echt, maarja.

Maar bij sommige, is het zo dat als ze spellen spelen, dat ze later als ze stoppen ook wat agressiever reageren.

Bewerkt: door FerryN

Geplaatst:
comment_1064710

Moet je dingen doen?

Nee, en bij games word je er meer in betrokken waardoor je sneller agressiever erover word.

Maar bij sommige, is het zo dat als ze spellen spelen, dat ze later als ze stoppen ook wat agressiever reageren.

Dat zou kunnen, maar ik blijf erbij dat de persoon die agressief van games wordt en daarbij gewelddadige misdrijven pleegt, zelf psychisch niet helemaal in orde is. Daarmee kan je dus niet iedere gamer erop na kijken, net zo als bij drank/drugs verslaafde, als iemand zo stom is om verslaafd te raken en bijvoorbeeld niet te wilt stoppen, is dat ook zijn fout en dan kijk je ook niet iedere persoon aan die wel eens een drankje drinkt. Tevens kun je dat ook niet gaan verbieden, zo kun je alle ''normale'' zaken wel gaan verbieden, maar wat schiet je daar dan mee op? Het is gewoon die kleine groep die het voor de andere verpest, of zelf wat mankeert. Het is gewoon normaal omgaan met de (dagelijkse) dingen, als je dat niet kan, moet zo'n persoon zich toch is na laten kijken.

Geplaatst:
comment_1064721

je hebt helemaal gelijk. en eentje die het helemaal gek krijgt is de Rockstar hater jack thompson.

omdat hij redelijk hoog staat in de maatschapij krijgt hij veel aanzien en steeds meer volgelingen.

en de enige die er het meest last van hebben maar er niks aan kunnen doen zijn de gamers zelf!

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1064765

Moet je dingen doen?

Ik word juist rustig van games spelen omdat ik dan mijn woede afreageren op mensen die niet echt bestaan. Buiten dan zijn er ook genoeg gamers die gamen om dingen te doen die in het echt niet kunnen of niet mogen. En over dat erin gezogen worden dat is mij nog nooit gebeurd in die 10 jaar dat ik game. Dit heb ik meer met films die ik vroeger altijd na deed in plaats van games. ;)

Buiten dat kan de regering eigenlijk geen games gaan verbieden, want dan krijgen ze er weer een hoop problemen bij waaronder illegale import/export en er zal natuurlijk meer worden gedownload. :)

Geplaatst:
comment_1064770

Ach, het is zo simpel eigenlijk. We zijn mensen, als er iets gebeurt willen we heel graag een schuldige aanwijzen. Zonder schuldige kunnen we het op de een of andere manier niet verwerken, dan zijn de games met een gebrek aan een andere schuldige een makkelijke uitweg. Wat ook weer menselijk is, we kiezen vaak de makkelijkste uitweg. Ondanks dat het vaak op onzin berust, kan het wel degelijk voorkomen dat een game het laatste zetje aan iemand geeft. Zoals iemand eerder al zei in dit topic, met een film heb je geen inspraak. Je leeft je misschien wel in, maar uiteindelijk bepaal je de film zelf niet. Bij een game heb je invloed op het verhaal, je bepaald hoe dingen verlopen. Neem GTA als mooi voorbeeld, je bepaald zelf of je 1 onschuldige burger ondersteboven rijdt, of dat je het aantal al niet meer bij kunt houden. In een game kun je je zeker wel inleven, maar dat hangt grotendeels ook van de kwaliteit van de game af. In een goede game waarin het verhaal spannend is, het geluid erbij past en je geconcentreerd speelt wordt je er helemaal ingezogen. Als je dan psychisch niet in orde bent kan dat fataal zijn, met waan ideeën heb je al snel een levensgevaarlijke situatie. Nu wilt dit niet zeggen dat de games schuldig aan een eventuele moord bevonden kunnen worden, de persoon in kwestie was immers al niet helemaal in orde. Iedereen is anders, niemand reageert hetzelfde. Al zijn er 100 leden die nu posten dat ze er rustig van worden, er blijven mensen die juist het tegenovergestelde ondervinden. Daar naast is er niemand, maar dan ook echt niemand, die mij wijs kan maken dat hij nog nooit boos of gefrustreerd is geweest door een game. Laten we hier ook GTA maar als voorbeeld nemen, lekker makkelijk. Stel je doet die ene vervelende missie zesentachtig keer, maar het lukt steeds net niet. Maar nu gaat het lukken, je hebt de laatste crimineel vermoord en je kunt het pakketje oppakken waardoor de missie geslaagd is. Natuurlijk ben je zwaargewond van de schietpartij die net heeft plaatsgevonden. Net voor het pakje rijdt de ambulance je over die met een noodgang door raast naar de crimineel die je net omgelegd hebt. Weer dood, weer opnieuw beginnen. Wie daar kalm van wordt mag van mij naar Bea om een lintje te krijgen voor engelengeduld, dat lukt zelfs mij met enorm veel zelfbeheersing niet. ^_^

Tevens vind ik de discussie die hier gevoerd wordt een beetje raar, niet geheel om de argumenten ofzo. Meer om het gedeelte over de films, het lijkt wel of jullie de games willen beschermen en de films als alternatieve schuldige zien. Wat dat betreft doen jullie eigenlijk precies hetzelfde waar jullie nu boos om zijn, jullie schuiven de schuld af op iets waar het geen donder mee te maken heeft. Het gaat over games, niet over films. Dus de vraag over waarom games wel en films niet is totaal irrelevant in dit topic. Maar dat zal wel te maken hebben dat jullie meer weg zijn van games dan van een goede film.. Niks mis mee natuurlijk, maar hou wel je objectiviteit in een discussie als deze.

En over de regering.. Het is onwaarschijnlijk dat games in korte termijn verboden worden, maar het kan wel degelijk. Rullez heeft wel een punt wat betreft de downloads en illegaliteit ervan, iets illegaal maken heeft vaak een negatief effect op het gebruik van het product. Je hebt de verkoop niet meer onder controle, je hebt geen inzicht in de markt meer, etc.. Maar in een land waar zelfs een Hyver wordt gearresteerd voor een actie waarin hij wil protesteren over de hoge benzineprijzen, een cartoonist wordt vastgezet wegens aanstootgevende cartoons of gehele weblogs worden verwijderd omdat er een 'fout' bericht op staat. Begin ik me persoonlijk zorgen te maken waar het naar toe gaat in Nederland, dus ik zou het zeker niet onmogelijk noemen dat games verboden worden. Vraag niet hoe, maar ze verzinnen er wel wat voor.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.