Jump to content
Geplaatst:
comment_1064639

Wat ik zojuist vond op Nu.Nl, is dit:

'Thaise student pleegt moord door GTA IV'

Uitgegeven: 4 augustus 2008 17:30

Laatst gewijzigd: 4 augustus 2008 17:26

Thaise winkeliers hebben de distributie van GTA IV stopgezet nadat bekend werd dat een 18-jarige student een taxichauffeur had neergestoken naar aanleiding van deze game.

De jongen bekende maandag schuldig te zijn aan de moord en wist zelfs te vertellen dat hij dit deed om een bepaalde scène uit Grand Theft Auto IV na te spelen.

De jonge student werd opgepakt toen hij de taxi achteruit een straat in Bangkok probeerde te rijden met de bloedende chauffeur op de achterbank. Volgens de politie heeft de jongen duidelijk aangegeven de moord te hebben gepleegd door de game GTA IV.

Gewelddadige games verbieden

“Hij wou er naar eigen zeggen achter komen of het in werkelijkheid net zo makkelijk was om een taxi te beroven als in de game”, aldus hoofdinspecteur Veeravit Pipattanasak. Volgens het Thaise Ministerie van Cultuur is dit voorval een moment om wakker te worden en gewelddadige games in zijn geheel te verbieden.

“Het is een tijdbom die is gebarsten en de situatie kan nog erger worden”, zegt Ladda Thangsupachai van het Ministerie. “Vandaag is het een taxi-chauffeur, maar morgen kan het de eigenaar van een gameshop zijn."

De beschuldigde student loopt nu kans de doodstraf te krijgen in de vorm van een fatale injectie.

Het is natuurlijk verschrikkelijk maar wat vinden jullie hiervan en wat vinden jullie van het tweede kopje?

Vriendelijke groet; Dark_Zemy.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1065811

Ik vind het schandalig dat die jongen geen besef heeft dat hij levens kapot maakt. Familie, Vrienden en nog meer mensen die leefden in de buurt van de chauffeur. Ik zou het zo te horen ook meteen dit zeggen: 'MAAK HEM KAPOT.' maar als je nadenkt dat de doodstraf eigenlijk een hele domme optie is want zo kun je mensen blijven doodmaken als je iemand vermoord. Dat gaat dan een hele Cyclus rond over Thai;and dat als je iemand doodmaakt dat je de doodstraf krijgt dan krijg je dit:

• 1. Jongen dood Taxichauffeur.
  • 2. Jongen krijgt doodstraf veroordeeld.
  • 3. Jongen word gedood.
  • 4. De mensen die hem hebben gedood zouden ook de doodstraf moeten krijgen.

En zo kan Thailand dus helemaal kapot gaan als je voor iemand doden de doodstraf krijgt. Want dan is het als je iemand dood ookal is het op bevel van de regering ben je altijd strafbaar voor moord dus de doodstraf vind ik zoiezo geen optie. Doe dan bijvoorbeeld 30 jaar cel en ook nog therapie.

Dit was mijn tekst

Geplaatst:
comment_1072495
Tuurlijk, gaan ze gta weer afzeiken.

Zeik dan die jongen/mannetjesaap af. Iedereen met gezond verstand weet dat GTA nep is en nep moet blijven.

Het probleem is, dat de games steeds echter gaan lijken door de engines enzo.

Geplaatst:
comment_1075247

Zeik dan die jongen/mannetjesaap af. Iedereen met gezond verstand weet dat GTA nep is en nep moet blijven.

En? Dan nog kan een mens het verschil zien tussen nep en echt. En oke, ik geef toe. Ook ik doe game characters na, maar dat beperkt zich tot het nadoen/napraten van G-Man uit de HL serie bij mijn broer. Geen serieuze en ernstige rommel dus. Die gast hoort te snappen dat je de veel ernstiger dingen uit games gewoon niet in RL moet doen. Niet alleen die gast trouwens...

Geplaatst:
comment_1075676

En? Dan nog kan een mens het verschil zien tussen nep en echt. En oke, ik geef toe. Ook ik doe game characters na, maar dat beperkt zich tot het nadoen/napraten van G-Man uit de HL serie bij mijn broer. Geen serieuze en ernstige rommel dus. Die gast hoort te snappen dat je de veel ernstiger dingen uit games gewoon niet in RL moet doen. Niet alleen die gast trouwens...

Ja, als je ze alleen na doet qua quotes, dan is het oke, maar kwa geweld liever niet doen.
Geplaatst:
comment_1076089

Ja, als je ze alleen na doet qua quotes, dan is het oke, maar kwa geweld liever niet doen.

That's exactly what I mean.

En dat hoort iedereen te begrijpen.

Geplaatst:
comment_1079809

That's exactly what I mean.

En dat hoort iedereen te begrijpen.

Toch niet iedereen begrijpt het.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.