Crusher!! Geplaatst: 6 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 (bewerkt) [Tutorial] pickups maken door MIJ Wat heb je nodig 1. Klein beetje scriptkennis 2. Pawno DUH! 3. Een koekje Wat word je uitgelegd in deze tutorial 2 verschillende manieren over hoe je pickups maakt Manier 1 AddStaticPickup() Een AddStaticPickup maken de makkelijkste manier maar ook de beperkte manier zoek in je script de regel (dit is de zelfde regel als de skins en de cars in staan) public OnGameModeInit() { return 1; } zet boven de tekst return 1 AddStaticPickup() dan heb je public OnGameModeInit() { AddStaticPickup() return 1; } dan stellen we nu de Model,HoeOpPak,Coördinaat in (vergelijk de kleuren uit de code met de tekst er onder) AddStaticPickup(model-id, 3, ,y,z); blauw model-id is het id van de wapens of andere pickups wapens id's -----> http://weedarr.wikidot.com/gunlist We gebruiken id 353 SMG (Mp5) Rood hier een lijst met die nummers 0: De pickup wordt niet weergegeven. 1: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. 2: Oppakbaar en komt na enkele minuten weer terug. 3: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 4: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 5: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 8: Oppakbaar, maar heeft geen effect. Het verdwijnt automatisch. 11: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. (Bommen?). 12: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. 13: Zakt langzaam naar beneden. 14: Alleen oppakbaar als je in een voertuig zit. 15: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 19: Oppakbaar, maar heeft geen effect. (Mogelijk gebruikt voor informatie-iconen). 22: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 23: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. ps Thnx Aan =>Sandra<= voor een goede herhaling Groen dit zijn de coördinaten waar de pick up komt te staan ik geef een voorbeeld coördinaat in het midden van grove street 2486.0,-1667.0,13.0 dan maken we nu de code public OnGameModeInit() { AddStaticPickup(353,23,2486.0,-1667.0,13.0) return 1; } en we sluiten hem af met een ; public OnGameModeInit() { AddStaticPickup(353,23,2486.0,-1667.0,13.0); return 1; } dan is de code nu klaar Manier 2 CreatePickup() CreatePickup() is een moeielijker manier maar je hebt veel mogelijk heden voor CreatePickup() zet je boven aan je script #define COLOR_ORANGE 0xFF800096 new Test; dan zet je bij public OnGameModeInit() { Test = CreatePickup(model, 3, x,y,z) return 1; } dan stellen we nu de Model,HoeOpPak,Coördinaat in (vergelijk de kleuren uit de code met de tekst er onder) CreatePickup(model-id, 3, ,y,z) blauw bij GreatePickup kun je meerdere oppakbare dingen in doen zoals wapens en icoontjes wapens id's -----> http://weedarr.wikidot.com/gunlist icoontjes id's -----> http://weedarr.wikidot.com/pickups We gebruiken als voorbeeld health icoontje id 1240 Rood hier een lijst met die nummers 0: De pickup wordt niet weergegeven. 1: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. 2: Oppakbaar en komt na enkele minuten weer terug. 3: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 4: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 5: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 8: Oppakbaar, maar heeft geen effect. Het verdwijnt automatisch. 11: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. (Bommen?). 12: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. 13: Zakt langzaam naar beneden. 14: Alleen oppakbaar als je in een voertuig zit. 15: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 19: Oppakbaar, maar heeft geen effect. (Mogelijk gebruikt voor informatie-iconen). 22: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 23: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. ps Thnx Aan =>Sandra<= voor een goede herhaling Groen dit zijn de coördinaten waar de pick up komt te staan ik geef een voorbeeld coördinaat in het midden van grove street 2486.0,-1667.0,13.0 Dan hebben we nu de code public OnGameModeInit() { Test = CreatePickup(1240,23,2486.0,-1667.0,13.0) return 1; } en we sluiten hem af met ; public OnGameModeInit() { Test = CreatePickup(1240,23,2486.0,-1667.0,13.0); return 1; } dan zoek je nu de regel public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { return 1; } boven return 1; zetten we if(pickupid == Test) { } dan hebben we public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == Test) { } return 1; } dan maken we nu : wat er moet gebeuren als een speler de pickup pakt we maken zo dat als de speler de pickup pakt dan zijn levens 100 % worden dat doen we met de code SetPlayerHealth() die vullen we even in SetPlayerHealth(playerid,100); dan zetten we hem in de code public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == Test) { SetPlayerHealth(playerid,100); } return 1; } boven aan heb je nog staan: #define color_orange ......... die gebruiken we voor een tekstje SendClientMessage(playerid,COLOR_ORANGE, "Je hebt een Pickup opgepakt"); dan zetten we hem nu in de code public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == Test) { SetPlayerHealth(playerid,100); SendClientMessage(playerid,COLOR_ORANGE, "Je hebt een Pickup opgepakt"); } return 1; } dan is het nu af je code is #define COLOR_ORANGE 0xFF800096 new Test; public OnGameModeInit() { Test = CreatePickup(1240,23,2486.0,-1667.0,13.0); return 1; } public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == Test) { SetPlayerHealth(playerid,100); SendClientMessage(playerid,COLOR_ORANGE, "Je hebt een Pickup opgepakt"); } return 1; } ik hoop dat jullie er wat van geleert hebben en succes er mee owja en srry voor de spel foute mvg. JD Succes ermee !! Voor nog meer tutorials kijk bij de KLIK> <KLIK Bewerkt: 11 augustus 2009 door Crusher!! Reageren
Ophion Geplaatst: 6 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Ziet er goed uit, maar kon je die vetgedrukte en grote text niet achterwegen laten? Reageren
Crusher!! Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Ziet er goed uit, maar kon je die vetgedrukte en grote text niet achterwegen laten? waarom kraak jij altijd alles af ??????? Reageren
Ophion Geplaatst: 6 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 (bewerkt) Wow, je hoeft niet meteen boos te worden.. Integendeel juist, ik zei dat het er goed uit zag. Bewerkt: 6 augustus 2008 door jovu123 Reageren
Crusher!! Geplaatst: 6 augustus 2008 Auteur Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Wow, hoef je niet meteen boos te worden..Integendeel juist, ik zei dat het er goed uit zag. maar je kraakte het af op die tekst :duh: Reageren
PatrickW Geplaatst: 6 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 6 augustus 2008 Als je niet tegen kritiek kunt moet je geen werk van jezelf op het forum plaatsen. En ik kan me er wel in vinden. Doordat je een te groot lettertype hebt gebruikt,l komt het schreeuwerig over, en wordt het een beetje rommelig. En dat is jammer, want het is inhoudelijk een goede tutorial. Je moet dit soort dingen gewoon opvatten als opbouwende kritiek, door er naar te luisteren, wordt je werk beter. EN je leert er iets van voor de toekomst. Reageren
steve6972 Geplaatst: 8 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 8 augustus 2008 Goed gedaan, ik wist er niets van, maar het is nu een stuk duidelijker,... gr Steve Reageren
Sandra Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Goede tutorial, maar wat betreft de layout ben ik het wel eens met PatrickW en Jovu: Dat grote lettertype staat een beetje rommelig en is lastig te lezen Ik heb zelf maar even dat lijstje met spawntypes vertaalt: 0: De pickup wordt niet weergegeven.1: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. 2: Oppakbaar en komt na enkele minuten weer terug. 3: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 4: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 5: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 8: Oppakbaar, maar heeft geen effect. Het verdwijnt automatisch. 11: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. (Bommen?). 12: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. 13: Zakt langzaam naar beneden. 14: Alleen oppakbaar als je in een voertuig zit. 15: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 19: Oppakbaar, maar heeft geen effect. (Mogelijk gebruikt voor informatie-iconen). 22: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 23: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. Reageren
Timske Geplaatst: 9 augustus 2008 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2008 Goede tutorial, en trouwens Jovu wouw een kleine tip geven en je niet afkraken Reageren
BoerBanaan Geplaatst: 5 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 5 oktober 2009 Dankje, je tutorial lijkt me goed Ik ga hem vanmiddag uitproberen als ik tijd heb Reageren
Crusher!! Geplaatst: 5 oktober 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 5 oktober 2009 Dankje, je tutorial lijkt me goed Ik ga hem vanmiddag uitproberen als ik tijd heb okee Reageren
Incognation Geplaatst: 17 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2009 Bedankt voor deze tutorial. Maar hoe kan je coords bepalen hiervoor? Reageren
Wanted Geplaatst: 17 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2009 Bedankt voor deze tutorial. Maar hoe kan je coords bepalen hiervoor? Ga in SA:MP naar de plek waar je de pickup wil hebben staan, en typ dan /save [eventuele beschrijving]. Dus bijvoorbeeld: /save Ziekenhuis. Dan ga je naar de map waar je SA:MP in geïnstalleerd hebt, en open je het bestand: savedpositions.txt. Daarin zie je allemaal script, afhankelijk van hoevaak je in totaal al /save gebruikt hebt. De onderste is de laatste /save die je opgeslagen hebt. Als je lopend bent, zie je staan: AddPlayerClass(Skin nummer, Coördinaat X, Coördinaat Y, Coördinaat Z, Richting waar je heen kijkt (Coördinaat A), en nog wat wapen en kogels informatie); Jij hebt de X, Y en Z coördinaten voor een pickup nodig, dus kopieer je Coördinaat X, Coördinaat Y en Coördinaat Z. En dan heb je dus de coördinaten van een pickup. MVG, Wanted Reageren
Incognation Geplaatst: 17 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 17 oktober 2009 Bedankt voor deze tutorial. Maar hoe kan je coords bepalen hiervoor? Ga in SA:MP naar de plek waar je de pickup wil hebben staan, en typ dan /save [eventuele beschrijving]. Dus bijvoorbeeld: /save Ziekenhuis. Dan ga je naar de map waar je SA:MP in geïnstalleerd hebt, en open je het bestand: savedpositions.txt. Daarin zie je allemaal script, afhankelijk van hoevaak je in totaal al /save gebruikt hebt. De onderste is de laatste /save die je opgeslagen hebt. Als je lopend bent, zie je staan: AddPlayerClass(Skin nummer, Coördinaat X, Coördinaat Y, Coördinaat Z, Richting waar je heen kijkt (Coördinaat A), en nog wat wapen en kogels informatie); Jij hebt de X, Y en Z coördinaten voor een pickup nodig, dus kopieer je Coördinaat X, Coördinaat Y en Coördinaat Z. En dan heb je dus de coördinaten van een pickup. MVG, Wanted Bedankt! Het is gelukt. Reageren
Mkb122 Geplaatst: 26 februari 2010 Rapport Geplaatst: 26 februari 2010 (bewerkt) hij geeft van die errors aan,, C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17343) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17348) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17353) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17358) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17362) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(2800) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "Armour" C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(2801) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "Health" C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(2798) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "explosiv" C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(2796) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "m4a1" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 5 Errors. Maar ik heb boven in wel new m4a1; new explosiv; new Health; new Armour; Bewerkt: 26 februari 2010 door Mkb122 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.