Geplaatst: 6 augustus 200816 jaren comment_1066122 [Tutorial] pickups maken door MIJ Wat heb je nodig 1. Klein beetje scriptkennis 2. Pawno DUH! 3. Een koekje Wat word je uitgelegd in deze tutorial 2 verschillende manieren over hoe je pickups maakt Manier 1 AddStaticPickup() Een AddStaticPickup maken de makkelijkste manier maar ook de beperkte manier zoek in je script de regel (dit is de zelfde regel als de skins en de cars in staan) public OnGameModeInit() { return 1; } zet boven de tekst return 1 AddStaticPickup() dan heb je public OnGameModeInit() { AddStaticPickup() return 1; } dan stellen we nu de Model,HoeOpPak,Coördinaat in (vergelijk de kleuren uit de code met de tekst er onder) AddStaticPickup(model-id, 3, ,y,z); blauw model-id is het id van de wapens of andere pickups wapens id's -----> http://weedarr.wikidot.com/gunlist We gebruiken id 353 SMG (Mp5) Rood hier een lijst met die nummers 0: De pickup wordt niet weergegeven. 1: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. 2: Oppakbaar en komt na enkele minuten weer terug. 3: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 4: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 5: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 8: Oppakbaar, maar heeft geen effect. Het verdwijnt automatisch. 11: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. (Bommen?). 12: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. 13: Zakt langzaam naar beneden. 14: Alleen oppakbaar als je in een voertuig zit. 15: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 19: Oppakbaar, maar heeft geen effect. (Mogelijk gebruikt voor informatie-iconen). 22: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 23: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. ps Thnx Aan =>Sandra<= voor een goede herhaling Groen dit zijn de coördinaten waar de pick up komt te staan ik geef een voorbeeld coördinaat in het midden van grove street 2486.0,-1667.0,13.0 dan maken we nu de code public OnGameModeInit() { AddStaticPickup(353,23,2486.0,-1667.0,13.0) return 1; } en we sluiten hem af met een ; public OnGameModeInit() { AddStaticPickup(353,23,2486.0,-1667.0,13.0); return 1; } dan is de code nu klaar Manier 2 CreatePickup() CreatePickup() is een moeielijker manier maar je hebt veel mogelijk heden voor CreatePickup() zet je boven aan je script #define COLOR_ORANGE 0xFF800096 new Test; dan zet je bij public OnGameModeInit() { Test = CreatePickup(model, 3, x,y,z) return 1; } dan stellen we nu de Model,HoeOpPak,Coördinaat in (vergelijk de kleuren uit de code met de tekst er onder) CreatePickup(model-id, 3, ,y,z) blauw bij GreatePickup kun je meerdere oppakbare dingen in doen zoals wapens en icoontjes wapens id's -----> http://weedarr.wikidot.com/gunlist icoontjes id's -----> http://weedarr.wikidot.com/pickups We gebruiken als voorbeeld health icoontje id 1240 Rood hier een lijst met die nummers 0: De pickup wordt niet weergegeven. 1: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. 2: Oppakbaar en komt na enkele minuten weer terug. 3: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 4: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 5: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 8: Oppakbaar, maar heeft geen effect. Het verdwijnt automatisch. 11: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. (Bommen?). 12: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. 13: Zakt langzaam naar beneden. 14: Alleen oppakbaar als je in een voertuig zit. 15: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 19: Oppakbaar, maar heeft geen effect. (Mogelijk gebruikt voor informatie-iconen). 22: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 23: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. ps Thnx Aan =>Sandra<= voor een goede herhaling Groen dit zijn de coördinaten waar de pick up komt te staan ik geef een voorbeeld coördinaat in het midden van grove street 2486.0,-1667.0,13.0 Dan hebben we nu de code public OnGameModeInit() { Test = CreatePickup(1240,23,2486.0,-1667.0,13.0) return 1; } en we sluiten hem af met ; public OnGameModeInit() { Test = CreatePickup(1240,23,2486.0,-1667.0,13.0); return 1; } dan zoek je nu de regel public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { return 1; } boven return 1; zetten we if(pickupid == Test) { } dan hebben we public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == Test) { } return 1; } dan maken we nu : wat er moet gebeuren als een speler de pickup pakt we maken zo dat als de speler de pickup pakt dan zijn levens 100 % worden dat doen we met de code SetPlayerHealth() die vullen we even in SetPlayerHealth(playerid,100); dan zetten we hem in de code public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == Test) { SetPlayerHealth(playerid,100); } return 1; } boven aan heb je nog staan: #define color_orange ......... die gebruiken we voor een tekstje SendClientMessage(playerid,COLOR_ORANGE, "Je hebt een Pickup opgepakt"); dan zetten we hem nu in de code public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == Test) { SetPlayerHealth(playerid,100); SendClientMessage(playerid,COLOR_ORANGE, "Je hebt een Pickup opgepakt"); } return 1; } dan is het nu af je code is #define COLOR_ORANGE 0xFF800096 new Test; public OnGameModeInit() { Test = CreatePickup(1240,23,2486.0,-1667.0,13.0); return 1; } public OnPlayerPickUpPickup(playerid, pickupid) { if(pickupid == Test) { SetPlayerHealth(playerid,100); SendClientMessage(playerid,COLOR_ORANGE, "Je hebt een Pickup opgepakt"); } return 1; } ik hoop dat jullie er wat van geleert hebben en succes er mee owja en srry voor de spel foute mvg. JD Succes ermee !! Voor nog meer tutorials kijk bij de KLIK> <KLIK Bewerkt: 11 augustus 200915 jaren door Crusher!!
Geplaatst: 6 augustus 200816 jaren comment_1066193 Ziet er goed uit, maar kon je die vetgedrukte en grote text niet achterwegen laten?
Geplaatst: 6 augustus 200816 jaren Auteur comment_1066518 Ziet er goed uit, maar kon je die vetgedrukte en grote text niet achterwegen laten? waarom kraak jij altijd alles af ???????
Geplaatst: 6 augustus 200816 jaren comment_1066583 Wow, je hoeft niet meteen boos te worden.. Integendeel juist, ik zei dat het er goed uit zag. Bewerkt: 6 augustus 200816 jaren door jovu123
Geplaatst: 6 augustus 200816 jaren Auteur comment_1066815 Wow, hoef je niet meteen boos te worden..Integendeel juist, ik zei dat het er goed uit zag. maar je kraakte het af op die tekst :duh:
Geplaatst: 6 augustus 200816 jaren comment_1066896 Als je niet tegen kritiek kunt moet je geen werk van jezelf op het forum plaatsen. En ik kan me er wel in vinden. Doordat je een te groot lettertype hebt gebruikt,l komt het schreeuwerig over, en wordt het een beetje rommelig. En dat is jammer, want het is inhoudelijk een goede tutorial. Je moet dit soort dingen gewoon opvatten als opbouwende kritiek, door er naar te luisteren, wordt je werk beter. EN je leert er iets van voor de toekomst.
Geplaatst: 8 augustus 200816 jaren comment_1068899 Goed gedaan, ik wist er niets van, maar het is nu een stuk duidelijker,... gr Steve
Geplaatst: 9 augustus 200816 jaren comment_1070107 Goede tutorial, maar wat betreft de layout ben ik het wel eens met PatrickW en Jovu: Dat grote lettertype staat een beetje rommelig en is lastig te lezen Ik heb zelf maar even dat lijstje met spawntypes vertaalt: 0: De pickup wordt niet weergegeven.1: Oppakbaar, maar verdwijnt niet. 2: Oppakbaar en komt na enkele minuten weer terug. 3: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 4: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 5: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat). 8: Oppakbaar, maar heeft geen effect. Het verdwijnt automatisch. 11: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. (Bommen?). 12: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. 13: Zakt langzaam naar beneden. 14: Alleen oppakbaar als je in een voertuig zit. 15: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 19: Oppakbaar, maar heeft geen effect. (Mogelijk gebruikt voor informatie-iconen). 22: Oppakbaar, maar komt niet meer terug. 23: Oppakbaar, maar verdwijnt niet.
Geplaatst: 9 augustus 200816 jaren comment_1070122 Goede tutorial, en trouwens Jovu wouw een kleine tip geven en je niet afkraken
Geplaatst: 5 oktober 200915 jaren comment_1500408 Dankje, je tutorial lijkt me goed Ik ga hem vanmiddag uitproberen als ik tijd heb
Geplaatst: 5 oktober 200915 jaren Auteur comment_1500473 Dankje, je tutorial lijkt me goed Ik ga hem vanmiddag uitproberen als ik tijd heb okee
Geplaatst: 17 oktober 200915 jaren comment_1509574 Bedankt voor deze tutorial. Maar hoe kan je coords bepalen hiervoor?
Geplaatst: 17 oktober 200915 jaren comment_1509679 Bedankt voor deze tutorial. Maar hoe kan je coords bepalen hiervoor? Ga in SA:MP naar de plek waar je de pickup wil hebben staan, en typ dan /save [eventuele beschrijving]. Dus bijvoorbeeld: /save Ziekenhuis. Dan ga je naar de map waar je SA:MP in geïnstalleerd hebt, en open je het bestand: savedpositions.txt. Daarin zie je allemaal script, afhankelijk van hoevaak je in totaal al /save gebruikt hebt. De onderste is de laatste /save die je opgeslagen hebt. Als je lopend bent, zie je staan: AddPlayerClass(Skin nummer, Coördinaat X, Coördinaat Y, Coördinaat Z, Richting waar je heen kijkt (Coördinaat A), en nog wat wapen en kogels informatie); Jij hebt de X, Y en Z coördinaten voor een pickup nodig, dus kopieer je Coördinaat X, Coördinaat Y en Coördinaat Z. En dan heb je dus de coördinaten van een pickup. MVG, Wanted
Geplaatst: 17 oktober 200915 jaren comment_1509903 Bedankt voor deze tutorial. Maar hoe kan je coords bepalen hiervoor? Ga in SA:MP naar de plek waar je de pickup wil hebben staan, en typ dan /save [eventuele beschrijving]. Dus bijvoorbeeld: /save Ziekenhuis. Dan ga je naar de map waar je SA:MP in geïnstalleerd hebt, en open je het bestand: savedpositions.txt. Daarin zie je allemaal script, afhankelijk van hoevaak je in totaal al /save gebruikt hebt. De onderste is de laatste /save die je opgeslagen hebt. Als je lopend bent, zie je staan: AddPlayerClass(Skin nummer, Coördinaat X, Coördinaat Y, Coördinaat Z, Richting waar je heen kijkt (Coördinaat A), en nog wat wapen en kogels informatie); Jij hebt de X, Y en Z coördinaten voor een pickup nodig, dus kopieer je Coördinaat X, Coördinaat Y en Coördinaat Z. En dan heb je dus de coördinaten van een pickup. MVG, Wanted Bedankt! Het is gelukt.
Geplaatst: 26 februari 201015 jaren comment_1596820 hij geeft van die errors aan,, C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17343) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17348) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17353) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17358) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(17362) : error 010: invalid function or declaration C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(2800) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "Armour" C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(2801) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "Health" C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(2798) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "explosiv" C:\Documents and Settings\Mkb122\Mijn documenten\ \World RPG\gamemodes\R-RPv1.2.pwn(2796) : warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "m4a1" Pawn compiler 3.2.3664 Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase 5 Errors. Maar ik heb boven in wel new m4a1; new explosiv; new Health; new Armour; Bewerkt: 26 februari 201015 jaren door Mkb122
Geplaatst: 26 februari 201015 jaren Auteur comment_1596831 error 010: invalid function or declaration error 010: invalid function or declaration error 010: invalid function or declaration error 010: invalid function or declaration error 010: invalid function or declaration - kan van alles zijn, stukje code zou makkelijk zijn warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "Armour" warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "Health" warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "explosiv" warning 204: symbol is assigned a value that is never used: "m4a1" - je geeft de varibelen een waarde maar gebruikt ze niet
[Tutorial]
pickups maken
door MIJ
Wat heb je nodig
1. Klein beetje scriptkennis
2. Pawno DUH!
3. Een koekje
Wat word je uitgelegd in deze tutorial
2 verschillende manieren over hoe je pickups maakt
Manier 1
AddStaticPickup()
Een AddStaticPickup maken de makkelijkste manier maar ook de beperkte manier
zoek in je script de regel (dit is de zelfde regel als de skins en de cars in staan)
zet boven de tekst return 1
dan heb je
dan stellen we nu de Model,HoeOpPak,Coördinaat in
(vergelijk de kleuren uit de code met de tekst er onder)
AddStaticPickup(model-id, 3, ,y,z);
blauw
model-id is het id van de wapens of andere pickups
wapens id's -----> http://weedarr.wikidot.com/gunlist
We gebruiken id 353 SMG (Mp5)
Rood
hier een lijst met die nummers
0: De pickup wordt niet weergegeven.
1: Oppakbaar, maar verdwijnt niet.
2: Oppakbaar en komt na enkele minuten weer terug.
3: Oppakbaar, maar komt niet meer terug.
4: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat).
5: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat).
8: Oppakbaar, maar heeft geen effect. Het verdwijnt automatisch.
11: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. (Bommen?).
12: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is.
13: Zakt langzaam naar beneden.
14: Alleen oppakbaar als je in een voertuig zit.
15: Oppakbaar, maar komt niet meer terug.
19: Oppakbaar, maar heeft geen effect. (Mogelijk gebruikt voor informatie-iconen).
22: Oppakbaar, maar komt niet meer terug.
23: Oppakbaar, maar verdwijnt niet.
ps Thnx Aan =>Sandra<= voor een goede herhaling
Groen
dit zijn de coördinaten waar de pick up komt te staan
ik geef een voorbeeld coördinaat in het midden van grove street
2486.0,-1667.0,13.0
dan maken we nu de code
en we sluiten hem af met een ;
dan is de code nu klaar
Manier 2
CreatePickup()
CreatePickup() is een moeielijker manier maar je hebt veel mogelijk heden
voor CreatePickup() zet je boven aan je script
dan zet je bij
dan stellen we nu de Model,HoeOpPak,Coördinaat in
(vergelijk de kleuren uit de code met de tekst er onder)
CreatePickup(model-id, 3, ,y,z)
blauw
bij GreatePickup kun je meerdere oppakbare dingen in doen zoals wapens en icoontjes
wapens id's -----> http://weedarr.wikidot.com/gunlist
icoontjes id's -----> http://weedarr.wikidot.com/pickups
We gebruiken als voorbeeld health icoontje id 1240
Rood
hier een lijst met die nummers
0: De pickup wordt niet weergegeven.
1: Oppakbaar, maar verdwijnt niet.
2: Oppakbaar en komt na enkele minuten weer terug.
3: Oppakbaar, maar komt niet meer terug.
4: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat).
5: Verdwijnt kort na creatie (Mogelijk gebruikt voor wapen-pickups die je laat vallen als je dood gaat).
8: Oppakbaar, maar heeft geen effect. Het verdwijnt automatisch.
11: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is. (Bommen?).
12: Explodeert enkele seconden nadat het gemaakt is.
13: Zakt langzaam naar beneden.
14: Alleen oppakbaar als je in een voertuig zit.
15: Oppakbaar, maar komt niet meer terug.
19: Oppakbaar, maar heeft geen effect. (Mogelijk gebruikt voor informatie-iconen).
22: Oppakbaar, maar komt niet meer terug.
23: Oppakbaar, maar verdwijnt niet.
ps Thnx Aan =>Sandra<= voor een goede herhaling
Groen
dit zijn de coördinaten waar de pick up komt te staan
ik geef een voorbeeld coördinaat in het midden van grove street
2486.0,-1667.0,13.0
Dan hebben we nu de code
en we sluiten hem af met ;
dan zoek je nu de regel
boven return 1; zetten we
dan hebben we
dan maken we nu : wat er moet gebeuren als een speler de pickup pakt
we maken zo dat als de speler de pickup pakt dan zijn levens 100 % worden dat doen we met de code
die vullen we even in
dan zetten we hem in de code
boven aan heb je nog staan: #define color_orange .........
die gebruiken we voor een tekstje
dan zetten we hem nu in de code
dan is het nu af
je code is
ik hoop dat jullie er wat van geleert hebben
en succes er mee
owja en srry voor de spel foute
mvg. JD
Succes ermee !!
Voor nog meer tutorials kijk bij de
KLIK>
Bewerkt: door Crusher!!