Jump to content
Geplaatst:
comment_1067969

Hallo leden,

ik speel al een hele tijd geen games meer op de computer, eigenlijk vooral internetten wat soepel en snel gaat. Sinds kort Flight Simulator X de demo gespeeld, wat ook niet erg soepel ging (specs moeten het op low graphics wel aankunnen) vliegen gaat trouwens perfect, maar laadtijden niet. Tot ik vanmiddag de sims weer eens wilde spelen, heeft het altijd perfect, snel gedaan en ooit problemen mee gehad tot vandaag, ik heb de volgende delen erop staan: Sims 2> nachtleven> Gaan het maken> Glamour accessoires> seizoenen. Als ik naar de specs kijk moet mijn computer dit op zijn gemak aan kunnen.

Systeemvereisten van de sims 2:

Systeem: Windows 98/2000/ME/XP

Processor Intel pentium 3: 800 MHz / bij uitbreiding 1,3 GHz

Geheugen: 256 MB Ram

Harde schijf: 3,5 GB

Cd/Dvd: speler 8x

Grafische kaart: 32 MB

Geluidskaart: DirectX 9.0

Mijn computer specificaties:

Systeem: Microsoft Windows XP Home Edition Service Pack 3

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3000+ , kloksnelheid 2,01 GHz

Geheugen: 512 MB

Harde schijf: 46 GB gebruikt van de 200 GB

Cd/DVD: DVD BENQ

Videokaart: Ati Radeon HD 2400 PRO 256 MB (nieuw, paar maanden oud)

Geluidskaart: Creative SB Live!

Verder heb ik als antivirus: Avast, die dagelijks update en voor spyware: Spyware Terminator die ook dagelijks update en cookies ect. verwijderd. Verder een maand of 2 geleden een nieuwe voeding gekocht De Seasonic S12II-430HW, werkt verder ook uitstekend. Over de videokaart naar mijn weten heeft de verkoper (die hem tevens voor mij in de computer heeft gemonteerd) ook de drivers geupdate. Maar op het gebied van grafisch/beeld zien de games (die ik tot nu toe gespeeld heb) er allemaal mooi uit en geen schrokkerige toestanden, het is echt alleen maar de reuze lange laadtijden en met het navigeren in de sims wat erg sloom gaat, dat ben ik niet gewend met name van de Sims 2. Overigens zijn mijn games legaal.

Bewerkt: door gammie_

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1070680
Even over die Sims, heb je daar bepaalde download die groot zijn.. Ik heb ooit een huis gehad >Deze<, en dan gaat je sims wat slomer.. Mechien is dit je probleem ook ik weet het niet maar het zou kunnen :7

Nee ik heb nog nooit iets voor de Sims 2 gedownload :N

@ Nemean^inf, hoe kan de sims 2 daar moeite mee hebben? Kan ik daar nog wat aan doen? En weet iemand of dat NVIDIA verwijderings lijstje van me vorige videokaart is? En wat ik dan zoal zou moeten verwijderen?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1070787
Je moet alléén de Display Driver verwijderen, de rest is voor je moederbord.

Ik heb het verwijderd, maar geen effect...

Na het verwijderen wel even de nieuwe ophalen bij de nVidia website ^_^

Ik heb een ATI kaart ^_^ , trouwens hoe weet ik of deze voorzien is van de nieuwste drivers?

Heb nog even in de Sims 2 bij opties > beeld/prestaties alles op laag gezet, dit heeft een klein beetje effect. Overigens snap ik het nog steeds niet helemaal, want het beeld de graphics zijn helemaal goed, alleen alles verloopt zo vreselijk traag, als ik me mijn muis door het huis heen navigeer gebeurd dat een halve minuut later. Ligt het dan niet aan mijn moederbord ofzo?

Geplaatst:
comment_1071062
Je moet alléén de Display Driver verwijderen, de rest is voor je moederbord.

Ik heb het verwijderd, maar geen effect...

Na het verwijderen wel even de nieuwe ophalen bij de nVidia website ^_^

Ik heb een ATI kaart ^_^ , trouwens hoe weet ik of deze voorzien is van de nieuwste drivers?

Heb nog even in de Sims 2 bij opties > beeld/prestaties alles op laag gezet, dit heeft een klein beetje effect. Overigens snap ik het nog steeds niet helemaal, want het beeld de graphics zijn helemaal goed, alleen alles verloopt zo vreselijk traag, als ik me mijn muis door het huis heen navigeer gebeurd dat een halve minuut later. Ligt het dan niet aan mijn moederbord ofzo?

Tja, als je een ATI kaart hebt, en er staat nVidia Display Driver op je PC gaat dat sowiezo niet samen... ^_^

Download hier de laatste versie van de driver en download ook meteen even de nieuwste versie van Catalyst, dat heeft dacht ik ook met gamen te maken.

Je hebt XP right? Ga dan naar start - rechter muisknop op "Deze computer" en ga dan naar het tabje "Hardware" o.i.d. en dan "Apparaatbeheer". Kijk of en bij beelscherm van die gele vraagtekentjes staan, of kijk of de goede videokaart is aangegeven. Kijk ook meteen even of er ergens anders vraagtekentjes staan ^_^

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1071077
Download hier de laatste versie van de driver en download ook meteen even de nieuwste versie van Catalyst, dat heeft dacht ik ook met gamen te maken.

Helaas lukt dat niet, ik heb via Windows XP home > Radeon > HD 2400 gekozen (mijn video kaart is namelijk een ATI Radeon HD 2400 pro AGP, om precies te zijn) Andere keuze was er namelijk ook niet, dus deze leek mij de juiste. Krijg ik deze foutmelding:

driverfoutscreendf4.jpg

Je hebt XP right? Ga dan naar start - rechter muisknop op "Deze computer" en ga dan naar het tabje "Hardware" o.i.d. en dan "Apparaatbeheer". Kijk of en bij beelscherm van die gele vraagtekentjes staan, of kijk of de goede videokaart is aangegeven. Kijk ook meteen even of er ergens anders vraagtekentjes staan ^_^

Ik heb inderdaad Windows XP Home SP3, ik zie overigens nergens een ''geel'' vraagtekentje staan.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1072411

*dubbelpost*

ik heb het al op verschillende forums gevraagd, zelf die zich alleen maar met computer en gaming bezig houden, ook staat daar al een paar dagen mijn topic zonder reacties open. Ik denk dat ik gewoon met een zeer moeilijk probleem zit of misschien wel onverklaarbaar, althans zo zie ik het wel. Ik ga als ik een dag de tijd heb dan toch maar me hele pc platgooien en Windows XP home editie er weer opnieuw op installeren, andere mogelijkheden zijn er denk ik verder ook niet :N Aangezien ik dat platgooien slechts 2 keer ooit is heb gedaan, weet ik niet meer precies hoe dat moet, ik heb maar één schijf van ongeveer 200 Gig, dus ik denk dat ik met de XP installatie cd-rom gewoon de schijf leeg moet laten maken en daarna Windows XP er alleen op moet installeren? Ik heb trouwens bij deze computer nog een doos van me moederbord met de nodige software cd's, moet ik deze allemaal installeren? Of doet windows XP dat zelf?

Geplaatst:
comment_1072465

Probeer is : Te defragmenteren ( JE sims gaat erniet aleen sneller van maar je PC ook !) Virus scannen (dat kan met de gratis versie van AVG!) Spyware scannen (een goed proggramma daarvoor is Ad-Aware ook deze is gratis te downloaden van hun site!)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1072474
Probeer is : Te defragmenteren ( JE sims gaat erniet aleen sneller van maar je PC ook !) Virus scannen (dat kan met de gratis versie van AVG!) Spyware scannen (een goed proggramma daarvoor is Ad-Aware ook deze is gratis te downloaden van hun site!)

Heb ik allemaal al gedaan en vermeld in één van mijn posts ;) Gedefragmenteerd paar dagen geleden nog, verder nog antivirus Avast! (met avast heb ik betere ervaringen dan met AVG) opnieuw geïnstalleerd en een volledige scan van dik 2 uur laten draaien. Mijn spyware update nog altijd elke dag. Volgens mij heb ik wel van alles geprobeerd wat er maar gebeuren kan, sims opnieuw geïnstalleerd, computer opgeruimd ect ect. Vandaar dat ik post om maar mijn hele pc plat te gooien.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.