Geplaatst: 7 augustus 200816 jaren comment_1068411 Veel mensen denken van hoe doen die mensen toch zn Mirc bot? hier een tutorial! een standaard mirc script bestaat uit 3 delen Het begin Het midden Het eind Je begint altijd met ON *:<hetgenewaarhetopmoetreageren>:<channel>: { we doen als Channel # dan werkt ie op alle Channels! en als het gene waar die moet reageren Join ON *:JOIN:#: { word het dan Nu het middenste! Nu gaan we erop reageren! msg $chan <text> $chan is het kanaal waar het op gezegd word! we zeggen Welkom Japie op #japie Voorbeeld in script : msg $chan welkom $nick op $chan! We hebben nu : ON *:JOIN:#: { msg $chan welkom $nick op $chan! we eindigen het script nu dat kan simpel met een } dus : ON *:JOIN:#: { msg $chan welkom $nick op $chan! } dit is een klein voorbeeldje, nu gaan we een commando maken! zelfde start aleen dan iets aangepast ON *:TEXT:!tijd:#: { Dan gaan we nu zorgen als iemand !tijd typt dat ie daarop reageert dat doen we via hetzelfde als met het joinen! msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick ! We hebben nu dus : ON *:TEXT:!tijd:#: { msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick ! weer sluiten we het script af met een } dus zo zou ie eruit moeten zien! ON *:TEXT:!tijd:#: { msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick ! } een standard script ziet er dus zo uit: ON *:TEXT:!tijd:#: { <= Begin msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick ! <= Midden } <= Einde We gaan nu iets moeilijkers maken We gaan doen als iemand !noob aap zegt dat hij dan zegt Aap is noob! weer een begin! ON *:TEXT:!noob:#: { Het midden msg $chan $2- is noob! Opmerking $2- is alles wat er achterstaat wil je dat ie aleen op het 2e woord reageert dan moet je het streepje weghalen we hebben nu dus: ON *:TEXT:!noob:#: { msg $chan $2- is noob! weer eindigen we met een } dus: ON *:TEXT:!noob:#: { msg $chan $2- is noob! } Ik hoop dat ik jullie wat geleerd heb, Groeten wrieh
Geplaatst: 7 augustus 200816 jaren comment_1068434 leuke tut ik heb zelf ook een eenvoudig kogel script voor op Omerta op mijn mIRC staan zo ziet die er uit: on *:text:*!Godfather*:# { /msg $chan 4KS: 100% Kogels 180.000+ Drank 70 Drugs 20. } Dus als iemand !godfather typt zegt mijn bot: ks: 100% kogels 180.000+ drank 70 drugs 20 Dit is dus een extra uitleg op jou begin. Bewerkt: 7 augustus 200816 jaren door GtaSlave
Veel mensen denken van hoe doen die mensen toch zn Mirc bot?
hier een tutorial!
een standaard mirc script bestaat uit 3 delen
Het begin
Het midden
Het eind
Je begint altijd met
ON *:<hetgenewaarhetopmoetreageren>:<channel>: {
we doen als Channel # dan werkt ie op alle Channels!
en als het gene waar die moet reageren Join
ON *:JOIN:#: {
word het dan
Nu het middenste!
Nu gaan we erop reageren!
msg $chan <text>
$chan is het kanaal waar het op gezegd word!
we zeggen Welkom Japie op #japie
Voorbeeld in script :
msg $chan welkom $nick op $chan!
We hebben nu :
we eindigen het script nu dat kan simpel met een }
dus :
}
dit is een klein voorbeeldje,
nu gaan we een commando maken!
zelfde start aleen dan iets aangepast
ON *:TEXT:!tijd:#: {
Dan gaan we nu zorgen als iemand !tijd typt dat ie daarop reageert
dat doen we via hetzelfde als met het joinen!
msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick !
We hebben nu dus :
weer sluiten we het script af met een }
dus zo zou ie eruit moeten zien!
}
een standard script ziet er dus zo uit:
ON *:TEXT:!tijd:#: { <= Begin
msg $chan Het is vandaag $date en het is nu $time $nick ! <= Midden
} <= Einde
We gaan nu iets moeilijkers maken
We gaan doen als iemand !noob aap zegt dat hij dan zegt Aap is noob!
weer een begin!
ON *:TEXT:!noob:#: {
Het midden
msg $chan $2- is noob!
Opmerking $2- is alles wat er achterstaat wil je dat ie aleen op het 2e woord reageert dan moet je het streepje weghalen
we hebben nu dus:
msg $chan $2- is noob!
weer eindigen we met een }
dus:
msg $chan $2- is noob!
}
Ik hoop dat ik jullie wat geleerd heb,
Groeten wrieh