Jump to content
Geplaatst:
comment_1068752

Eerste nieuwe oorlog van 2008

:N

Het Georgische leger is de hoofdstad Tsjinvali binnengevallen. Er zouden veel doden zijn gevallen, onder wie een aantal Russische militairen. De aanval volgt kort nadat een staakt- het-vuren overeengekomen was. Russische gevechtsvliegtuigen hebben in een reactie enkele Georgische doelen met bommen bestookt. Rusland steunt Zuid-Ossetië, dat zich wil aansluiten bij het Russische Noord-Ossetië. Georgië probeert dat nu met geweld te voorkomen. Zuid-Ossetië scheidde zich begin jaren 90 met steun van Rusland af van Georgië. Moskou heeft sindsdien een enkele honderden manschappen tellende vredesmacht in de provincie gelegerd. Van de ruim 70.000 inwoners van Zuid-Ossetië hebben velen de afgelopen jaren een Russisch paspoort gekregen.

800px-LocationGeorgia.svg.png

• Reacties 210
  • Bezichtigingen 12.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1068929
:zz:

^zegt genoeg^[/font]

Jou interreseert het dus niks.

Jawel, juist heel veel. Ik bedoel daarmee dat iedereen eens moet kappen met die oorlog ;)

Geplaatst:
comment_1068933
nieuws site,

Laatste nieuws,,

Rusland heeft delen van Georgie gebombadeerd

Fuck you Rusland . Ik stuur Isreal op je af!

Dit is echt niet normaal meer. Zuid-ossetie hoort bij Georgie. Maar omdat Rusland daar was.Wil Rusland het meteen weer terug nemen?

Geplaatst:
comment_1068937
nieuws site,

Laatste nieuws,,

Rusland heeft delen van Georgie gebombadeerd

Fuck you Rusland . Ik stuur Isreal op je af!

Dit is echt niet normaal meer. Zuid-ossetie hoort bij Georgie. Maar omdat Rusland daar was.Wil Rusland het meteen weer terug nemen?

Ben ik helemaal met je eens. BTW zet CNN op, nu zei je Russische tanks die op weg zijn naar Georgië.

Geplaatst:
comment_1068939

Oh.. Ehmm.. Ik heb het volgens mij onderschat. Het is erger dan dat ik had gedacht. Straks krijgen we Idd nog een WWIII..

Foto's:

art.jpg

art.georgia.rockets.afp.gi.jpg

art.georgia.tanks.afp.gi.jpg

Bron: CNN

Bewerkt: door Unmountable Tijmen

Geplaatst:
comment_1068949

Het gebied dat is aangevallen, door Georgisch troepen, dat werd 10 jaar geleden ongeveer onafhankelijk verklaard, ik vind dan ook dat Georgië dat stuk grond moet laten, dus de bombardementen van Rusland op Georgië vind ik niet zo gek.

Geplaatst:
comment_1068955

Ach, je moet zo maar zien: al dat geld dat de overheid van die landen in defensie stopt, al die tijd die eraan besteed wordt... en nooit is het nodig. Nooit worden dergelijke middelen gebruikt voor een échte situatie. Zie dit als een middel om tenminste nog van je rommel af te raken, nietwaar.

Bewerkt: door Pietje II

Geplaatst:
comment_1068961

Ik hoop dat Nederland neutraal blijft maar Rusland moet zich er niet mee bemoeien. Rusland heeft dat al altijd gedaan met zijn buurlanden sinds 1917. En aangezien Poetin ex KGB agent is en meer van zijn regering dat is, wordt Georgie gehaat aangezien Georgie westers gezind is en lid van de Navo, of moet dat nog gebeuren?

Geplaatst:
comment_1068965

De NAVO gaat zich er zeker mee bemoeien. Op CNN werd gezegd dat Russische Tank over de grens zijn en er ook Russische gevechtsvliegtuigen in Georgische luchtruim zitten.

Geplaatst:
comment_1068970
De NAVO gaat zich er zeker mee bemoeien. Op CNN werd gezegd dat Russische Tank over de grens zijn en er ook Russische gevechtsvliegtuigen in Georgische luchtruim zitten.

Inderdaad, Heb ik net ook nog gezien.. Alleen laten ze heletijd de zelfde beelden zien :7

Geplaatst:
comment_1068971
Robin B ik snap jou niet echt hoor eerst ben je voor Rusland nu opeens voor Georgie :? Dat snap ik niet helemaal hoor, en volgens mij zit je ervan te genieten dat er oorlog is.

Nee ik had het verkeerd begrepen.

Geplaatst:
comment_1068981

Inderdaad, Heb ik net ook nog gezien.. Alleen laten ze heletijd de zelfde beelden zien :7

Ja, dat is waar.

Hier een video ervan:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.