Jump to content
Geplaatst:
comment_1070829

Hallo beste GTAForummers,

Dit is niet het topic waarover het gaat welke de beste het is, maar naar mijn mening was GTA III niet de eerste Free-Roaming game in de geschiedenis, maar was dat wel Driver 2: The Wheelman Is Back. Deze primitieve Free-Roaming game op de Playstation console was erg verbazenwekkend wat die kon. Tanner, die vrij kon rondlopen, was wel erg pixelachtig, maar dat was PlayStation. De Playstation 2 is een veel krachtigere console, waardoor de betere Graphics. Maar Driver 2 kon je (als ik het niet fout heb) al een paar auto's stelen! Jammergenoeg geen guns in the game, maar een bug toont Tanner z'n schaduw wel met een gun... Mischien gingen ze het toch wagen? Is dat dan niet de eerste Free-Roaming game in 3D? Die kwam namelijk eerder uit dan GTA III. Leuk is even de graphische verschillen te bekijken:

• Qua personage:

• Qua gameplay

:

gamemem.jpg

Welke goeie graphics Driver 2 haalde voor de PS1!

De discussie gaat over:

Welke van beide is de eerste Free-Roaming Game?

Driver 2 of GTA III?

Bewerkt: door Miek

• Reacties 37
  • Bezichtigingen 2.6k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Driver 2 Versus Grand Theft Auto III 57 leden hebben gestemd

1. 1. Welke van beide was nu echt de eerste 3D Free-Roaming Game?

• Driver 2: The Wheelman Is Back
      20
    • Grand Theft Auto III
      34

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1071763
Hoe kan je deze twee games ook maar met elkaar vergelijken? Ten eerste zullen de meeste leden hier makkelijk voor GTA III gaan, dit omdat het een GTA-Forum is. Maar daarnaast is het gewoon een feit dat GTA III technisch gezien veel geavanceerder is. Het spel biedt simpelweg veel meer mogelijkheden en heeft voor ieder wat wils, Driver daarentegen niet. De graphics van GTA III zien er misschien niet geweldig uit, maar het is goed genoeg om je in het spel te kunnen inleven.

GTA III heeft zeker meer mogelijkheden. Maar dat neemt niet weg dat Driver 2 een free-roam game is en dus eerder was dan GTA.

Geplaatst:
comment_1071792
Ik denk eerder dat GTA III wat dingen van Driver heeft geinspireerd.

Miek miek miek, de GTA serie is geïnspireerd van het spel Crime Inc. dat ontwikkelt was door iemand die Mark heten (NIET AAN MARK B. DENKEN!!). Die Mark ging solliciteren bij DMA Design (Rockstar North dus.). Hij had toen een test-disc aan DMA gegeven. Het spel werd niet geproduceerd en de baan bij DMA Design kreeg hij niet. De Test-Disc heeft hij nooit terug ontvangen. Nu heeft hij toch 10 jaar later (2003) een rechtszaak aangespannen tegen DMA Design vanwegen CopyCat gedrag. Hij claimde toen 2,5 miljoen dollar van DMA Design. Meer is er niet over bekent.

Sterk verhaal, vindt je niet?

Geplaatst:
comment_1074131

mensen mensen mag ik even melden dat het hier niet gaat over welk spel het beste is, of waar je het meeste kunt doen, maar welk spel nu de echte eerste freeroam was. En dat was dus zeker driver2. Ook al kun je in gta III zo veel meer doen en grafisch beter en weet ik veel wat dat boeit allemaal NIKS! Ook al kun je in driver2 alleen in en uitstappen het is toch de allereerste freeroam.

Geplaatst:
comment_1074447
mensen mensen mag ik even melden dat het hier niet gaat over welk spel het beste is, of waar je het meeste kunt doen, maar welk spel nu de echte eerste freeroam was. En dat was dus zeker driver2. Ook al kun je in gta III zo veel meer doen en grafisch beter en weet ik veel wat dat boeit allemaal NIKS! Ook al kun je in driver2 alleen in en uitstappen het is toch de allereerste freeroam.
Y.E.P.
Geplaatst:
comment_1079847
Y.E.P.

Er was toch nog eerder een Freeroam-game dan Driver 2, dacht ik, toch?

Geplaatst:
comment_1082067
Y.E.P.

Ja, 1 dat was eigenlijk de eerste 3d free roaming, maar Driver 2 kwam eerder dan gta III.
Geplaatst:
comment_1083610
Y.E.P.

Ja, 1 dat was eigenlijk de eerste 3d free roaming, maar Driver 2 kwam eerder dan gta III.

Driver 2 kwam uit in iets van 1999-2000 en GTA: III in 2001, niet zon groot verschil in tijd.

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1110125

Mensen, lees eens met jullie ogen, niet met andere delen van je lichaam.

Dan lees je welke game de echte eerste free-roam game was, dit is Driver 2.

Het bleef beperkt tot in en uitstappen bij wagens, maar dit was de eerste game die dat echt ondersteunde waarbij je ook in een stad kon rondlopen.

GTA III kwam later uit, en kon je meer, maar Driver 2 is toch de eerste free-roam game.

Driver 2 heb ik veel gespeeld, binnenkort maar een kijken of mijn psx hem nog leest.

Geplaatst:
comment_1113104

Het bleef beperkt tot in en uitstappen bij wagens, maar dit was de eerste game die dat echt ondersteunde waarbij je ook in een stad kon rondlopen.

GTA III kwam later uit, en kon je meer, maar Driver 2 is toch de eerste free-roam game.

Driver 2 heb ik veel gespeeld, binnenkort maar een kijken of mijn psx hem nog leest.

Hoe bedoel je, of mijn PSX hem nog leest, is je PSX helemaal onder het stof ofzo :{ .
Geplaatst:
comment_1113214

Hoe bedoel je, of mijn PSX hem nog leest, is je PSX helemaal onder het stof ofzo :{ .

Onder ander, maar hij is ook omgebouwd :7 en dan kan het komen dat ie het slechter door gaat doen na een poosje, en natuurlijk of de cd nog goed is, en ik heb hem psx na een jaartje van de launch, dus al wat ouder.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.