Geplaatst: 21 maart 200520 jaren comment_110866 groot probleem... ik heb een groot objeckt gemaakt, dat gras voor moet stellen, maar nu is het plaatje *256*256* helemaal verstpreid over het objeckt, waardoor je dus een hele slechte kwaliteit grapics krijgt. hoe krijg ik dit weer mooi ? Bewerkt: 21 maart 200520 jaren door bradley1990
Geplaatst: 21 maart 200520 jaren comment_110960 Je bedoeld zeker zoiets: Dit probleem heb ik ook gehad...Je kan het oplossen met de UV-mapper...Ik zal je het wel ff uitleggen: 1. Je textuurd dus het object gewoon zoals hier word beschreven. 2. Je zet de Zmodeler in de "Facesmode" 3. Je zet 1 zicht (bijv. het frontaanzicht) op UV mapper. 4. Nu druk je opzij op: surface > mapping > assignUV 5. Klik onder op de "SEL" toest 6. Nu klik je gewoon 1x op het object en in de UV mapper verschijnt het object. 7. Je zet de Zmodeler nu gewoon in je object-mode en je kan de textuur met scale, rotate en move op de goed plek zetten door het object in de UV mapper groter en kleiner te maken. Je geeft in de UV mapper aan hoe vaak de textuur zich moet herhalen en niet hoe groot het object word. In het screenshot hieronder kun je alles rustig nakijken: Veel suc6
Geplaatst: 27 maart 200520 jaren Auteur comment_113995 ik snap er niks van ben al een half uur bezig...
Geplaatst: 29 maart 200520 jaren Auteur comment_114733 Wat snap je precies niet? bij stap 7 blijf ik hangen , precies de laatste
Geplaatst: 30 maart 200520 jaren Auteur comment_115728 Wat snap je precies niet? bij stap 7 blijf ik hangen , precies de laatste uhh ??? weet iemand raad?
Geplaatst: 30 maart 200520 jaren comment_115760 @ Eclipse Ik wil ff snel wat posten. Misschien moet je die stap 7 verdelen in 2 delen met wat extra uitleg.
Geplaatst: 30 maart 200520 jaren comment_115892 Srry mensen ik heb nu erg weinig tijd...als ik van de week toch zelf moet gaan texturen zal ik wel wat screenshots nemen
Geplaatst: 2 april 200520 jaren Auteur comment_117605 Srry mensen ik heb nu erg weinig tijd...als ik van de week toch zelf moet gaan texturen zal ik wel wat screenshots nemen ok ik snap het..., maar ik wil het wel graag weten voor dat het eiland uitkomt.., anders wordt het een zooit´je op mijn lot
Geplaatst: 6 april 200520 jaren Auteur comment_119712 laat maar zitten ik texture nu met sketcup toch bedankt, ik zal nog eens proberen het met Z-modeller te doen.
Geplaatst: 7 april 200520 jaren comment_119890 Binnenkort komt er een videotutorial uit. Daar kan je het veel beter zien
Geplaatst: 30 april 200520 jaren Auteur comment_132018 Binnenkort komt er een videotutorial uit. Daar kan je het veel beter zien misschien is dit ouwe topics uit de sloot halen maar ik had toch nog een vraag na aanleiding van je videotutorial. ik doe "precies" wat jij doet in die videotutorial, maar als ik uitscroll dan zie ik mijn object niet in de UV map wat doe ik verkeert ?
Geplaatst: 30 april 200520 jaren comment_132031 Je moet links in het midden SEL aangevinkt hebben, je moet de UV Mapped geselecteerd hebben en heel erg veel uit/in-gescrolled hebben tot dat je een driehoek te zien krijgt.
Geplaatst: 30 april 200520 jaren Auteur comment_132117 Je moet links in het midden SEL aangevinkt hebben, je moet de UV Mapped geselecteerd hebben en heel erg veel uit/in-gescrolled hebben tot dat je een driehoek te zien krijgt. dat heb ik gedaan...., ik krijg niks anders te zien..., ja dart die UV map kleiner wordt niks meer.... wat bedoel je precies met een driehoek ?
groot probleem...
ik heb een groot objeckt gemaakt, dat gras voor moet stellen, maar nu is het plaatje *256*256* helemaal verstpreid over het objeckt, waardoor je dus een hele slechte kwaliteit grapics krijgt.
hoe krijg ik dit weer mooi ?
Bewerkt: door bradley1990