Jump to content
Geplaatst:
comment_1090851

ey ik heb 1 vragje.

in het script van sa-mp heb je bij de mode lvdm dat de score op geld loopt,bijv je heb 1200$ dan is je score 1200, wat moet ik dan uit het script halen om dat weg te halen.

dan in de plaats van dat je geld ook je score is, wil ik dat als je word gedood -2 en als je iemand dood 1 punt erbij.

ik heb hier al eens over gepost maar daar kon ik nie veer wijs uit worden (sorry linkt plaatsen lukt niet)

alvast bedankt voor je hulp ^_^

Bewerkt: door gerwin1

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1090975

Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken:

GetPlayerScore
SetPlayerScore

playerid en killerid

Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn

Bewerkt: door Remcconen

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1091042
Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken:
GetPlayerScore
SetPlayerScore

playerid en killerid

Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn

eeey ik heb et geprobeert zoals jij het wou en ik heb dus dit

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)

{

SendClientMessage(killerid,0xFFFF00AA,"you kill someone you got 1000 dollar");

GivePlayerMoney(killerid,1000);

SendClientMessage(playerid,0xFFFF00AA,"O no you kild you lose 1000 dollar");

GivePlayerMoney(playerid,-1000);

SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1);

SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(playerid)-2);

return 1;

maar de scores werken nog nie helemaal maar ik krijg geen errors of warning maar vergeet ik soms iets ??

Bewerkt: door gerwin1

Geplaatst:
comment_1091729
Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken:
GetPlayerScore
SetPlayerScore

playerid en killerid

Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn

eeey ik heb et geprobeert zoals jij het wou en ik heb dus dit

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)

{

SendClientMessage(killerid,0xFFFF00AA,"you kill someone you got 1000 dollar");

GivePlayerMoney(killerid,1000);

SendClientMessage(playerid,0xFFFF00AA,"O no you kild you lose 1000 dollar");

GivePlayerMoney(playerid,-1000);

SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1);

SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(playerid)-2);

return 1;

maar de scores werken nog nie helemaal maar ik krijg geen errors of warning maar vergeet ik soms iets ??

probeer

new score[2];
score[0] = GetPlayerScore(killerid)+1;
score[1] = GetPlayerScore(playerid)+1;
SetPlayerScore(killerid,score[0]);
SetPlayerScore(playerid,score[1]);

Geplaatst:
comment_1091842
Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken:
GetPlayerScore
SetPlayerScore

playerid en killerid

Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn

eeey ik heb et geprobeert zoals jij het wou en ik heb dus dit

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)

{

SendClientMessage(killerid,0xFFFF00AA,"you kill someone you got 1000 dollar");

GivePlayerMoney(killerid,1000);

SendClientMessage(playerid,0xFFFF00AA,"O no you kild you lose 1000 dollar");

GivePlayerMoney(playerid,-1000);

SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1);

SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(playerid)-2);

return 1;

maar de scores werken nog nie helemaal maar ik krijg geen errors of warning maar vergeet ik soms iets ??

probeer

new score[2];
score[0] = GetPlayerScore(killerid)+1;
score[1] = GetPlayerScore(playerid)+1;
SetPlayerScore(killerid,score[0]);
SetPlayerScore(playerid,score[1]);

Verbetering:

new ScoreKillerid;
new ScorePlayerid
ScoreKillerid = GetPlayerScore(killerid);
ScorePlayerid = GetPlayerScore(playerid);
SetPlayerScore(killerid,ScoreKillerid+1);
SetPlayerScore(playerid,ScorePlayerid-2);

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1091852
Ik heb je uitgelegt dat je met deze dingen moest werken:
GetPlayerScore
SetPlayerScore

playerid en killerid

Als je mijn bericht nog eens door leest en een beetje gaat oefenen in een test script moet het te doen zijn

eeey ik heb et geprobeert zoals jij het wou en ik heb dus dit

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)

{

SendClientMessage(killerid,0xFFFF00AA,"you kill someone you got 1000 dollar");

GivePlayerMoney(killerid,1000);

SendClientMessage(playerid,0xFFFF00AA,"O no you kild you lose 1000 dollar");

GivePlayerMoney(playerid,-1000);

SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(killerid)+1);

SetPlayerScore(killerid,GetPlayerScore(playerid)-2);

return 1;

maar de scores werken nog nie helemaal maar ik krijg geen errors of warning maar vergeet ik soms iets ??

probeer

new score[2];
score[0] = GetPlayerScore(killerid)+1;
score[1] = GetPlayerScore(playerid)+1;
SetPlayerScore(killerid,score[0]);
SetPlayerScore(playerid,score[1]);

Verbetering:

new ScoreKillerid;
new ScorePlayerid
ScoreKillerid = GetPlayerScore(killerid);
ScorePlayerid = GetPlayerScore(playerid);
SetPlayerScore(killerid,ScoreKillerid+1);
SetPlayerScore(playerid,ScorePlayerid-2);

bedankt jongens et lukt :tu:

Geplaatst:
comment_1091994

@gerwin1, Np

@remcconen, En waarom een verbetering? Je hebt 1 regel meer, er is niks mis met arrays gebruiken en zo leert iemand anders het ook. Want als je alles apparte naam geeft krijg je een groot script met aleen maar benamingen en niks beters. Voorbeeld kijk maar naar de GF een script vij 30k regels(verbeter me als ik het fout heb) die eigenlijk in 10k gescript kan worden. En met technieken van nu mischien nog korter.

Geplaatst:
comment_1092074
@gerwin1, Np

@remcconen, En waarom een verbetering? Je hebt 1 regel meer, er is niks mis met arrays gebruiken en zo leert iemand anders het ook. Want als je alles apparte naam geeft krijg je een groot script met aleen maar benamingen en niks beters. Voorbeeld kijk maar naar de GF een script vij 30k regels(verbeter me als ik het fout heb) die eigenlijk in 10k gescript kan worden. En met technieken van nu mischien nog korter.

Jij hebt bij GetPlayerScore +1 en -2 gebruikt maar dat moet je bij SetPlayerScore. Net zo als:

/give5000

money = GetPlayerMoney(playerid);

SetPlayerMoney(playerid, money+5000);

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.