Jump to content
Geplaatst:
comment_1091288

ik heb drie vragen

1. hoe maak je een liscense systeem met als police vraagt om liscense dat ze die dan kunnen laten zien

2. hoe maak je denkbeeldige voorwerpen zoals bijv wiet enz en dat er dan ook een shop is waar je kan kopen en je het kan gebruiken

3. hoe maak je bijv een bag

je helpt me erg heel erg bedankt alvast :tu:

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1091360
ik heb drie vragen

1. hoe maak je een liscense systeem met als police vraagt om liscense dat ze die dan kunnen laten zien

2. hoe maak je denkbeeldige voorwerpen zoals bijv wiet enz en dat er dan ook een shop is waar je kan kopen en je het kan gebruiken

3. hoe maak je bijv een bag

je helpt me erg heel erg bedankt alvast :tu:

Ik hoop dat je RPG script mooi wordt :tu:

Ontopic: Wat bedoel je met een bag?

Geplaatst:
comment_1091737

Ik weet niet hoe goed je al kan scripten maar aan die vragen te zien nog niet echt(Zo ja dan sorry) maar als het wel het geval is zou ik beter eerst basis dingen leren of kijken hoe andere scripts in script showroom uitzien.

Om die dingen te maken die je hebt genoemd moet je een account system hebben en de item variables kunnen opslaan.

Geplaatst:
comment_1092178
geeft niet maar ben wel master in scripten alleen moet een voorbeeldje zien hoe ongeveer is ;) want dan weet ik hoe ik het beetje kan maken :tu:

Nouja dan hier heb je een klein voorbeeld.

Nouja je maakt variable's in je account zoals License,Wiet,Sigaret net zoals level enz..

Dus maak je een /buy command of iets dergelijks..

//command

//controleer interior,enof die genoeg geld heeft of andere dingen
{
PlayerInfo[playerid][pWiet] += 1;// als je PlayerInfo gebruikt zo niet dan gebruik je iets anders.
}

Voor bag maak je een /items command ofzow

if(strcmp(.... "/items"....) == 0)
{
if(PlayerInfo[playerid][pWiet])
{
	format(string,sizeof(string),"Wiet, aantal: %d",PlayerInfo[playerid][pWiet]);
	SendClientMessage(playerid,color,string);
}
//dan doe je dezelfde met andere items.
}

Dit is niet de beste manier om te doen (ikzelf zou het niet doen) maar het is een manier.

Andere manier is item slots variables in je account system of een apparte bag system te maken zoals Slot1 Slot2 Slot3...

Dan doe je van boven in je script:

// onder PlayerInfo zet je pSlots[Aantal_Slots]

new Items[5][] {
{"None"},//0
{"License"},//1
{"Wiet"},//2
{"Burger"},//3
{"Keys"}//4
};

Dus als default is in al je slots 0 en 0 heeft de naam "None".

als je hem een item wil geven bijv. Burger doe je het zo:

new slot = -1;
for(new i;i<Aantal_Slots;i++)
{
if(PlayerInfo[playerid][pSlot][i] == 0) { slot = i; break; }
}
if(slot == -1)
{
//SendClientMessage dat er geen vrije slots zijn.
return 1;
}
PlayerInfo[playerid][pSlot][slot] = 3;// 3 is de burger nummer.

En als je wilt checken wat die allemaal in zijn bag heeft:

new string[256];
for(new i;i<Aantal_Slots;i++)
{
format(string,sizeof(string),"%s",Items[ PlayerInfo[playerid][pSlot][i] ]);
SendClientMessage(playerid,0xFFFFFFAA,string);
}

Dit zijn 2 manieren die je kan doen, nouja er zijn ook andere manieren die ik liever gebruik maar dat allemaal ga ik niet uitleggen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.