Geplaatst: 28 augustus 200816 jaren comment_1091966 Ik heb een probleem met dos. Ik ben van plan om via dos een bepaalde register sleutel op te zoeken en de waarde daarvan te gebruiken als filepath. Het gaat hier om de gta sa register sleutel genaamd "ExePath" hier staat dan in waar de .EXE is geïnstalleerd. Het probleem is nu alleen hoe kan ik er voor zorgen dat DOS die waarde eruit filtert en dat dan als een variable gebruikt. De register sleutel kan je overigens zo QUERYen. :BEGIN REG QUERY "HKLM\SOFTWARE\Rockstar Games\GTA San Andreas\Installation" /v ExePath PAUSE :END Bewerkt: 28 augustus 200816 jaren door gybrus
Geplaatst: 28 augustus 200816 jaren comment_1092142 Mag het ook in een andere taal? Ik weet namelijk niets van DOS programmeren. Kun je niet met (sub)strings werken toevallig, of iets anders in die richting? In een PHP script of een C++ programma zou ik het wel weten, maar dan weet ik weer niet hoe je informatie uit het Windows register haalt...
Ik heb een probleem met dos.
Ik ben van plan om via dos een bepaalde register sleutel op te zoeken en de waarde daarvan te gebruiken als filepath.
Het gaat hier om de gta sa register sleutel genaamd "ExePath" hier staat dan in waar de .EXE is geïnstalleerd.
Het probleem is nu alleen hoe kan ik er voor zorgen dat DOS die waarde eruit filtert en dat dan als een variable gebruikt.
De register sleutel kan je overigens zo QUERYen.
Bewerkt: door gybrus