Jump to content

[SA][OV]Hoe een mod te installeren


Unmountable Tijmen

Recommended Posts

Hoe een Mod te installeren?



SAMI + IMG-Tool

Hallo allemaal. Ik ga in deze Tut uitgebreid uitleggen hoe je een mod kan installeren.

Wat is nou anders aan de tut van Flying Dutchman?

Nou hier leg ik het ietsjes uitgebreider uit en Hier zit ook SAMI bij in. + Iets makkelijker ;)

Kan ik meteen gaan modden?

Nee. Eerst moet je even kijken in het hoofdscherm (opstart Scherm) wat voor Versie je hebt. Dat kun je recht onderin zien. Heb je V1, Dan kun je de stappen hieronder volgen. Heb je V2, Moet je dit even volgen ;)

SAMI: (Makkelijkst, Hoogste risico voor Crashes)

Waar kan ik SAMI Downloaden?

Hier

Hoe moet ik nou een mod installeren?

  • Je start SAMI op, Dan krijg je dit te zien:

25urxj9.jpg

  • Dan druk je op Install A Mod >

  • Nu krijg je dit te zien:

ip7e60.jpg

  • De bovenste is meestal altijd wel goed. Maar je hebt vooral de onderste nodig.
    Hier moet je een mod Installeren. Om een mod te installeren, klik je hier op:

2lvkef9.jpg

  • Dan klik je op Continue.

Nu krijg je dit te zien:

9k7988.jpg

Ik heb nu de Ambulance vervangt, maar je kan het gewoon met een ander doen hoor.

  • Nu klik je weer op Continue

En dan moet je op de bovenste balk iets invullen. Bijvoorbeeld ambulance. Dit is voor Back-Ups. Voor als je SA crasht en je iets niet goed hebt gedaan, Kun je het nog terug zetten.

2czvrpx.jpg

  • Nu klik je op Install

Nu is hij bezig en als hij klaar is heb je je Mod geinstalleerd!

Bewerkt: door Unmountable Tijmen
Link to comment
Delen op andere websites

IMG-Tool (Moeilijke Manier, Maar wel het veiligst)

Waar Kan ik IMG-Tool Downloaden?

Hier

Hoe moet ik nou een mod Installeren?

  • Je start IMG-Tool op. Dan krijg je dit te zien:

imgtoolscreen01cv6.jpg

(Van FD:)

"Er is dus nog niets geopend.

Voordat je auto’s kunt installeren, moet je eerst het bestand ‘gta3.img’ openen. Hier staan alle files van de auto’s en vele gebouwen in.

Klik op ‘File’ en dan op ‘Open’. Blader dan naar C / Program Files / Rockstar Games / GTA San Andreas / Models. Als je dan dus in de map ‘Models’ bent, moet je dubbelklikken op ‘gta3.img’."

imgtoolscreen05gg3.jpg

"Als je gta3.img geopend hebt, zie je als het goed is dit:"

imgtoolscreen06od3.jpg

"We gaan nu de mod daadwerkelijk installeren. Je zult nu de bestanden moeten opzoeken die je moet vervangen. In de map waar je de mod die je wilt installeren hebt opgeslagen, kun je zien welke 2 bestanden dat zijn. (In mijn geval zijn dat de Nebula.dff en de Nebula.txd.)

Klik op ‘Edit’ -> ‘Find’. "

imgtoolscreen07yv8.jpg

"Je moet, als je normaal gesproken een auto vervangt, een .txd en een .dff bestand vervangen.

Typ de bestandsnamen in, in mijn geval dus Nebula.dff. (De .txd komt later) Klik daarna op ‘Volgende zoeken’.

Nu zal Nebula.dff gevonden worden. Klik nu met de rechtermuisknop op het bestand. Klik daarna op" Replace. Dit is handiger als wat FD Doet:

30csojn.jpg

Je krijgt dan dit te zien. Hier moet je de plek aan geven waar je de mod hebt staan. Dan selecteer je Nebula.dff

Goed, nu hebben we de DFF gedaan. Nu de TXD nog, anders doet SA het niet.

Nu doe je weer het zelfde, alleen dan Replace op de TXD. En dan ga je dus weer naar de plek waar je je mod hebt staan. Daar doe je dan dus TXD selecteren.

Nou ik hoop dat het gelukt is met Modden. Als iemand Rate's, Vragen, Opmerkingen enz. heeft, Post het dan hier. En is het echt noodzakelijk? Stuur me een PB ;)

Bewerkt: door Unmountable Tijmen
Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil niet vervelend gaan doen, maar ik denk dat dit topic eigelijk weinig zin heeft. Er zijn namelijk al genoeg tutorials over SAMI en IMG Tool. De IMG tut van FlyingDutchman vind ik alsnog beter en uitgebreider dan die van jou. >>hier<< is ook nog een SAMI tutorial van Typhoon, wat ook uitgebreider en beter is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...