Jump to content

De playstation3 FAQ

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

ps3faqyy3.png

In dit topic gaan Rullez en ik de meest gestelde vragen over de ps3 behandelen. Hierbij proberen we voornamelijk te helpen met vragen die niet in de officieele ps3 FAQ staan maar wel veel voorkomen op internet. Reageren kan in het reactietopic. Suggesties kan je daar ook kwijt.

Mocht je zelf graag een stukje willen indienen overleg dan even via PB naar IV trailer.

Wegens mijn defecte playstation3 gaat Rullez nu ook meehelpen.

Inhoud

(klik op de vraag om naar het onderwerp te gaan)

--Ik wil HDMI instellen maar krijg geen beeld wanneer ik op bevestigen druk. Wel krijg ik na 30 seconden weer mijn beeld terug. (door IV trailer)

--Ik heb geen geld voor een playstation3. Wat nu? (door IV trailer)

--Mijn ps3 geeft geen beeld meer tijdens het updaten (door IV trailer)

--5.1 of 7.1 dolbysurround sound voor de playstation3 (door IV trailer)

--Hoe moet ik mijn playstation3 updaten? (door Rullez

--Hoe kan ik bij spellen met maar een savefile meerdere saves krijgen?(zoals in assasins creed) (door IV trailer)

--Toestenbord vragen (door IV trailer)

Niet posten!

Bewerkt: door IV trailer

Ik wil HDMI instellen maar krijg geen beeld wanneer ik op instellen druk. Wel krijg ik na 30 seconden weer mijn beeld terug.

Zorg ervoor dat wanneer je bij de playstation3 op overschakelen drukt je dat met de tv ook doet. Je hebt je tv namelijk eerst op je AV uitgang afgestemt en deze moet je dus afstemmen op HDMI.

Niet posten!

Ik heb geen geld voor een playstation3. Wat nu?

Deze vraag heb ik er bij gezet omdat ik toch wel zie dat veel mensen een topic aanmaken met deze vraag. Ook lastige klanten die zelf nog geen baan hebben. Hier even een lijstje met de adviezen van vele mensen. Gesorteerd op van beste advies naar laatste mogelijkheid.

- Werk ervoor

-Sparen van het beetje geld wat je krijgt van familie en zakgeld

-Zeur bij je ouders

-En als het echt niet anders kan probeer je hem legaal te stelen. Tenslotte mag ik je hier geen illigale dingen adviseren.

-Een xbox360 kopen als je perse een console moet hebben. Die is namelijk goedkoper.[/font]

Niet posten!

Mijn ps3 geeft geen beeld meer tijdens het updaten

Deze is eigenlijk wel op eigen risico, maar heeft bij mij en bij BaasB heeft het wel geholpen.

Tijdens de systeemupdate heb je altijd dat de ps3 zich 1/2 keer opnieuw opstart. Echter gebeurt het wel eens dat hij hierin blijft hangen. Dan kan je hem een beetje helpen door hem zelf uit te schakelen met het knopje aan de voorkant en daarna weer in te schakelen. Doe dit alleen op het moment dat hij zichzelf opnieuw moet opstarten en daarin blijft hangen (Je hebt geen beeld). Dus niet als je laadbalk blijft hangen.

Topic waarin dit probleem ook voorkwam

Niet posten!

5.1 of 7.1 dolbysurround sound voor de playstation3

Als je echt dolbysurround wilt op je playstation3 en niet de neppe die merken boxen je aanbieden moet je de informatie van dit onderwerp weten. Als er bijvoorbeeld op een doos van boxen staat dat er een adapter voor de stereo naar 5.1 is dit geen dolbysurround. Wat je wel krijgt is stereo geluid over 5 boxen.

5.1

Om 5.1 dolbysurround te hebben moet je een versterker hebben (of pc boxen) met een digitale optische ingang. Vervolgens kan je met een optische kabel je playstation3 verbinden met de speakerset. Zie ook schets1 onderaan deze post.

7.1 Om 7.1 Dolbysurround te krijgen moet je je Playstation3 door middel van een HMDI kabel koppelen aan een versterker met een HMDI ingang. Als je ook een HD-TV hebt moet je versterker ook een HMDI uitgang hebben. Je moet dan namelijk je versterker dan ook weer koppellen met de HMDI kabel naar de tv toe. Zie ook schets twee onderaan deze post voor meer informatie.

Let wel dat je even in de handleiding kijkt van de apparaten wat er ondersteunt word qua geluidstypen. In ieder geval heb je hiermee wel handige basiskennis.

lolnl7.jpg

Niet posten!

• 3 weken later...

Hoe moet ik mijn Playstation 3 update

Om de zoveel tijd brengt Son een firmware update uit. In de update kunnen nieuwe dingen zitten, maar ook verbeteringen. Daarom is het van belang dat jij je Playstation altijd up-to-date houd, want zo kunnen er geen vervelende dingen gebeuren. Dus in dit bericht zal ik uitleggen hoe jij je Playstation 3 moet update. Ga als eerst naar het kopje 'Instellingen'. Dan ga je helemaal naar boven en dan kom je bij 'Systeem update'. Klik daarop en hij zal de update automatisch binnen halen. Heeft hij dit gedaan dan zal hij je Playstation 3 opnieuw opstarten en moetje even op de PS knop drukken. Dan moet je de regel accepteren en dan gaat hij hem installeren. Is dit gedaan dan heb jij je nieuwe firmware gedownload en geïnstalleerd. :)

Let wel op dat je nooit je Playstation 3 uit mag schakelen tijdens het update. Doe je dit wel dan is de kans groot dat je Playstation 3 niet meer correct werkt en zal hij dus gerepareerd moeten worden.

-Niet posten!

Bewerkt: door Rullez
  • 3 weken later...

Hoe kan ik bij spellen met maar een savefile meerdere saves krijgen?

Als je een spel heb waar je maar een saveslot hebt, zoals bijvoorbeeld bij Assasins Creed, dan kan je meerdere accounts aanmaken op de ps3. Om dit te doen ga je naar je XMB (het hoofdmenu van de ps3). Daar ga je in je balk helemaal naar links toe. Op het einde zie je nu een pictogram die lijkt om een huis met een smiley erin. Hierbij staat ook gebruikers. Selecteer nu nieuwe gebruiker aanmaken.

Nu kan je elke keer als je je ps3 start jouw gebruikersnaam selecteren onder gebruikers om je eigen savefile te kunnen gebruiken.

Niet posten!

• 1 maand later...

Wat voor toestenborden zijn geschikt?

Voor de ps3 kan je toestenborden gebruiken met een usb aansluiting of een bluetooth verbinding.

Waar is een toestenbord handig voor?

Een toetsenbord is goed te gebruiken om te chatten in bijvoorbeeld home of little big planet. Toetsenborden kan je niet gebruiken om je game te besturen. Dit kan alleen als de game dit ondersteunt. Dit is wel mogelijk in Unreal Tournament 3.

Hoe kan ik mijn toestenbord correct laten werken?

Als je op je playstation3 een toestenbord aansluit dan kan het wel eens gebeuren dat de leestekens niet goed staan ingesteld. Bijvoorbeeld als je op "@" drukt dat je dan op het beeld "&" krijgt. Als dit het geval is ga dan naar Instellingen->randapperatuurinstellingen->toestenbordinstellingen. Hier verander je dan de instelling Nederlands toestenbord naar VS standaart. Dit is namelijk bij de meeste Qerty toestenborden de juiste stand. Indien je een Azerty toestenbord hebt of het nog steeds niet goed gaat moet je even doorzoeken naar de juiste stand.

Niet posten!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...