Jump to content
Geplaatst:
comment_1104400

Deze week begint een groot experiment met een deeltjesversneller. Sommige mensen willen dat koste wat kost verhinderen...

Einde der tijdenTegenstanders van het experiment denken dat aanstaande woensdag 10 september het einde der tijden aanbreekt. Dan start een team natuurkundigen met een proef om te ontdekken hoe het heelal er vlak na de oerknal uitzag, 14 miljard jaar geleden. Om dit te bereiken, vuren ze protonen (delen van atomen) met bloedstollende snelheden op elkaar af. Het experiment vindt plaats in een 27 kilometer lange deeltjesversneller, die honderd meter onder de grond ligt op de grens van Zwitserland en Frankrijk.

Zwarte gatenEen aantal betrokken wetenschappers is met de dood bedreigd, schrijft de Britse Daily Telegraph. Volgens sommigen moet de proef tegen elke prijs worden afgeblazen. Critici zijn ervan overtuigd dat de experimenten kleine zwarte gaten veroorzaken, die vloedgolven en aardbevingen veroorzaken en zo de wereld zullen vernietigen. Een Duitse scheikundige probeerde vergeefs het project te verbieden door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.

Bron: RTL nieuws

• Reacties 102
  • Bezichtigingen 6.1k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1106197
Waarom gaan ze meer tests doen ?

Om te kunnen zien wat er buiten ons Zonnestelsel bevindt door de Oerkanl na te boosten in het klein en zo kunnen ze een beetje het heelal in kaart brengen lijkt mij (Correct me if i am wrong)

Geplaatst:
comment_1106228
Bekijk het positief, als het mislukt en we inplaats van informatie over het verleden gewoon vermoorden met een oerknal is het ook goed, want we voelen er niks van als we allemaal in dat gat opgezogen worden.

Dan neem ik aan dat jij al in een Zwart Gat geweest bent?

Zeg niet zulke onzinnige dingen...

Om te kunnen zien wat er buiten ons Zonnestelsel bevindt door de Oerkanl na te boosten in het klein en zo kunnen ze een beetje het heelal in kaart brengen lijkt mij (Correct me if i am wrong)

Met de nadruk op: "Beetje" het Helal is zo oneindig groot! Dat in nog geen 500 Jaar (Mits de mensheid zichzelf nog niet vernietigt heeft.) het Helal in kaart kan worden gebracht.

Zelfs in ons eigen Sterrenstelsel worden nog Sterren ontdekt...

Maar we leven nog, dus alles is in orde ^_^

Maar goed, het zal wel een keertje echt mis gaan...

Geplaatst:
comment_1106239
Waarom gaan ze meer tests doen ?

Volgens mij juist om te ontdekken hoe ons helaal ontstaan is en wat de omstandigheden na de oerknal waren. En om de mysteries van het Higgs-Boson deeltje en de zwaartekracht op te lossen.

Geplaatst:
comment_1106258
Bekijk het positief, als het mislukt en we inplaats van informatie over het verleden gewoon vermoorden met een oerknal is het ook goed, want we voelen er niks van als we allemaal in dat gat opgezogen worden.

Dan neem ik aan dat jij al in een Zwart Gat geweest bent?

Zeg niet zulke onzinnige dingen...

Met de nadruk op: "Beetje" het Helal is zo oneindig groot! Dat in nog geen 500 Jaar (Mits de mensheid zichzelf nog niet vernietigt heeft.) het Helal in kaart kan worden gebracht.

Zelfs in ons eigen Sterrenstelsel worden nog Sterren ontdekt...

Maar we leven nog, dus alles is in orde ^_^

Maar goed, het zal wel een keertje echt mis gaan...

Eigenlijk is het heelal uit elkaar aan het vliegen. Sterrenstelsels die dicht bij mekaar zitten, worden door elkaar aangetrokken (zwaartekracht), en zullen 1 sterrenstelsel worden. Er komt dan steeds meer afstand tussen sterrenstelsels, en dat gaat oneindig door ofzo. Dat 'uit mekaar rukken' wordt veroorzaakt door donkere energie. Wat dat is, weetnog niemand. Hopelijk kunnen ze ook dat fenomeen uitvogelen met behulp van de LHC.

Geplaatst:
comment_1106260
Eerste dode gevallen door deeltjesversneller:
NEW DELHI - Een 16-jarig meisje uit India heeft woensdag zelfmoord gepleegd uit angst dat een oerknalexperiment in de grootste deeltjesversneller ter wereld de aarde zou vernietigen. Dat heeft haar vader laten weten.

Het meisje maakte zich volgens haar vader de laatste dagen steeds meer zorgen over een mogelijke ondergang van de wereld. "We zeiden tegen haar dat ze zich geen zorgen moest maken, maar tevergeefs."

Wetenschappers namen woensdag de Large Hadron Collider, een deeltjesversneller op de grens van Frankrijk en Zwitserland, in gebruik.

Door het ontstaan van het heelal met de oerknal na te bootsen, willen de onderzoekers ontdekken hoe het universum in elkaar zit. Critici vrezen echter dat de proeven zwarte gaten veroorzaken en de aarde zullen verwoesten.

http://www.nu.nl/news/1738819/24/Mei...zwart_gat.html

Volgens mij had dat meisje inderdaad een zwart gaatje ontdekt - in haar hoofd :7

Alhoewel, het begint hier nu wel donker te worden en de wolken lijken wel allemaal naar een punt te worden opgezogen... rw3w47.gif

Ik weet maar één ding te zeggen over dat meisje:

:7

Geplaatst:
comment_1106327

Als het oneindig is, hoe kunnen we 't dan in kaart zetten? ;)

Geplaatst:
comment_1106334

Als het oneindig is, hoe kunnen we 't dan in kaart zetten? ;)

Volgens mij beweerde ik dat niet.. :N

Geplaatst:
comment_1106538

Uhmmm, spoiler niks voor niks denk ik.

http://largehardoncollider.com/[/font]

Ontopic, dus via deze manier willen ze kijken of de 'oerknal' wel onze aarde gemaakt/gecreëerd heeft?

Bewerkt: door FerryN

Geplaatst:
comment_1106584
Ontopic, dus via deze manier willen ze kijken of de 'oerknal' wel onze aarde gemaakt/gecreëerd heeft?

Oa. Maar er is niet echt een "doel" ze weten natuurlijk ook niet wat ze ontdekken, maar dat ze wat ontdekken is vrij zeker.

Maar graag willen ze inderdaad wat over de oerknal, het onstaan van het helaal (dus de oerknal), zwaartekracht etc. leren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.