Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_1107418

Beste Leden,

Wie van jullie kijkt de actieserie, Knight Rider? Als jullie het niet weten wat het is...

Hieronder is er een gekopiëerde tekst van Wikipedia over dit onderwerp:

Knight Rider is een Amerikaanse televisieserie uit de jaren '80 van de 20e eeuw, met onder andere David Hasselhoff in de hoofdrol. De serie bestond uit 90 afleveringen van elk 45 minuten. Naast de serie verschenen er ook TV-films. Onder andere: "Knight Rider 2000" en "Knight Rider 2010".

De serie liep van 26 september 1982 tot 8 augustus 1986. De serie draaide om Michael Knight die als een soort moderne ridder samen met zijn technisch zeer geavanceerde 'denkende' auto KITT. werkt voor de organisatie FLAG (Foundation for Law And Government).

Het verhaal begint wanneer politieagent Michael Long wordt neergeschoten en voor dood achtergelaten door een paar criminelen. Michael overleeft de aanslag, maar zijn gezicht is zwaar beschadigd en zelf is hij ook meer dood dan levend. Hij wordt opgenomen door de FLAG, een misdaadbestrijdingorganisatie opgezet door Wilton Knight.

Via plastische chirurgie krijgt Michael een nieuw gezicht en gaat voor FLAG werken als Michael Knight. Samen met de super geavanceerde auto KITT (Knight Industries Two Thousand) zet hij Wilton Knights werk voort onder leiding van diens vriend en directeur van FLAG Devon Miles. Michaels eerste missie betreft de criminelen die hem als Michael Long hebben neergeschoten.

Michael en KITT hadden gemiddeld per aflevering een andere tegenstander. Michael focuste zich niet op 1 soort crimineel, en vocht in de serie onder andere tegen moordenaars, terroristen, saboteurs, psychopaten en een militaire groep.

Een paar schurken hadden meerdere rollen in de serie. De bekendste hiervan was Garthe Knight, de zoon van Wilton Knight en de man wiens gezicht model stond voor dat van Michael toen hij plastische chirurgie onderging. Garthe deed in twee afleveringen mee. Hij zat in een Afrikaanse gevangenis en wil bij terugkeer in de VS wraak op de FLAG organisatie en vooral Michael. Hij bouwt een vrachtwagen met dezelfde onverwoestbaarheid als KITT, genaamd Goliath.

Een andere bekende tegenstander is KARR, een vijandig prototype van KITT.

Geregeld kwamen Michael en KITT vijanden tegen die ze volgens eigen zeggen al eerder hadden bevochten, maar die nog niet eerder in een aflevering te zien waren.

Het programma is nu van elke maandag t/m vrijdag van 19:00 tot 20:00 uur te zien op RTL7, na The A-Team.

Herkent u de actieserie Knight Rider nu?

Ik kijk programma elke avond en vind het ontzettend leuk. :D En jullie? Laat het elkaar weten in dit topic.

Groeten Torritor ;)

• Reacties 58
  • Bezichtigingen 4.9k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Populairste bijdragers

Poll over dit onderwerp. 53 leden hebben gestemd

1. 1. Kijkt u Knight Rider?

• Ja, ik kijk regelmatig Knight Rider.
      17
    • Ik kijk soms Knight Rider.
      9
    • Ik kijk heel soms Knight Rider.
      12
    • Nee
      6
    • Geen Mening
      10

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1115983
Wel eens een aflevering van gezien, maar vind de A-team leuker, keek ik vroeger veel :Y
keek ik vroeger ook altijd, is er nog steeds voor

vind dat ook zo'n neppe serie, ze schieten nooit raak ofzo

Dat was voor 'Kind veilig', en de makers van Knight rider dachten daar weer anders over
Geplaatst:
comment_1116021

Ik kijk het als ik erlangs zap, ik blijf er niet voor thuis ofzo.

Ik vind het wel grappig, en ik verkneukel me aan het "acteertalent" van de cast. :7

Oke Hasselhoff gaat nog wel, maar de anderen zijn echt gewoon slecht.

En ik vind het grappig om al die neppe, futuristische dingen te zien.

De nieuwe likt me niks, alleen KITT wil ik wel een keer tjekken!

Geplaatst:
comment_1119152

Tja, Knight Rider is, net als The A-team en Doe Maar toch wel behoorlijk jeugdsentiment. Vroeger vond ik het heel spannend en leuk, nu is het meer verstand-op-oneindig en kijken. Nog steeds grappig en ik zie veel meer 'foutjes' dan dat ik vroeger zag, maar dat maakt het niet minder leuk om. Ik kijk als ik er tijd voor heb. ^_^

• 2 maanden later...
Geplaatst:
comment_1190726

Absoluut kijk ik het. Iedere dag. Ik vind het helemaal geweldig!!! :tu:

Wel jammer dat ze al het 4e en laatste seizoen aan het uitzenden zijn.

Daarna wordt het misschien wel nooit meer uitgezonden. :N

Geplaatst:
comment_1194550

Oh, die auto die kan praten enz toch? Ik heb er niet veel mee, wel eens gezien. Maar zoals iedereen hier al zegt, The A team ownt dat programma dik. En is leuker..

• 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1224322

Ik vind Knight Rider niet zo leuk meer. Het heeft bijvoorbeeld een hele andere sfeer dan in bijvoorbeeld The A-Team. Nou vind ik die afleveringen niet meer zo leuk, de voorkeur gaat toch naar de eerste afleveringen van de serie. Nou moet ik ook even zeggen dat The A-Team ook nu weer wat tegenvalt, aangezien ze nu weer voor iemand werken en niet meer worden gezocht wat ik toch altijd leuker vond.

Geplaatst:
comment_1224354

Ikzelf heb ook de nieuwe Knight Rider gezien en ik ben van mening dat dit een topserie gaat worden. Jammer dat de zoon van Michael nou moet rijden want mij lijkt het dat Michael veel meer gevoel voor humor heeft samen met KITT. Overigens vond ik het maar een korte serie. :Y

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.